15 Nisan 2022 Cuma

KUZEY DİZİLERİ




Son yıllarda izlediğim Kuzey Avrupa dizileri. Birkaç tane de Kuzey Avrupa tarzı dizi.


DANİMARKA

Den Som Draeber (polisiye)

Forbrydelsen (polisiye)

Borgen (politika)

The Rain (bilimkurgu)

Forhoret (suç)

Rita (okul, komedi)

Equinox (gizem)

Sloborn (bilimkurgu)

The Chestnut Man (suç)



İSVEÇ

Bron/Broen (polisiye)

Jordskott (doğaüstü gizem)

Akta Manniskor (bilimkurgu)

Kalifat (terör)

Dystopia (gerilim)

Black Lake (gerilim)



NORVEÇ

Skam (gençlik/lise)

Lillyhammer (suç /komedi)

Beforeigners (bilimkurgu)

Nobel (terör)

Ragnarok (fantastik)

Wisting (suç)

Grenseland (suç)

Bloodride (korku)



İZLANDA

Ofaero (suç)

The Valhalla Murders (polisiye)

Stella Blomkvist (suç)

Katla (bilimkurgu)



BELÇİKA

Tabula Rasa (psikolojik gerilim)

13 Emir (suç)

Into the Nıght (bilimkurgu)


HOLLANDA

Undercover (suç)



FİNLANDİYA

Tjockare an Vatten (aile dramı)

Karppi (polisiye)

Bullets (terör)



KUZEY TARZI DİĞER ÜLKE DİZİLERİ



POLONYA

Ultraviolet (suç)

The Woods (suç)

Rojst (suç)



GALLER

Craith (Hidden) (suç)

Hinterland (polisiye)



KANADA

Coroner (polisiye)



İRLANDA

Smother (dram)



AVUSTURYA

Der Pass (suç)



İNGİLTERE

Dublin Murders (suç)

Happy Valley (polisiye)

36 yorum:

  1. müfred.

    bir kız, kırda toplamış, pazarda papatya taç yapıp satıyordu :)

    YanıtlaSil
  2. Ragnarok iki sezon baktım güzeldi 3. sezon ne zaman gelecek

    YanıtlaSil
  3. Bir çoğunu izledim ama bir numara Saga Norén (Bron/Broen). Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      saga eveeet :) happy valley ile corona da çok iyi diziler :)

      Sil
  4. Hemen hemen hepsi sevdiğim tarz fakat dizi izleyemiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar çok diziyi nasıl izliyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      her akşam yaklaşık 4 saat dizi veya film izliyorum :)

      Sil
  6. Ne kadar çok dizi izlemişsin. Ben de izlemek isterdim ama derslerden vakit bulamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu blog.

      okul hayatın bitince izlersin sen de :)

      Sil
  7. Merhabalar.
    Finlandiya dizilerini merak ettim. Her nedense, ben de bir Finlandiya merakı oluştu.
    Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      ben de estonya talinn'den helsinkiye feribot ile geçmek istiyorum :)

      Sil
  8. Bu kadar diziyi izlemem mümkün değil. Keşke her birinin yanına on üzerinden bir değerlendirme notu koysaydın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      coroner, happy valley, bron broen, forbrydelsen :)

      Sil
  9. Rita'yı ve Skam'ı ben önermiştim sanki sana, di mi?
    Yazmıştın hatta blogunda da benden gördüğünü...

    Rita şahanedir ya! :)

    Son yazım da tam senlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      hıhım ivit :) skam ı rita dan daha çok seviyorum :)

      Sil
  10. Şeref golü sayabileceğim tek bir diziye bile rastlamadım. Kuzey dizilerini izleme konusunda resmen sınıfta kaldım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ha haa olur öyle şeyler :) kuzey polisiyeleri çook başarılııı :)

      Sil
  11. Hangilerine tam not verirsin yanlarına yazsana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      coroner, happy valley, bron broen, forbrydelsen :)

      Sil
  12. Helal olsun valla onları bulmak ve listelemek çok zamanınızı almıştır. Tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanat penceresinden.

      eveet blog yazılarımdan listeledim :)

      Sil
  13. Vay be alıp arşive koymalık bir liste olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      bu listedeki diziler hep iyi :)

      Sil
  14. Ben hayatımda bu kadar dizi izlememişimdir yaa, bitirmeyi falan geçtim :) Dizi izlemeyi çok sevmediğim için tamamen faydalanamıyorum bu birikimden :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      okul bitince izlersin, belki dizi çevirisi yaparsıın :)

      Sil
  15. Akta Manniskor izlemeye başladım :))

    YanıtlaSil
  16. Bron/Broen seyretmeye başladım. Saga süper...

    YanıtlaSil
  17. Bayılırım😍Harika bir liste olmuş👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveet kuzey dizileri iyi oluyor valla :)

      Sil