22 Şubat 2022 Salı

LAHANA SARMASI

 




Geçenlerde lahana sarmasını kıymasız yapmıştım. Kıymalı da olabiliyor tabii. Bir de üzümlü, fıstıklısı olan var. Şimdi kıymalısını da yaptım.

Orta boy bir lahana alırız. Yaprakları ince olacak, ipek gibi. Kök tarafından yaprakları tek tek ayırıyoruz, sert kısımları kesip atıyoruz. Sıcak suda kaynatıp haşlıyoruz. Arada alt üst ediyoruz yaprakları, haşlanınca kepçeyle tencereye alıyoruz.

250 gram kıyma çok geliyor, orta boya. Yarısını alıyoruz, bir kaba koyuyoruz, ayıklanmış, yıkanmış yaklaşık yarım su bardağı pirinci de ekliyoruz. Bir büyük soğan, bir yemek kaşığı salça, bir çay kaşığı karabiber ve biraz da tuz ekliyoruz, yarım demet de maydanoz, etin kokusunu alıyor. Harcı hazırlıyoruz.

Lahana yaprakları büyükse ikiye bölüyoruz. Muska şeklinde de sarılabilir, yaprakları uzun uzun kesip, muska olunca bir lokmalık oluyor. Sarmaları sarıyoruz, sararken bir tahta kepçe de yağ koyarız, biraz soğuk su, yoğurur ve sararız.

Sarmaları tencereye sıralarız, dipten başlayarak, harç bitinceye dek sarıyoruz, tuz atıyoruz istersek. Örtecek kadar su koyuyoruz, sıcak olması gerekmez, porselen tabak kapatıyoruz, sarmalar dağılmasın diye, hafif ateşte pişiriyoruz, yarım saat kadar sürüyor. Suyunu çekince indiriyoruz.

Tencereden tabağa alırken azcık delindi, çatalla.

47 yorum:

  1. kıymalı sarma dolma yiyemiyoruum ama senin tarifler hep lezzetli oluyoo bunun kıymasız olanını yapıcam geçen gün pazardan lahana aldım o yüzden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      geçen yazmıştım kıymasızını :) kıymalı istersen deee bahçeden böcek toplayabilirsiiin :)

      Sil
    2. neeee deliii komikçiii :D

      Sil
    3. sessiz gemi.

      örümcekli, solucanlısı güzel oluyoooo :)

      Sil
    4. örümcekli her şey vampirlere dokunuyo amaa şapşiik tosbiik :D

      Sil
    5. sessiz gemi.

      ay evet doğruuuuu :)

      Sil
  2. Eline sağlık. :) Bütün sarmaları seviyorum ya, kara lahanayı da. Annemin memleketinde mercimekli sarma yaparlardı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      kara lahana sarması mı bir bakayım nasılmış, mercimekli sarma mı, ikisine de bakayım nasılmış :)

      Sil
  3. Sarma işinin hepsini seviyorum ben, dut yaprağı, fasulye yaprağı ve kiraz yaprağı olanlar dışında.Zaten onca güzel yaprak varken niye bu yapraklarla sarmayı dememişler bilmiyorum :) Ote yandan etli- kıymalı olunca sadece ilk pistiğinde birazcık seviyorum, ölümüne zeytinyağlıcıyım ben :)

    Ellerine sağlık ve afiyet olsun, güzel görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      kıymasız ve kıymalıyı denedim ya, kıymasız daha lezzetli oldu :)

      Sil
  4. Lahananın yapraklarını ayırma işlemini hiç sevmiyorum o yüzden senede bir veya iki kere sararım ancak:) Yaprak sarmak kolay ama onu sık sık yapıyorum. Afiyet olsun, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Olsa da yesek! Eline sağlık, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  6. çok severim ama yapamam çok zor geliyor bana..

    YanıtlaSil
  7. Üzüm yaprağını da lahanayı da severim. Bir de üzerine reyhan ekleyince çok güzel oluyor.:)

    YanıtlaSil
  8. Valla nasıl canım çekti şimdi, mükemmel görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş, çok da severim. ^-^

    YanıtlaSil
  10. Deep kıymalı severim lahanayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankara postası.

      lahana sarmasının her türlüsünü seviyom :)

      Sil
  11. çok severim. Bu arada harika bir blogunuz var uzun süredir takip ediyorum. Etkinliklerinize katılmak için bende bir blog açtım. umarım bende sizin gibi harika bir blog sayfasına sahip olurum. başarılarınızın devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe gülçe.

      sen de keyifle başarılı olursuun işallah maşallah :)

      Sil
  12. Güzel görünüyor.Ben de kıymalı severim :) Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      hepsini seviyom ben lahana sarmasının :)

      Sil
    2. Ben de yemeyeli çok uzun zaman oldu valla :)

      Sil
    3. yurdagül çelik.

      ye o zamansaaa :)

      Sil
  13. ilkay.

    yemek yemek ne güzel bi şey yaaa :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık deep, lahana candır :) Kıymalı, zeytinyağlı her türlüsünü severim. :)

    YanıtlaSil
  15. Zeytinyağlısını çok seviyorum bunun.
    Bol limonla...ay canım çekti ama çok üşeniyorum yapmaya :(
    Senin yaptığın gibi kıymalı olanı rahmetli annem sumakla (sumak suyuyla)yapardı, annem "sumaklı dolma", dayımın kızı da "mor dolma" derdi, çünkü rengi pişince morumsu krem olurdu:) tabii o zamanlar yaş 15 filan...vejetaryanlık yok..çok müthiş bir lezzeti olurdu, tencerinin dibine kemik de koyardı.
    Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  16. bir şey diyeceğim gülme :)) 45 yaşındayım hiç lahana sarmadım yemesine de çok düşkün olmadığım için nasıl yapılır bilmiyorum zaten. En son eşim istediği için lahanayı börek gibi yapıp tava böreği gibi pişirmiştim aslında güzel de olmuştu. Geçenlerde gene lahana almış gelmiş canı çekmiş ama saracak hatun yok ortada ::)))) sevdiğim her şeyi üşenmeden yapan öğrenen ben lahanayı bilmiyorum hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lerzan kara.

      ha haa lahanaya karşı bir tutukluk var demekki sende :)

      Sil
  17. Yaprakları hazırlama işi olmasa lezzetli yemek:)

    YanıtlaSil
  18. Üzümlü sevmiyorum ama şu görüntüyü de canım çekti he, allahtan bak hamile falan değilim. İlk buna aşermiştim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      lahana sarmasına da aş erilir vallası :)

      Sil
  19. Ben yaprak sarma daha çok seviyorum ya

    YanıtlaSil
  20. Bayılırım😍Eline sağlık👍

    YanıtlaSil