4 Mart 2022 Cuma

BROKOLİ ÇORBASI

 




Yarım kilo brokoli

İki yemek kaşığı un

750 gram süt

İki yemek kaşığı tereyağı

Bir paket krema

Karabiber, tuz



Brokoli yıka, kaynat, sonra suyunu dök, bir çay bardağı kadar su kalsın ama, tadı, kokusu için. Rondodan geçir.

Ayrı bir tavada un ve tereyağını iyice kavur, güzel koku gelinceye dek, un kokusu geçmiş oluyor, sütü azar azar dök, sürekli karıştır.

Tencereye at karışımı, brokoliyi de, kremanın da yarısını koy, karıştır. Bir kez daha rondodan geçir. Sonra pişir. Kısık ateşte, karıştır, dibi tutmasın, kaynadıktan sonra 5-10 dakika daha sürer. Piştikten sonra ise kaselere koyunca çorbayı, 1 tatlı kaşığı krema dök kaselerin üstüne.

Soğan koyan da oluyormuş, sütsüz, unsuz yapan da.




39 yorum:

  1. Bu tarifi not aldım deep :)

    YanıtlaSil
  2. Deep görünmüyordun eline sağlık ben de yaparım ama içine sadece süt koyarım. Beşemal sos yapmam. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      gelirim tabii :) seninki az daha sulu oluyordur o zamansa :)

      Sil
  3. Ben her gün yumurta kırıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Kayınvalidem güzel yapar bu çorbayı. Sanırım o krema kullanmıyor. 🤗

    YanıtlaSil
  5. Şahane olmuş eline sağlık, böyle sebze çorbalarına bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      bunun üstüne sadece tarhana çıkabilir :)

      Sil
  6. Brokoli çorbasını çok severim. Sütlü güzel oluyor. :)

    YanıtlaSil
  7. Brokoli çok severim ama çorbasını bilmiyordum deneyeyim 😊

    YanıtlaSil
  8. bir aralar yapıyordum evdekiler çorba özürlü onlar içmeyince benim de hevesim kaçıyor eline sağlık harika olmuştur eminim afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemin takvimciği.

      hımm bu içilmez mi yaa :)

      Sil
  9. Eline sağlık! Brokoliyi acayip çok seviyorum ama çorba yapana kadar bekleyemiyorum. Her seferinde buharda 5 dk pişirip bol sarımsak, limon, zeytinyağ ile yiyiveriyorum hepsini. Bir gün yemeden durursam fırında kaşarlı beşamelli brokoli yapcam inşallah :D Bu çorba tarifi için brokoliyi çiğken çok küçük parçalara bölüp haşlamak değil de tavada zeytinyağında çevirip yapsak nasıl olur acaba diye merak ettim 🤔 Denemek lazım 👩🏻‍🍳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      seninki de iyiymiş :) fırında, aklımda olsun peki :) tavada bilmiyorum, denerim onu da :)

      Sil
  10. Brokoli çorbası en sevdiğim sebze çorbalarından <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      bundan güzel sadece tarhana çorbasııı :)

      Sil
  11. Brokoliyi eşim genelde salata içerisinde kullanıyor diye biliyorum

    YanıtlaSil
  12. Dün Bim'den çıkarken hatunun biri diğerine iki kutu da krema al dedi. Diğer hatun da fiyatlardan haberin yok galiba diye cevapladı :) Aslında benim de haberim yok. Uzun zamandır almıyorum. Kremasız da güzel olur diye düşünüyorum sütlü yaparım, evin gurmesi oğlum severse devamı da gelir :) Tarif için çok teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      mis süt krema güzel :) dene vallahi nefis bir çorba :)

      Sil
  13. ilkay.

    ben dee, çorbası da güzel :)

    YanıtlaSil
  14. Aaa deneyeyim ben bunu. :) Teşekkürler Deep.

    YanıtlaSil
  15. Arada ben de yapıyorum süper çorbaaa :)

    YanıtlaSil
  16. Ah ne güzel, eline sağlık. Çorbaya surat da yapmışsın :))

    YanıtlaSil
  17. Brokolinin salatasına bayılırım ama çorbasını hiç yapmadım. Aklımda olsun. Tam mevsimiyken yaparım belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere.

      ya çorbası süper lezzet :)

      Sil
  18. Bayılırım😍Ellerine sağlık👏

    YanıtlaSil