28 Mayıs 2022 Cumartesi

BİR DÜŞ İÇİN AĞIT

 




BİR DÜŞ İÇİN AĞIT

Hubert Selby Jr.

Ayrıntı Yayınları

Bir Düş İçin Ağıt, edebiyat ve sinema dünyasında kült olan, efsane olan romanlardan, filmlerden. Requiem For A Dream. Filmin müziği de aynı şekilde. Clint Mansell’in müziği de unutulmaz. İcra eden de Kronos Quartet. Yönetmen Arronofsky de Pi ve Siyah Kuğu’nun yönetmeni.

1978’de yazılan roman çok hüzünlü. Kaybedenlerin, tutunamayanların romanı. Hayallerine ulaşmak isteyen, duygusal veya ekonomik açlık çeken, bu yüzden bağımlılık geliştiren ve dibe vuranlar. Sıradan İnsanlar. New York’da yaşayan dört kişi. Sara, eşi ölmüş ve yalnız yaşayan bir kadın. Harry, Sara’nın oğlu, Marion, Harry’nin sevgilisi, Tyrone, Harry’nin arkadaşı.

Harry, Marion, Tyrone, bir şekilde para kazanıp rahat yaşamak isteyen üç genç. İşlerde dikiş tutturamadıkları için uyuşturucu satıp para kazanmak isterler. Kendileri de bağımlı olurlar. Sat, kullan, sat, kullan, durumları iyice kötüleşir, her şeyi kaybetmeye doğru giderler.

Sara ise televizyona çıkmak ister, bir yarışma programına. Hayali budur, sürekli TV izler. Bir gün bir telefon gelir, bir programa davet edilir ama davetin devamı gelmez. Sara artık bunun için yaşar. İnce görünmek için kilo verir, doktora gider, diyet hapları kullanır ama zayıfladıkça sağlığı da bozulur.

Konu üzücü ve çarpıcı olduğu gibi romanın dili de canlı, sürükleyici, akıcı.

Not:4/4

28 yorum:

  1. Kitabı da filmi de bilmiyordum. Konusu gerçek hayattanmış. İnsanlar yanlış mı doğru mu demeden bir şeylerin peşinde sürükleniyor ama sonra geç kalıyor düzelmek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      biz insanlar işte böyle dönem dönem bişeylere kapılıp gidiyoruz. bu kitabın filmi çok ünlü :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Kaybedenlerin ve tutunamayanların okuyacakları güzel bir roman olsa gerek. Bu güzel kitap paylaşımı için teşekkür eder, emeğine ve yüreğine sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygı ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      kaybedenler, tutunamayanlar, sanatın gözde konularından, bazı insanlar böyle yaşayanların gösterildiği kitapları filmleri sevmezler :)

      Sil
  3. Ben bu filmin kitaptan uyarlama olduğunu şimdi öğrendim ya. 😱😱 En kısa sürede alacağım.

    YanıtlaSil
  4. Bende kitabı da filmi de bilmiyordum, filmini izleyeyim bari:) Bu bloglarin durumu ne olacak Deep,hâlen birçoğunda hata var,okuma listesinden ulaşılamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten.

      filmi çok iyi. özellikle teyze :) düzelir yaa :)

      Sil
  5. Kitabı bilmiyordum. Bakayım kütüphaneye

    YanıtlaSil
  6. Kronos Quartet'i açtım son sesle dinliyorum şu an. Filmin fragmanını izledim öncesinde. Filmi izlememişim, bunu fark ettim. Yönetmenin sadece Siyah Kuğu'sunu izlemişim. Müziğini çok iyi bilip filmini bilmemek nasıl bir durumdur şu an çözemedim :)) Kitabını okuyamam ama filmi izleyeceğim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      kronos quartet önemli ve saygın bir grup. siyah kuğu da ne güzeldi, pi de çok iyi :) bu film defalarca izlenir :) özellikle ellen burstyn :)

      Sil
  7. Bu ara Yalom okumaya başladım. Bunu da merak ettim. Insallab okurum.

    YanıtlaSil
  8. müfred.

    evet evet yani haklısın zayıflık yap sonra da üzül şikayet et, anlamsız :)

    YanıtlaSil
  9. ilkay.

    evet ya filmi de müziği de öyle kitabı daa :)

    YanıtlaSil
  10. Filmi izleyip sonra aklımdan cikaramamistim, yumruk gibi bir film off

    YanıtlaSil
  11. Filmi izlemeye gidiyorum şuan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts.

      bakalım etkilencek misin veya sevcek misin :)

      Sil
  12. hiim çok duydum ama izlemedim/okumadım ilgimi çekti 😊

    YanıtlaSil
  13. Eski bir roman.44 yıl geçmiş.İnsani sorunlar ise hep aynı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      eveet o yüzden bu roman kült oldu işte :)

      Sil
  14. kitap ilginç gibi ama üzücü bir şeylere dayanabilecek zamanda değilim ^^

    YanıtlaSil