3 Mayıs 2022 Salı

BAYRAM GÜNCESİ

 




Bayramlarda insan barışmayı, affetmeyi, paylaşmayı özlüyor değil mi, sevgili günlükçüğüm Nalan?

Anneannem, kardeşimle ben küçükken bana bir mandalina vermişti. Ben de mandalinayı soyup çoğunu yemiştim, azını kardeşime vermiştim. Sonra da annem babam gelince anneannem onlara söylemişti de onlardan iyi bir zılgıt yemiştim, zılgıt da anneannemin sözü. Paylaşmayı şimdiden öğrenmelisin diyorlardı.

Anneannem küçükken ben yemek yapmaya çalıştığımda, tatsız tutsuz yaptığımda, sen hastane, hapishane yemeği yapıyorsun, diyordu. Sağlıklı ama tatsız. Ama ameliyattan çıkarsan o anda tatlı gelebilir. Hastaneye ziyaretçi olarak gidip refakatçi yemeği yemek de güzel oluyor ama. Belki şimdi hastanede tulumba tatlısı, baklava verirler, çorba pilavın yanında.

Havalar yine soğudu. Battaniye gerekiyor. Biri elektrikli battaniye nedeniyle gece çıkan yangından yanıklarla kurtulmuş uyurken. Ne tuhaf şeyler oluyor dünyada.

Bizde bayram olurken ülkemizdeki yabancılar da kendi bayramlarını kutlayabiliyorlar. Süryaniler, Ermeniler Antakya’ya gidip dini bayramlarını kutlamışlar, mum yakmışlar.

Bayramda ailelerine veya tatile gitmeyenler herhalde AVM’lerde geziyorlar. Yemeğe, kahveye, kitapçılara gidenler, oyun oynamaya, sinemaya. Her şey artık AVM’de. Giderek büyüyor AVM’ler. Markalar da AVM’de en çok gezilecek katlarda yer almaya çalışıyor.

Güvenlikçiler bir cinayeti önlemiş. Adamın biri, nasıl yaptıysa bir bıçakla girmiş AVM’ye. Kızının peşinden. Kızı bir oğlanla buluşacakmış. Takip etmiş baba. Çok da kıskanç ve sinirli bir adammış. Kız, oğlanla alt kattaki kafe ve pazaryeri gibi olan çarşıda buluşmuş. Bir yere oturmuşlar. Adam kızına yaklaşmış. Saldırmadan önce, sivil gezen güvenlikçiler, adamı fark edip yakalamış. Sonra güvenlik odasında, adam ağlamış.

46 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bayram güncesini okudum. Keyifli ve çok güzel bir günceydi. Paylaşmayı öğrenmenin yanı sıra güvenlikçilerin bir cinayeti önlemiş olması, güncenin en öne çıkan yanıydı.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Ramazan bayramınızı kutlarım. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      teşekkür ederim. size de :)

      Sil
  2. Her şey pahalanmışken avmye giden var mı daha? Sinemaya falan yıllardır gitmiyorum. Kitapları netten alıyorum. :)
    Paylaşmak önemli de çocuklara düzgünce anlatılmalı, kızarak değil. Sonuçta vermişsin kardeşine de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      valla avm herhalde gezmeye gidiyolardır, alışverişe değil :)

      Sil
    2. :)) ancak bakmaya artık evet, window shopper şarkısı gibi:)) eline sağlık Deepcim:)

      Sil
  3. Güzel bir yazı deep sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Paylaşmayı öğreniyorsun ve o süt burgerlerden birini bana veriyorsun Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      ha haa pekiii :) akşam aldım dokuz tane burger ve kinder, sabah kahvaltısında bitti :)

      Sil
  5. İyi bayramlar deep :) bayram bazen sadece yorgunluk gibi geliyor... Uzun saatler kahve ve tatlı ikramı belirli bir sıra belki bir alışkanlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      ay size gelen çok demek ki :)

      Sil
  6. AVM ler ve yönetimleri gerçekten bir tuhaf...

    YanıtlaSil
  7. paylaşmak güzeldir tabii, zılgıt yemek mandalina kadar lezzetli olmasa da... :))

    YanıtlaSil
  8. Paylaşmak güzeldir ve bence sen çok güzel öğrenmişsin bunu Deep:) Türkiye'de ben de avmyi gezmeyi seviyorum, aradığım herşey bir arada çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten.

      avm yemek kitap kahve benim için :)

      Sil
  9. Keşke anneanne mandalinaları soyup, pay edip öyle vereymiş, çocuk bu tabii ki seviyorsa pek hak gözetmez:))
    Kızı bir erkek arkadaşı ile buluşacak diye bir baba kızına nasıl zarar vermek ister aklım asla almıyor. Bu deli bir duygu, kızını insan gibi görmeme, sinir bozucu.
    Kapalı havalarda AVM ler iyi hoş da çok kalabalık oluyor işte.İstanbul taştı sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      bayramda tabii avm ler dolar özellikle yemek yemek için :)

      Sil
  10. Bizde gurbetteyiz gidecek hiç kimse yok dışarıdaki dükkanlar neredeyse akşam üstü açtı dükkanlarını bizde mecbur o saate kadar avmlerde gezindik kahve içtik bayram bitiyor çok hüzünlü ve yalnız geçti bizim için bayram

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıradan bir kaktüs.

      olsun yaaa öyle de güzeldir olur bazen :)

      Sil
  11. Avm ler sıkıntılı bir hal almaya başladı. sokak kültürünü bitiriyor. Bizim millette bir tuhaf. dışarıda hava mis gibi. Ama cümbür cemaat avm yi tavaf ediyorlar :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli pencere.

      eveet artık gezmek demek AVM demek :) daha çekici geliyor insanlara :)

      Sil
  12. Yazıyı okudum ama gözümü fotoğraftan ayıramadım. Bir süt burger partisi mi var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyma nil.

      pazartesi akşam 9 tane burger ve kinder aldım, gece dizi izlerken yemeye başladım, salı sabahı kahvaltıda bitti :)

      Sil
  13. Sivil güvenlikçi de mi varmış? Bilmiyordum. Öyle bir hale geldi ki ülke, artık o da şart tabii.
    Sevgiler Deep.... İyi bayramların, keyifli güncelerin olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      eveeet varmış :) yoktun sen, hoşgeldiin :)

      Sil
  14. Yasaklarda kalktı AVM'ler kalabalıklaşmıştır. Yıllar oldu sanki gitmeyeli... Güvenlik görevlilerini tebrik ediyorum. Dikkatleri sayesinde bir trajedinin önüne geçmişler. Bayramda tatlı niyetine süt burger mi yiyoruz? Diğer tatlılara iyi bir alternatif olmuş, fikir hoşuma gitti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ya süt burger ve kinderler ne kadar güzel ama yaa :)

      Sil
  15. İyi bayramlar Deep :)
    Dedelerimiz ve ninelerimizin dediği gibi nerede eski bayramlar modundayız son yıllarda. Eski heyecan ve sıcaklık yok gibi geliyor bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler.

      ay evet yaaa, eski aile sıcaklığı, akraba ilişkileri kalmadı çünkü :)

      Sil
  16. battaniye ben de düşünüyordum almayı öyle tehlikeli miymiiş ayy
    mandalina yine de paylaşmışsın yaa çocukken normal öyle ama ailen de paylaşımcı olmayı öğretmiş işte :)
    bıçaklı olay korkunç neyse ki güvenlikler fark edebilmiş yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      eveet mandalina için ben de elektrikli testere alcaaam :)

      Sil
  17. Malesef ciddi bir AVM kültürü var bu ülkede. Kırk yılın başı o da oradan alınması gereken birşeyler için gittiğimizde hep kalabalık. Ben sevmiyorum kapalı ortamları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      ya evet kalabalık haklısın, yemek yemek için bile bir ton kuyruk oluyor :)

      Sil
  18. İyi bayramlar sevgili Deep :))

    YanıtlaSil
  19. müfred.

    hımm yani bayram bir gün :)

    YanıtlaSil
  20. ilkay.

    aomame eveet :) oh oh ne güzel geçmiş gezmek eğlenmekle, sevindim :) evet azcık da tembellik :)

    YanıtlaSil
  21. Buralarda değildim, yazıyı şimdi gördüm. Geçti ama yine de bayramın kutlu olsun Deep :) AVM kültürü bambaşka bir boyut aldı buralarda. Artık açık hava konseptli daha havadar avmler tasarlıyorlar o sıkışmışlık havasını değiştirebilmek için. İnsanlar da bu tarz AVMleri tercih ediyor zaten. Ama her ne olursa olsun sinema için, tiyatro için ille de bu dev mekanlara gitmek zorunda oluşumuza sinir oluyorum. Bazı yerlerde yaşayanlara en yakın marketler bile buralarda oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      senin de ciciş :) açık hava daha iyi tabi eveet :) evet ya mecbur oluyoruz :)

      Sil
  22. Gerçekten garip olaylar yaşanmış🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveet neler de oluyor bu hayatta :)

      Sil
  23. Keşke hepbarış olsa ☺️💞

    YanıtlaSil