5 Kasım 2021 Cuma

5 KASIM

 





5 Kasım, popüler kültür açısından önemli, unutulmaz bir tarih.

Geleceğe Dönüş film serisi, dünya üzerinde en sevilen filmlerden, çok kişinin sürekli eğlence aracı, öyle ki, bu filmi, 50 kez, 100 kez izleyenler var.

Film, 1985 yılında piyasaya çıktığı için, öncelikle tam 30 yıl öncesi düşünülmüştü. 1955. Filmi yazan iki yazardan birinin babası 5 Kasım 1955’te ölmüştü, 5 Kasım 1922’de doğmuştu. Bir film daha çekilirse bu 2015’te olacaktı.

Bu nedenle, başroldeki oğlan Marty, ilk kez geçmişe gittiğinde 5 Kasım 1955’e gitti. Ayrıca, deli doktor Emmet Doc Brown zaman makinesinin temelini 5 Kasım’da attı.

Bunun yanında, V for Vendetta filminde asi V, parlamento binasını 5 Kasım’da patlatıyordu. 5 Kasım, asilik tarihi yani, başkaldırı tarihi. V’nin taktığı maske de İngiltere tarihinden asker Guy Fawkes’ın yüzü. O da tam dörtyüzyıl önce parlamento binasını patlatacaktı. Ama yakalanıp idam edilmişti.

Geleceğe Dönüş, eğlenceli, Vendetta ise romantik film. İki film de efsane, kült mertebesinde. The Crow, Leon, Amelie, gibi.

41 yorum:

  1. Geleceğe Dönüş çok hoştu ya, çık sevmiştim. :) Vendetta romantik mi, bana hiç öyle gelmemişti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      yanii adamın amacı romantik bir hayal aslında :)

      Sil
  2. Ayrıntılar iyiymiş. Bilmiyordum. O zaman bana teşekkür etmek düşer:)
    Sevgiler deep...

    YanıtlaSil
  3. Geleceğe dönüşü çok izledim ben de ama burdaki bilgileri bilmiyordum,teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  4. İkisini de ne yazık ki izleyemedim :( Uzun zamandır V for Vendetta'yı izlemek için bekliyordum, sınavda sonra izlenecekler listeme ekledim

    YanıtlaSil
  5. Güzel bilgiler ,hepside birbirinden değerli eserler.

    YanıtlaSil
  6. Ben de seviyorum bu tip tarihleri takip etmeyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      bunları öğrenmek keyifli oluyo eveey :)

      Sil
  7. Bilgilendirme güzel. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. 5 Kasım'ı hatırladım da izlemeye niyetlendiğim V'yi izleyemedim maalesef.
    Geçmişte, Geleceğe Dönüş filmlerini çok izleyenlerdenim. Bir daha izlersem tarihlerin neden önemli olduğunu da anımsayacağım. Film izlemek belli bir birikim gerektiriyor. Bir cümleyle filme dahil edilenler aslında çok şey ifade edebiliyor.
    Geçenlerde adadenizi'nde savaş filmleriyle ilgili tavsiye filmler vardı. Yazıda Pol Pot'un acımasız yönetiminden bahsediliyordu. Dün, Le Prenom 2012 ye baktım biraz. Kötülükleriyle nam salanların adlarının çocuklara verilip verilemeyeceğinin tartışması yapılırken Pol Pot'un adı geçti. Demem o ki bu tür detayları öğrenmek, filmlerin arkasındakileri bilmek izleyene değer katıyor, ufkunu genişletiyor.
    Bilgilendirme için çok teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      v izlenir yaa :) filmlerdeki göndermeler eveet önemli tabii dikkatli izleyiciler için hıhıms :) pol pot ismi verilmez herhalde :)

      Sil
  9. Hahahah benim doğum günüm 5 kasım ve neden böyle asi olduğum belli oldu :)

    YanıtlaSil
  10. Geleceğe dönüş ne güzeldi yaaa.. Diğer filmi izlemedim ben. İzleyeyim bir ara

    YanıtlaSil
  11. geleceğe dönüş en sevdiklerimden:))
    5 kasımın bu kaddar önemli olduğunu bilmiyordum deepcimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      yaa işte 5 kasım sinema sevenler için önemlii :)

      Sil
  12. Michael J.Fox bir zamanların popüler yakışıklısı :)

    YanıtlaSil
  13. İkisini de izledim. İkisi de çok iyiydi Deep :)

    YanıtlaSil
  14. V, The Crow, Amelie, Leon bunları biliyorum da Geleceğe Dönüş'ü izlememiştim. Vizelerden sonra bakayım bir ona. 5 Kasım evet. Birçok şey denk gelmiş. V'i zaten derste işlemiştik biz. Yani asıl olarak tabi Guy Fawkes'i.

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      fawkes, derste işlemeniz normal tabii :) geleceğe dönüş ah ah çokzeel :)

      Sil
  15. Geleceğe dönüş filmini izlemiştim, diğeri konusunda bilgim yoktu. Thx:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      film çok tabii, hepsini bilmek zoor :)

      Sil
  16. ilkay.

    her zaman izlenir ki yaa de mi :)

    YanıtlaSil
  17. geleceğe dönüş en sevdiğim filmlerden biri :-))

    YanıtlaSil
  18. Geleceğe dönüş serisini heralde 50 kez izlemişimdir. Ezberlediğim sahneler bile var. O film gerçekten bi efsane. Keşke devamı da olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. crumplebottom.

      ben de en az 30 kez :) 30 yıl sonra, 2015'te olmalıydı yaa :)

      Sil
  19. aa ben bu yazına yorum yaptım sanıyorduum :) her sene 5 kasım kutlaması yapanlar var ben de bazen hatırlatıp puding dapıyom tabi ^^ V yeni izledim çok sevdim iyi filmmiş sahiden verdiği mesajlar da önemliydi ve dr Emmet Brown'ın müthüşlü saçlarıyla ve deli bakışlarıyla bir yerlerde geleceğe dönüşler yapmaya devam ettiğinden eminim ^^ Keşke dahaa çok filmi çekilseydi o serinin ya her detayıyla muhteşemdi ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      5 kasım pudingi oooo :) V evet :) emmet evet yaaa yapıyodur tabii :) evet valla çekilsin yine :) robert zemeckis e söleyelim yaa :)

      Sil
  20. Geleceğe Dönüş 1000 kere izlesem sıkılmam😍Oradaki tarihleri de hep geçtik ama bir DeLorean'ı zaman makinesine çeviren olmadı😂

    YanıtlaSil
  21. haydaaa zaten bu kasım ayında garip olaylar olacakmış diye duyduydum hadi bakalım Allah sonumuzu hayreyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemin takvimciği.

      amanin güzel şeyler olsuun :)

      Sil