19 Mayıs 2022 Perşembe

ZİHİN GÜCÜYLE İYİLEŞME


 



Debbie Shapiro

Yakamoz Yayıncılık

Zihin Gücüyle İyileşme, temel olarak bedenimizin zihnimizden, düşünce ve duygularımızdan etkilenerek hasta olduğunu ve bu nedenle yine zihin gücüyle iyileşeceğimizi anlatıyor. Yani düşüncelerimizi değiştirerek hastalıkları nasıl yenebiliriz? Yazar da bir ruhsal eğitmen.

Sonuçta insan bir canlı ve enerji ile çalışıyor. Hastalıklar da kötü alışkanlıklar, stres veya karamsarlıktan ortaya çıkıyor. Sadece dışsal etkilerle hasta olmuyoruz, duygu düşüncelerimiz de rol oynuyor. Hastalıklar hem bedensel hem zihinsel olarak değerlendirilmeli. Duygusal, psikolojik durumumuz hastalığı başlatabilir, geliştirebilir, tedavi sürecinde de etkili olabilir. Yani, zihin ve beden yakın ilişkide olmalı. Bedenden kopuk bir zihin insanı zayıflatır. Beden ile zihin arasında da bir iletişim gerekli.

Duygusal durum, bağışıklık sistemini değiştirebiliyor, genel sağlık durumunu da etkileyebiliyor. Duyguların da kendi enerjileri var. En olumsuz etki ise gündelik stress. Her şey zihinde çünkü duygu merkezi de beyinde. Birçok hastalık birikmiş travmalar sonucunda ortaya çıkıyor.

Öncelikler, sevgi, nefes alıştırmaları, yaratıcı hayaller kurmak, kabullenmek, affetmek, sanat, hareket, bitkiler, dans gibi iyileştirici yöntemler sorularla, örneklerle gösteriliyor.

Daha sonra beden tanıtılıyor ve hangi duygu durumlarının, tutumların, düşüncelerin bedenin hangi organlarında, bölümlerinde sıkıntı yarattığı tek tek gösteriliyor. Katı tutumun sırttaki kas ağrısı olarak ortaya çıkması gibi. Bütün bilgileri ayrıca kendi kendimize denemek uygulamak için örnekler de bulunmakta. Tüm hastalıkların zihin beden duygu ilişkisi belirtilmiş. Duygusal açlık ve yemek bağlantısı gibi.

Zihin ve bedenin birlikte nasıl çalışacağını bize sunan bir çalışma kitabı, tıp ve alternatif tıp, ruhsal tıp, terapi eğitim kitabı. Mükemmel.

Not:4/4

45 yorum:

  1. Bu kitabı not aldım deep :) ilk fırsatta okuyacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      faydalı kitap hıhıms :)

      Sil
  2. İyiymiş kitap, ruhsal durum gerçekten çok etkiliyor. Ne zaman karamsar, üzgün hissetsem sabah uyandığımda her yerim tutulmuş, ağrıyor oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      evet yaaa etkili tabisi :) çoğu zaman kendi kendimizi hasta ediyoruz.

      Sil
  3. İçinde alıştırma olması çok iyi olmuş.Ben de listeme ekleyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      hıhıms, dicektim zaten sana :)

      Sil
  4. Şifa dolu bir içeriğe benziyor. Alıp okumalı. Teşekkürler Deep :))

    YanıtlaSil
  5. Bu tip kitapları okuyamasam da saglıklı olmanın ruhsal sağlıkla ilgisi olduğuna inanırım. Önemli bir konuya parmak basmış kitap.

    YanıtlaSil
  6. M. Barış Muslu gecikmeli teslimiyet kitabına benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      hımmm bi bakayım ona da mademsi :)

      Sil
  7. Düşünce gücü kesinllikle çok önemli bir faktör. Bizzat şahit olduğum olaylar var. :)

    YanıtlaSil
  8. Bu tarz kitapları hiç sevemedim ben. Zaman zaman bir biçimde elime gelip okuduğumda hep sıkılıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Düşünce gücünün kesinlikle hastalıklarla ilgisi var ve birçok hastalığın altında yatan sebep geçmişteki üzüntüler ve travmalar, güzel bir kitap ,teşekkürler Deep:)

    Bu arada birçok arkadaşın bloguna yorum yapılmıyor yine:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten.

      evet haklısıın :) ben de bikaç arkadaşa yorum yapamıyorum evet.

      Sil
  10. Sevgi, affetmek, dans... Bu iyileştirici yöntemlere tatil ve bazı şeylere boş vermeyi de ekliyorum ben. :)
    Kitapta özellikle olumsuz duygusal durumların zarar verdiği organ bağlantılarını merak ettim deep. Kitabı okuyup, kendime bilmeden zarar veren duygularımdan arınmanın yollarını öğrenmek isterim doğrusu.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      evet haklısın ekleyebilirsin :) ya evet yaa organ bağlantıları çok ilginç. evet faydalı :)

      Sil
  11. müfred.

    evet ya irade zayıf olunca günah ve sonra hastalıklar gelebilir, haklısın.

    YanıtlaSil
  12. Kill Bill'de kadın, zihin gücüyle ayaklarını iyileştiriyordu :)

    YanıtlaSil
  13. Psikoloji her zaman en kötüsünü düşünmeye meyilliymiş. Gerçekten insan kendi kendini hastada edebiliyor tam tersi çok iyi de hissettirebiliyor. Bu aralar tam ilgi konularım bir ara bu kitabada bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nuray çiçek.

      o zamansa bu kitap sana faydalı olabiler :)

      Sil
  14. Ayyy çok severim böyle kitaplarıııııı :)

    YanıtlaSil
  15. Çok inanıyorum bu duruma herşey beden sağlığımız da bitmiyor ruhumuz daha önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      eveet ikisi birbirini etkiliyor :)

      Sil
  16. sanırım okumuştum Deepcim, çok önemli bir kitap, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. she is the man.

      hıhım etkileyici, öğretici :)

      Sil
  18. Güzel bir konu. Not aldım.

    YanıtlaSil
  19. ilkay.

    eveet olabilir, çok kişi önyargı ile yaklaşıyor :)

    YanıtlaSil
  20. Stres işte... Her şey kafanın içinde bitiyor ve başlıyor...

    YanıtlaSil
  21. Kesinlikle buna inanan ve gerçekleştiren biriyim. :) Teşekkürler Deep

    YanıtlaSil
  22. Kişisel gelişim kitaplarıyla aram yok ama beğendim diyorsan bakılır👍

    YanıtlaSil
  23. İyiymiş alternatif tıp. Ben inanıyorum yani çok safsata şeyler olmaması koşuluyla:)

    YanıtlaSil
  24. Buna inanıyorum net.Aşırı sorumluluk aldığımı düşündüğüm dönemlerde omuzlarımda biri oturuyormuş gibi ağır bir ağrı hissederdim.Taşıyamamak duygusu vardı çünkü hep,ne zaman o duygudan kurtuldum ağrılarda gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts.

      evet işte doğru haklısın :)

      Sil