14 Temmuz 2022 Perşembe

ŞAŞTIM AŞI




1 tahta kaşık zeytinyağı

1 adet orta boy soğan

3-4 adet biber

3-4 adet domates

1 yemek kaşığı pirinç

Soğan ve biberleri zeytinyağı ile bir iki çevir öldür, kurutmadan., kavur.

Önceden domatesler doğranmış olsun.

Domatesleri dök.

Pirinci yıka at içine.

Tuzunu da koy. Karabiber, kırmızı pul biber istersen.

Kapat ağzını, altını kıs, arada karıştır, altı hafif ateş.

Pirinç pişince tamam. Biraz sulu kalsın.

Pişircek bir şey bulamayan, ne pişireceğini şaşıran ev hanımları için.

37 yorum:

  1. Böyle yemek adlarına bayılıyorum yaa :) Ellerine sağlık Deep.

    YanıtlaSil
  2. Şaştım aşını sevdim. Pirinçlerin domatesin suyunu emerekten pişmesi... Merak ettim tadını. Yaparım. Kelebek makarna aldım geçenlerde. Soğanlı domatesli tarifi de deneyeceğim.
    Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      şaştım aşı da mangara da kolay ve nefis yaa :)

      Sil
  3. Her gün yemek bulmak çok zor oluyor hakikaten yaa, annem sorardı eskiden Merve ne yemek yapayım diye, her seferinde patates yemeği anne derdim. Bulamayınca onu yapardık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      bencesi de, yumurtalı patates :)

      Sil
  4. Bazen kahvaltıda yapardım bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog detektifi.

      hımms kahvaltıda hiç yemedim :)

      Sil
  5. Pirinçli menemen gibi, güzelmiş elinize sağlık. İsmine bende bayıldım bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      eveet, pirinçli ve yumurtasız menemen :)

      Sil
  6. ilk defa duydum:)) diyette olmasam denerdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      hımm ilerde denersin :)

      Sil
  7. Babaannem bir benzerini yapıyordu pirinç yerine bulgur koyup :)

    YanıtlaSil
  8. Menemen ve pilav karışımı, enteresan bir şey :)

    YanıtlaSil
  9. İlk defa duyuyorum bu yemeği ama çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      eveet lezzetli :)

      Sil
  10. Şaştım ben de bu tarife. Hiç duymamıştım :) he, yapılır mı? Yapılır valla ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tülin.

      ha haaa şaştıysan tamam yapcan işteee :)

      Sil
  11. ilkay.

    evet şirin isim :) saool :)

    YanıtlaSil
  12. hergün "bugün değişik ne pişirsem" sorusu:)) eline sağlık Deepcim deneyeceğim ben de:)

    YanıtlaSil
  13. Off çok lezzetli duruyor. Böyle kışın soğuk günlerde harika gider.

    YanıtlaSil
  14. Şey içeriği boşverelim de ismi ne güzel ya sırf bunu söylemek için bile pişirilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      eveeet, değil mi amaaa :)

      Sil
  15. Hafif bir tarif. Pirinç sevmesem de belki bulgurla veya kinoa ile denerim ☺️

    YanıtlaSil
  16. Tam yazlık bir tarif olmuş, eline sağlık deep👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      çok güzel bu yaa evet hafif ve yazlık :)

      Sil