2 Kasım 2022 Çarşamba

BLA BLA

 


Airbnb ile yolculuklarda kalacak yer bulmak kolaylaştı yıllardır, Zoom ile de kolokyumlara katılmak, ders vermek almak kolay, Blablacar ile de bir yere gidecek araba bulmak. Aracı olan insanlar seyahat edeceği yerler için aracına yolcu alıyor. Pandemide başladı bu uygulama.

Yani şimdi örneğin Antalyaya gideceksiniz, uçak veya otobüs ile gitmek için birkaç yüz lira vereceksiniz ya da aniden gidecekseniz bilet bulmak da zor olabilir ama Blabla ile 150 liraya hemen gidebilirsiniz. Uçak gidiş dönüş 2500 TL, otobüs 350 TL. Orda yazıyorlar. Antalyaya gidiyorum, iki kişilik yer var, gelmek isteyen gelsin diye, fiyatını da söylüyor.

Hem araç sahibine ucuza geliyor hem de gidenlere ucuza geliyor. Dolmuşa biner gibi. Birbirini tanımayan 5 insan yola çıkıyor, eğlenceli de olabilir tabii. Araç kiralamaktan daha ucuz daha kolay. Bir yere yolculuk yaparken bu uygulamayı açıp işte Çanakkaleye, Bergamaya giden var mı diye bakıp hemen konuşup gidilebilir.

Pandemi sürecinde aşı olmayanları otobüslere, uçaklara almıyorlardı, o zaman Telegram’da gruplar kurulmuştu, herkes haberleşip birlikte gidiyordu, o süreçte çıkmıştı bu gruplar. O gruplar yaklaşık bir yıl önce Blabla’ya geçtiler. Yolculuk yapanlar da şimdilik memnunlar. Benzin fiyatları da artınca tercihler bu yöne kaydı. Yine de araba veya arkadaş seçerken dikkat etmekte fayda var.

Diyelim 3 arkadaş birlikte Konyaya gidecek, aç uygulamayı, oraya gideni bul, dört kişi gidin, kişi başı yüz iki yüz liraya.

53 yorum:

  1. Yol arkadaşım filmi gibi desene:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kitap Cumhuriyetim, ahahha okuyunca benimde aklıma ilk o geldi :D Ne yolculuktu ama :D

      Sil
    2. kitap cumhuriyetim/sinan gcl.

      eh evet olabilir :)

      Sil
  2. Değişikmiş heralde o dönemi komple evde geçirdiğimden hiç haberim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      ben de nette rastladım rastgele :)

      Sil
  3. Güzel bir alternatif. Yine de dikkatli olmakta fayda var 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      eveet araba sahibini incelemek lazım :)

      Sil
  4. Farklı ve iyi bir alternatif:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      bencesi de işe yarayabilir :)

      Sil
  5. Duymamıştım güzelmiş aslında. Ama riskleri de var illa ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      evet önce bi güvenmek lazım gibi :)

      Sil
  6. Güzel ama güvenilir mi ki...

    YanıtlaSil
  7. Bla Bla başlığında böyle bir bilgilendirmenin karşıma çıkacağını hiç tahmin etmemiştim. Maliye Bakanlığı görmesin hemen incelemeye alır vallahi. :) İsminin bu olduğunu bilmiyordum ama yorum yazarken aklıma geldi. Kadıköy'den bir arkadaşım havaalanına gitmek için kullanmıştı böyle bir uygulamayı. Apar topar evden çıktığını söylemişti. İşe yarar bir şey ama biraz cesaret işi galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      maliye bakanlığı airbnb den kazanıp gelir bildirmeyenlere ceza kesiyor :) bu da cezalı olabilir belki evet :) işe yarayabilir bencesi de :)

      Sil
  8. Pandemi süreci hayatımıza epeyce değişiklikler kattı gibi :)

    YanıtlaSil
  9. İlginç, bunu duymamıştım ama herkese güvenmiyor olmaz tabi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      evet araba sahibini iyi incelemeli :)

      Sil
  10. Böyle bi şey duymuştum ama güvenilebilinir mi ki🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      kullananlar memnun gördüğüm kadarıyla :)

      Sil
  11. Şimdi her şeyin bir alternatifi çıktı. Bu da yeniymiş.

    YanıtlaSil
  12. Tanımadığın biriyle yolculuk. Deneyim olur işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      evet deneyim olabiler :)

      Sil
  13. uygulama güzel ama yanlış ülkede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      avrupa için ne güzel de mi :)

      Sil
  14. Şu zamanda kapı komşuna güvenemiyorsun gidip bilmediğin birinin arabasına binip uzaklara gitmek deli cesareti bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      ha haa evet vallahi :)

      Sil
  15. Film gibi, romantik geliyor kulağa, ama ben cesaret edemezdim, mecbur kalmayan da tercih etmesin bence, ne olur ne olmaz :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      vallahi de mi yani bizim ülke şimdilerde tehlikeli :)

      Sil
  16. İlk defa duydum bu uygulamayı.Ekonomik şartlar değiştikçe yeni bir düzen oluşturmaya çalışıyor insanlar.Kiralar artınca da evlerini birleştirmeye başladı akrabalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      ah evet yakında akrabalar birlikte oturcaz artık toplancaz :)

      Sil
    2. İndirdim uygulamayı ve uygun olursa kullanmayı planlıyorum :) Macera severim :))

      Sil
    3. yurdagül çelik.

      hayırlısı olsuun :)

      Sil
  17. Aslında bilet almadan önce düşünmüştüm bunu ama sonradan nedense bilet alasım geldi :D

    YanıtlaSil
  18. Güzel bi uygulama ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinan gcl.

      kullananlar hep memnun kalmışlar :)

      Sil
  19. İyiymiş:) Uber'in şehirlerarası Blablacar. Kolokyum, Airbnb de iyiymiş. Sen bu tür yeniliklerden haberdar et bizi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      telegram'dan büyük çaplı dosya göndermek de var :)

      Sil
  20. çok iyiymiş gerçekten, sayende öğrendim Deepcim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  21. Duymuştum ben bu uygulamayı çevremden, sevgilimin bir arkadaşı bir yere giderken alıyordu hep insanları böyle, aynı yöne gidecekleri. Ben tek başıma sanırım yine de cesaret edemem, bir tanıdığımla birlikte gideceksem belki tercih edebilirim. Bilmeyen de baya varmış yorumlara baktım da, bahsettiğin iyi olmuş. Sağol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      evet bir iki kişi tanıdık olarak gidilebilir :)

      Sil
  22. Katılıyorum sanırım :) Ama eskilerin bir sözü var: "Dostunu ya yolculukta ya alışverişte tanırsın."

    YanıtlaSil
  23. Bu uygulama pandemiden önce yok muydu ya sanki bana varmış gibi geliyor. Belki pandemi ile daha aktifleşmiştir.Ekşisözlük araştırmalarıma göre 2015 ten beri kullanılıyor,kafamdan atmış gibi olmayım çok bilimsel verilerle çalışırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip şeyma.

      hımm ben pandemi diye okudum ama evet eski olabilir belki pandemide tanınmıştır :)

      Sil
  24. müfred/manxcat.

    ucuz olsun diye belki denenebilir :)

    YanıtlaSil
  25. Bunu duymuştum.Pandemide birçok yenilik girdi hayatımıza ama dikkat etmek lazım doğru

    YanıtlaSil