11 Şubat 2022 Cuma

CINDER

 




CINDER

MARISSA MEYER

Artemis Yayınları

Romantik bir bilimkurgu. Bildiğimiz Külkedisi Cinderella’nın gelecekteki öyküsü. Dördüncü Dünya Savaşı da olmuş, dünya birkaç büyük gruba ayrılmış. Siborglar ve androidler de var.

Cinder adlı bir siborg. Yani yarı insan yarı metal ve kablo. Üvey annesi ve kardeşleri ile yaşıyor ve Cinder bir mekanik ustası, android tamir ediyor. Bir gün İmparatorun oğlu Prens Kai, onun dükkanına geliyor, bir android tamiri için. Cinder, siborg olduğunu saklamak durumunda, çünkü siborglar toplumda aşağı varlıklar. Cinder üstelik bir Aylı.

Aylıların gözü dünyada, Ay Kraliçesi Levana dünyayı ele geçirmek istiyor. Dünyada bir de yıllardır veba salgını var. İmparator vebadan ölüyor ve yerine Prens Kai geçiyor. Kraliçe Levana ise Prens Kai ile evlenip dünyaya hakim olmak istiyor. Cinder’in vebaya karşı bağışıklığı var ve bir doktor onun sayesinde vebaya çözüm bulmak istiyor.

Cinder ile Prens Kai çeşitli nedenlerle sıklıkla karşılaşıyorlar ve birbirlerinden hoşlanıyorlar. Biri Prens diğeri ise zavallı bir siborg, ayakları metalden. Cinder bu yüzden Prensten kaçıyor, Levana ise Kai ile evlenme planları yapıyor.

Ve bir balo gecesi. Hepsi bir araya geliyor. Kai, Cinder’i mi seçecek, Levana’yı mı?

Keyifli, heyecanlı, sürükleyici, duygusal, akıcı. Cinder, Kai, Levana ve yan karakterler hepsi ilgi çekici. Yazarın Ay Günlükleri serisinin ilk romanını okumak zevkli.

Not:3/4

40 yorum:

  1. Çok severek okumuştum bu seriyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ben de çok eğlenerek okudum ilk kitabı. devamını da okuycam :)

      Sil
  2. yoksaaa balodan kaçarken ayakkabı yerine metal ayak mı düşürüyooo ay çok severim böyle yeniden yazılıp değiştirilen öyküleriii ben de okuyayım bunuu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet ayağı düşen cinderellaaa :)

      Sil
  3. Bildiğimiz Cinderella masalından çok farklı bir havaya bürünmüş anlatılanlar. Ayda yaşam var ve uydulular dünyayı ele geçirmeye çalışıyor. Konu ilgi çekici.
    Beşini de okuyacak mısın merak ettim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      okuycaam. ikinci kitapta, cinderella ile kırmızı başlıklı kız tanışıyor ve kurtla birlikte ay kraliçesine karşı geliyorlarmış :)

      Sil
  4. bu kitabı not alıyorum, farklı bir evren daha okuyabilirim bu ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      evet farklı evren çok ve eğlenceli :)

      Sil
  5. Pek ilgimi çekmedi. Bilimkurgu zaten bana soğuk gelen bir tür, bir de içine aşk katılmış halini görmek istemem. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      evet aşk ve bilimkurgu, seni çekmez :)

      Sil
  6. Romantik bilimkurgu iyiymiş. Ay kraliçesi Serenity 'den ( bkz.ay savaşçısı) başkasını kabul edemem diye not düşeyim önce :) Alita'yı çağrıştıran tarafları var biraz kitabın, öyle algıladım .

    Baktım da seri 6 kitaptan oluşuyormuş. Başlayınca devamını getirmek gerekiyor gibi gibi, öneri için teşekkürler ve mutlu hafta sonları deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      ay savaşçısı en sevdiğimiz tabiii :) ay okuycam bakalım, sana da iyi haftalaaar :)

      Sil
  7. Not aldım deep okumamıştım bu seriyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      katiller çetesi kadar eğlenceli :)

      Sil
  8. Serinin ilk üç kitabını okumuştum. Devam edemeden araya başka kitaplar girdi. Seriyi tamamen unutmadan devam etmeliyim.
    İkinci kitap Kırmızı Başlıklı Kız ın, üçüncü kitap Rapunzel in, dördüncü kitap Pamuk Prensin uyarlaması. Serinin iki novellası daha var. Bir de yazarın bu seriden bağımsız olarak Alice Harikalar Diyarında dünyasında geçen Kalpsiz kitabı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      hepsini okuycam, saol bilgiler için :)

      Sil
  9. Puanlama sistemini 4 üzerinden ilk defa görüyorum. Zaman algısını kaybetmiş varlık gibi hissettirdi bana :) romantik bilimkurgu.. listem aşırı kalabalık olmasa ekleyebilirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anıl.

      dört üzerinden daha açık oluyor bence :) roland barthes, wittgenstein, debord arasına sıkıştırırsın bir ara :)

      Sil
  10. Bunu ben de okumak istiyordum ama araya çok şey girdi, gözler bozuk, gözlük bozuk, pandemi de çıkınca....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      aman boşver o zaman :)

      Sil
  11. Tam şu sıralar okuyorum, daha başlarındayım ama bence de ilgi çekici bir konusu var. Umarım devamından da keyif alırım, tam kafa dağıtmalık kitap akıyor gidiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      evet oku unut romanlardan, keyifli zaman geçirme romanı :)

      Sil
  12. okudum ben bunu yea :D iyiydi gibi :)

    YanıtlaSil
  13. Çok niyetlendim bu seriyi okumayı fakat bir türlü kısmet olmadı deepsii :))
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. En sevdiğim serilerden biri. Hâlâ dizisinin yapılmasını bekliyorum. Animasyon türünde yapılırsa çok daha güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere.

      aa ne iyi fikir evet valla :) ben de katiller çetesi kadar sevdim :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      hımmm olabiler ivit :)

      Sil
  16. güzelmiş konusu ilgimi çekti...

    YanıtlaSil
  17. ilkay.

    hıhıms sevdim ben de :)

    YanıtlaSil
  18. aldım ama daha sıra gelmedi Deepcim:)

    YanıtlaSil
  19. Böyle sürükleyici ve okuru kitabın konusuna bağlamayı başaran kitapları okumayı seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      eveet kolay değildir böyle yazmak :)

      Sil
  20. Konusuna bayıldım.İlk fırsatta kitaba bakacağım😍

    YanıtlaSil