19 Temmuz 2022 Salı

KAN KAYBI

 




Yedi arkadaş Kurban Bayramında öküze girdiler. Onar bin lira verip yetmiş bin liraya aldılar öküzü. Aldıkları pazarda bile zor zaptettiler hayvanı. Kaçtı kurtuldu, onlar da peşinden.

Yakalamak isterken öküz, adamlardan birini bacağından boynuzladı. Öküzü birkaçına teslim edip hemen hastaneye yetiştirdiler adamı. Kan kaybından ölmekten kurtuldu adamcağız.

Sonra öküze kızdılar, öfkeden tutup bir boynuzunu kestirttiler. Ancak bu kez de boynuzu olmayan öküzün kesilemeyeceğini öğrendiler. Çaresizlikle öküzü gidip pazarda sattılar, elli bin liraya.

Ama içleri rahat etmedi. Yine yetmiş bin liraya bir öküz daha aldılar. Bu kez kazasız belasız kestirttiler hayvanı. Etleri dağıtmak için komşuları yoktu, bütün komşuları kurban kesmişlerdi. Fakir de bulamadılar, mahallelerinde hiç fakir yoktu.

Bütün etleri buzluklara yerleştirdiler. Arabaya binip diğer mahallelere gidip fakir insanlar bulup onlara dağıtmaya karar verdiler.

33 yorum:

  1. Hayvana eziyet etmeselermiş iyimiş :(

    YanıtlaSil
  2. müfred.

    evet anladım, ben bunu tamamen hayal ederek yazdım ama aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir hayali yazı olmuş. Manalı sevdim.

    YanıtlaSil
  4. müfred.

    eveet hıhım, teşekkür ederim, zaten yorumların her zaman şeker gibi senin ki :)

    YanıtlaSil
  5. Öfkeyle kalkan zararla oturur olmuş tam :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Hikayeyi okudum ve gerçekten ilgimi çekti. Ben de diğer okuyucularınız gibi hemen yorumlarda bulundum. Bu sene birçok kişi koyun cinsinden küçükbaş hayvan kurban ettiler. Ben de vekaleten birinin kurbanını bir koyun alarak kestim. Koyun çok kolay oluyor. Kurban kesmede amaç Allah rızası için kan akıtmak ise, bu ibadeti bir koyun ile de yapabilirsiniz. Yok, amaç başka ise, bu konuda bir şey diyemem.
    Bu aralar 5-6 akrabamı üç ay içinde peş peşe kaybettim. Birinin cenaze namazı öncesi camide vakit namazı kılmadan önce cami imamının verdiği vaazdan etkilendim. İmam o kadar güzel şeyler söylemişti ki, yerimden kalkıp imamın yanına varıp onu tebrik etmemek için kendimi zor tuttum.
    İmam aynen şöyle dedi: "Küs olduğun yakınlarınla, eşinle, dostunla barışmadan kurban kesme! Kurbanı yokmuş demesinler diye maddi imkanlarını zorlayarak kurban kesme! İnancında ve imanında samimi değilsen, gösteriş için kurban kesme! Bir yıllık et ihtiyacını karşılamak için kurban kesme! Söz konusu vaaz böyle devam etti gitti.
    Hikayenizdeki kurban olayına gelince, çok zenginseler bir şey diyemem, ancak maddi imkanları zorlayarak bu kurbanı kestilerse, Cenab-ı Allah inşAllah kurbanlarını kabul ve karin eylemiştir.
    Çok güzel bir kurban hikayesiydi. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar diler, geçmiş de olsa, kurban bayramınızı kutlar, sağlıklı ve huzurlu daha nice bayramlara erişmenizi Cenab-ı Hakk'tan dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      teşekkür ederim. imamın sözleri gerçekten de çok iyiymiş :)

      Sil
  7. Bir yerlerde bunun yaşanmışı kesin vardır ;)

    Teyzemler bu sene 9 bin TL'ye koç almış köyden, daha ilçeye inemeden arabadan atlayıp kaçmış -geyik gibi oluyorlar zaten toroslarda yayılınca, hangi dağda kimbilir- günlerce aradılar bulamadılar 3 bine çebiç aldılar sonra, birkaç üniversite öğrencisi de çağırıp on küsür kişi kebap yapıp üzerinize afiyet yemişler, bitmiş, tek bağışlayabildikleri derisi olmuş, tamamıyla gerçek bu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pusarık.

      ne ilginç ve hoş bir anekdot bu :)

      Sil
  8. Yaşamdan, kurgu olduğu kadar gerçek aynı zamanda. Hoş bu zamanda mahalle mahalle fakir arayan olur mu bilmem.

    YanıtlaSil
  9. Düşündürücü bir yazı olmuş.Gerçekle birebir .Bu arada geçmiş bayramınızı kutlarım.❤️

    YanıtlaSil
  10. her yıl benzerleri yaşanan trajikomik hikaye...

    YanıtlaSil
  11. Zavallı öküzler. O kadar zahmet yapana kadar para bağışlasaymışlar ☺️

    YanıtlaSil
  12. Düşündürücü gerçekten Deepcim çok beğendim eline sağlık...

    YanıtlaSil
  13. sırf eziyet ve gösteriş oldu artık bu iş :-((

    YanıtlaSil
  14. Bunca eziyete gireceklerine marketten kilo kilo et alıp fakirlere dağıtmak çok da akıllıca ve insani olurmuş. Hiç sevmediğim bir etkinlik (Bayram diyemiyorum bile ben bayram yapmıyorum o gün)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      hımm öyle de yaıplabilir tabisi :)

      Sil
  15. ilkay.

    evet ne güzel söyledin sen :)

    YanıtlaSil
  16. Hikaye çok tatlı olmuş, bu vatandaşlar eti dağıtmayı da becerememişlerdir bence :))

    YanıtlaSil
  17. Keşke eziyet etmeselermiş😔

    YanıtlaSil