9 Temmuz 2022 Cumartesi

BAYRAM

 



Her zamanki gibi bazıları bayram için ailesinin yanına, bazıları yazlığına, denize, tatile gitmeye başladılar arefe gününde. Tabii bayramda da çalışanlar veya evde ders çalışmak durumunda olanlar da var. Dün akşam otogarlar doldu. Çok kişi bilet alamamıştı önceden. Arefe gününde de akşama dek çalıştıkları için. Otogarda otobüslerde boş yer beklediler gece yarısına dek. Bulanlar gitti, bulamayanlar bugüne kaldı yolculuk için.

Bu sabah da yollar, otobüsler, tramvaylar boştu. Kurban kesmeye gidenler veya tatile gidenler veya ekonomik sıkıntıdan dolayı evden çıkamayanlar yüzünden taşıtlarda pek kimse yoktu sabahın erken saatlerinde. Böyle günlerde şehirde olmak keyifli. Bomboş yollar. Şehir terk ediliyor ve kalanlar şehrin tadını çıkarıyor.

Apartmanların arka bahçelerinde kurban kesenler var. Kurban etini yemedikleri için aile büyükleri ile tartışanlar da oluyor. Belki aile ilk defa kurban kesti ama ergen veya üniversiteli kızları kurban yemeyi reddediyor. Kilo almamak için şeker, tatlı yiyemeyenler de var tabii. Kimsesi olmayan teyzeler, amcalar, dedeler için bayram zor olsa gerek. Kimsesi olsa da çocukları ziyarete gelmeyenler de oluyordur.

Çocuklarını ancak para vererek kendilerine gelmelerini sağlayanlar da var bu dünyada. Bir dolu insan, aile işsiz ve aile büyüklerinin verdikleriyle yaşıyorlar. Annelerinin babalarının emekli maaşları ile geçinenler de var. E bayram harçlığı da artık en az 100 lira olmalı, çocuklara.

Bayram kutlamaları gönderilerinde herkesin gözü. Insta, tweet, face, wadzaptan bayram mesajları geliyor. Çiçekli, buketli gönderiler, komikli olanlar. Çikolata, şeker en güzel hediye. Bayram başlayınca arefeye dek birçok evde süregelen temizlik gerginliği de bitiyor neyse ki. Eve temizliğe kadın almak da artık ateş pahası. Kimin evinde anneanne babaanne varsa ilk önce onun evine gider aile akrabalar, et işinden sonra.

Evde yalnız kalıp kafa dinleyecek olanlar da çoktur tabii. Kitaplar, günlükler, diziler, animelerle. Geceleri de parklarda sohbet edip, çekirdek yiyen çok.

40 yorum:

  1. Evde kalıp kafa dinleyecek, kitap okuyup, dizi izleyecek kişiyi açıklıyorum: Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveeet en güzeli eeev :)

      Sil
  2. Bizim ailede herkes çalıştığı için pek bayram bilmiyoruz biz hep telefondan kutlanır bizde bayram, doğum günü, yıl dönümü veya diğer özel günler ve 23 nisan gibi ulusal günler filan mesaj ve aramayla bizde geçenlerde ablalar günü varmış onu da telefondan kutladık :D aslında ben kurban bayramını hayvan katliamı olarak görüyorum ama aile akraba aramak haberleşmek ve hatırlanmak için bayram mesajı ve aramaları ihmal etmiyorum tabi ki :) bi de o fotideki çiçek en sevdiğim çiçeklerden ama adını hiç bilmiyorum mavisi çok güzel minik oluşu da çok şirin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet bayram iyi bir bahane :)

      Sil
  3. Neler vardır Deep,her insan ayrı bir hikaye iyi bayramlar her nerede yaşıyor ve de yaşatılıyorsan 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      evet yaa hikayeler hayatlar :)

      Sil
  4. Bayramdan kesitler 👍🤗

    YanıtlaSil
  5. İyi bayramlar!!! 💜🧡💛💙

    YanıtlaSil
  6. Bayramınız mübarek olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      senin deee ve ders çalış amaa :)

      Sil
  7. Ben de köyde kitap okuyup kafa dinleyenler grubundanım sanırım :)

    YanıtlaSil
  8. Temizlikle uğraşangillerden oldum bu ara, kendi evimin bahçesini komşumla elbirliği adam ettik. Yer taşı bile döşedik. Hatta binanın arka tarafı atıl durumdaydı, kazma kürek oraya girişip fasulye salatalık diktik. İncir ağacına çıktım budadım mutfak penceremi fena basmıştı dalları... Annemgillerin evinde de çalıştım. :)) Bayramın dördüncü günü ve sonrasında da büyük çalışmalar bekliyor beni. Ev işi kafa boşaltmak için iyi oluyor bazen. Spor da yapmış oluyorum bir yandan. Kazan kazan durumu yani :)
    İstanbul bize kaldı, gezemem büyük ihtimalle ama İstanbul Kırmızısı'nı seyrettim bugün boğaza doydum gezmiş kadar oldum :)
    Bayramın kutlu olsun, güzel geçsin deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      bahçe düzenleme maşallah eline sağlık :) dikme budama oh en güzeli, insanın bahçesi olması ne güzel :) hım ev tadilatı demekki kolay gelsin :) istanbul kırmızısı yönetmenin kötü filmlerinden yaaa :)

      Sil
  9. Herkesin penceresinden ayrı ayrı bayramı ifade etmişsin deep :) Ben de memlekete gitmedim bu bayram, gezmeli ve evde dinlenmeli geçiyor..
    İyi bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      ay sen dinlen tabi yaaa :)

      Sil
    2. yaz okulu var sonra :) 9 gün ara vermiş oldum.

      Sil
  10. Bende kilo almamak için tatlı yemiyorum bvsehvblfhswe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın iyisi.

      hıhım iyi bişey yapıyorsun ki amaa :)

      Sil
  11. Maşallah. Yazının dışında kalan bir bayram geçirme pratiği yoktur herhalde. 😅👌 İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  12. Aferin o ergen ve üniversiteli kızlara:))

    YanıtlaSil
  13. Bir de nerede o eski bayramlar:)) eline sağlık Deepcim, iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      eveet bir de o klişe vaaar :) sana daaa :)

      Sil
  14. Sevgili deep geçen eski dizilerden Sıdıka'nın bir kaç bölümünü izledim aklıma sen geldin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyma nil.

      sıdıka hıhım uygun, teşekkür ederiim :)

      Sil
  15. ilkay.

    kafa dinlemeyi hak ediyon ki zaten. harçlık perisi eveeey :)

    YanıtlaSil
  16. müfred.

    bir günde bitmiştir ziyaretler :)

    YanıtlaSil
  17. O zaman geçmiş bayramın kutlu olsun Deep.

    YanıtlaSil
  18. Bayramın her yönünü ele alan bir yazı olmuş bu Deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      bayramın birinci günü gözlemleri eveeet :)

      Sil
  19. Benim de her zamanki gibi ziyaret ve sonrası dinlenme olarak geçti.Bu arada geçmiş bayramın mübarek olsun😊

    YanıtlaSil