26 Mart 2022 Cumartesi

TEZ NASIL YAZILIR?

 


TEZ NASIL YAZILIR?

Umberto Eco

Can Yayınları

Eco, yirminci yüzyılın en önemli düşünür, yazar, eleştirmen ve akademisyenlerinden. Gülün Adı ve Foucault Sarkacı gibi önemli romanları olan profesörün bu kitabı, bir araştırmanın nasıl yapılacağını ve tezin nasıl yazılacağını detaylı ve esprili bir dille anlatan bir başvuru kitabı ve bir klasik.

50 Yıllık kitap halen öğrenciler için bir el kitabı. Lisans, master, doktora öğrencileri için faydalı olduğu gibi araştırma yapmak isteyen, düşüncelerini düzene sokmak isteyen, sistemli çalışmayı öğrenmek isteyen lise öğrencileri için de bir referans kitabı hatta tez danışmanı akademisyenler için de. Danışman öğrenci ilişkilerinin de anlatıldığı bölümlerde bir danışmanın öğrencisini nasıl olumlu yönlendirebileceğini da gösteriyor.

Tez konusu seçimi, bilimsellik, bibliyografya hazırlama, kaynak seçimi ve taraması, kütüphane araştırması, çalışma planı ve kaynaklardan alınan notların yazılması, düzenlenmesi, tezin yazılma süreci bilimsel, detaylı bir yolla anlatılıyor. Deneyimsiz, zamanı az ola kaynakları da az olan öğrencilere özellikle yardımcı olabilecek yöntemleri sunuyor.

Bütün bilgiler de örneklendiriliyor. Öğütler, uyarılar araştırma yaparken ve yazarken bilgilerin içinde kaybolmamak yönünde.

Düşünme ve çalışma ve yazma disiplini kazanmak için mükemmel bir kaynak bu kitap. Online kaynaklar öncesi yazılan bu eser, çalışma yöntemlerinin değişmediğini kanıtlıyor.

Not:4/4

45 yorum:

  1. aklımızda bulunsun ihtiyaç olursa diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra takım.

      hıhım evet faydalı kitap :)

      Sil
  2. Ya ben nedense bazı yazarlarla pek bağ kuramıyorum. Umberto Eco da onlardan biri. Gülün Adı'nı içim daralarak okuduğumu hatırlıyorum. Konusu aklımda çok kalmamış ama hissiyatı hatırlıyorum. Bu kitap için "... esprili bir dille anlatıyor" demişsin, merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      eco için yirminci yüzyılın en büyük aydını, entelektüeli deniyor :)

      Sil
  3. Gülün Adı'nı severek okumuştum ama Günlük Yaşamdan Sanata kitabı beni zorlamıştı o yüzden Eco konusunda biraz kararsızım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      eh kitapları kolay sayılmaz ama bu başka, bu kolay :)

      Sil
  4. Harika bir kitap önermişsin. Lisansüstü yapmak isteyen gençler okusa keşke bunu. Ve de akademisyenler... Hem öğrencilerin hem de yönlendirme yapan danışmanların işleri epeyce kolaylaşır. Teşekkürler Deep🧿👍👏👏😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      yaa çok da keyifli bir kitap :)

      Sil
  5. Tez nasıl yazılır hiç aklımda yoktu bu konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankara postası.

      belki lazım olur bir tanıdığına :)

      Sil
  6. Bu yaştan sonra tez yazamam ama blogda etkinlik yazısı yazarım :)

    YanıtlaSil
  7. İşi düşenler için iyi bir kaynak olacaktır. Kitabı hiç duymamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      bu kitabın çevirisi daha yakınlarda yapılmış da ondan üç beş sene olmuş :)

      Sil
  8. Hmm, tez bu sene yazıyoruz ama ileriki zaman için de lazım olabilecek, bilgilendirici bir kitaba benziyor. Yazın alabilirim sanırım, çok teşekkürler, not aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      sevecen sen bu kitabı :)

      Sil
  9. Tam benlikmiş bu, baskısı şu an yok galiba ama sağa sola bakınacağım biraz.

    YanıtlaSil
  10. Umberto Eco'nun sadece roman yazdığını düşünürdüm. Lisede okuyan yeğenime tez nasıl yazılır kitabından bahsedeyim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      çok faydalı bir kitap bu :)

      Sil
  11. bu kitap benim de okunacaklar öbeğimde var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      düşünmeyi araştırmayı sevenlere ve öğrenmek isteyenlere :)

      Sil
  12. Ne güzel bir kitap ,ilgilenenlere söyleyeyim saol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      hıhım çok sıkı kitap :)

      Sil
  13. Umberto Eco'nun böyle bir kitabı olduğunu bilmiyordum. Edineyim bunu. Benden geçti ya çocukların işine yarar. Ben de okurum tabi ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      kitap eski de çevirisi yeni. evet herkese faydalı olur :)

      Sil
  14. lisansta yarısına kadar aceleyle okumuştum bu kitabı ne yapacağımı bilmediğim için baya endişeliydim çok da faydası olmuştu ama o kadar bunalımlıydım ki ağlenceli anlattığını o zaman fark etmemiştim :) şimdi tamamını iki günde okumayı başardım ama bu sefer daha dikkatli okudum gayet esprili anlatıyormuş meğerse :) daktilo ile tez yazılan bir zamana ait olsa da yöntemleri hala geçerli ve çok işe yarıyo valla biraz öğrendikten sonra da insan kendi yöntemini bulmalı zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      ya çok komik anlatıyor evet yaa :) tabii ya daktilo internet farkmaz araştırmak hep aynıdır :)

      Sil
  15. Tez yazmıyor ya da yazmayacak olsan da okunur:) Sen de bunu demek istemişsin zaten, katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      evet ya disiplinli düşünmek için iyi :)

      Sil
  16. Tez yazacaklar için güzel bir öneri olmuş.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Deep bu kitabı nereden bulabilirim? Almayı düşündüm ama internette bulamadım. Kitap mağazalarında var mıdır ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      pdf okey, kitapçılarda da varmış :)

      Sil
  18. İlginçmiş hiç dikkatimi çekmemişti bu kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      kitap eski de çevirisi yeni. eco toplu eserlerinde, can yayınları :)

      Sil
  19. ilkay.

    ay tabii sen bunu oku vallahi, kesinlikle faydalı, mesleki açıdan :)

    YanıtlaSil
  20. geçen sene desen hemen okumak isteyeceğim bu sene not bile etmeyeceğim kitap :D Ama Eco tabii :)

    YanıtlaSil
  21. Tez yazmak isteyenler için ideal bir kitap, ben inşallah bir gün yazarın külliyatını okuma hedefime başlarsam okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir.

      can yayınları toptan yayınlamaya başladı :)

      Sil
  22. Gençlere lazım olur ☺️

    YanıtlaSil