5 Temmuz 2022 Salı

MANGARA


 
Girit yemeği, sebzeli sulu makarna, mangara.

Bir tahta kepçe zeytinyağı

Yarım paket fiyonk makarna

1 tane küçük soğan

2-3 yeşil biber

3 orta boy domates

Tuz

Soğanla biberi bir iki çevir, öldür, çok kavrulmasın. Domatesleri önceden doğra. Kavrulunca içine domatesi at.

Kapağını at, pişir, menemen yapar gibi. Biraz tuz ve karabiber konabilir.

Makarnayı at içine tencerenin. Üstünü geçecek kadar sıcak su. Yine biraz tuz olabilir.

Hafif ateşe oturt, Teflonda. Karıştır. Taşmaması için kapak az açık olsun. Suyunu çekinceye dek pişsin. Biraz sulu kalcak.

Fazla bekletmeden yersen daha sulu oluyor. Pişerken başında dur ki su gitmesin tamamen.

43 yorum:

  1. Bu eşsiz tarif için teşekkürler. 💜💜💜

    YanıtlaSil
  2. Yarın ki yemeğim belli oldu a :)

    YanıtlaSil
  3. Makarnayı her türlü severim. Böyle de leziz oluyordur, afiyet olsun. :))

    YanıtlaSil
  4. Teflon olmasa ne yapardım bilmiyorum, bana mucizevi geliyor, dibini tutturmadan yemek pişirmek süper bişey :) (tabii çizik vs olmaması kaydıyla, o kısım ayrı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      hıhım doğru diyon eveet :)

      Sil
  5. Sosunu makarna ile pişirmek en güzeli bencee, daha lezzetli oluyor. Eskiden makarnayı ayrı haşlayıp sosunu ayrı yerde yapıp sonra birleştirirdim. Bunu da mutlaka deneyeceğim, enfes görünüyor ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      hımm evet iyi yapıyon seen :)

      Sil
  6. İsmi neden Ankara makarnası çağrıştırıyor bana, Angara Mangara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts.

      hımm nuhun ankara makarnasııı :)

      Sil
  7. Eline sağlık deneyeceğim inşallah. 🌺

    YanıtlaSil
  8. Ben de Giritli geçinirim, adını ilk kez duydum. Ama mutlaka deneyeceğim. İçindekilerin hepsi de sevdiğim şeyler. Pişirmesi de kolay, yumurta yerine sulu makarna koyuyorsun, menemen gibi. Çubuk makarnayla da olabilir sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      çubukla olmuyor, fiyonkla oluyor :)

      Sil
  9. Enteresan bir tarif,çok makarnacı değilim ama denemekte fayda var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      ooo her hafta yerim makarnaa :)

      Sil
  10. Tam benlik mutlaka deneyeyim 🙂

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor (bu arada bizim evin favori makarnası fiyonk) deneyeceğim. Elinize sağlık, afiyet olsunn:)

    YanıtlaSil
  12. Ay çok güzel bir tarif, tam olarak bunu değil kıymalı versiyonunu denemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      kıymalı da olur tabii başka bir yemek olaraktan :)

      Sil
  13. Aşırı lezzetli görünüyor😍

    YanıtlaSil
  14. Mantarlı hariç her türlü makarnayı severim. Geçen gün ben de sütle pişirilen bir makarna tarifine rastladım ve denedim. Kremalı makarna gibi oldu ve güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel görünüyor Deepcim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Tarifi okuyunca hep çubuk makarna pisirdigimi fark ettim. Fiyonklu soganli domatesli denerim tarifini. 🙂🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      hımm çubuk da güzel de her türlü sos çubuğa iyi yerleşmiyor :)

      Sil
  17. makarna diyince akan sular durur bende, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  18. çok severim makarna ...

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler güzel tarif

    YanıtlaSil
  20. Tam bir makarnaseverimdir ben. Sanırım her türlüsünü yiyebilirim. Ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  21. Pek bir lezzetli görünüyor. Eline sağlık. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      parmaklarını yersin eveet :)

      Sil
  22. ilkay.

    domatesli eveeet :)

    YanıtlaSil