27 Kasım 2022 Pazar

WARE VE NESBO



THE IT GIRL

Ruth Ware

Simon & Schuster, 420 sayfa

It Girl, popüler kız anlamında. Okulda olur ya, havalıdır, makyajlı, genelde zengin kızı, o saçlarına ne yapsa veya ne tür çorap giyse de kimse karışmaz, başkası yapsa eleştirilir.

April böyle bir kız. Malibu Barbie’si gibi ancak aynı zamanda zeki ve çalışkan da, bir yandan da eğlenmeyi seviyor, şakacı, oyuncu. Herkesin gözü onda.

April üniversiteye başlar ve Hannah ile yurtta oda arkadaşı olur. Hannah ise April’in tersi gibidir. Ancak çok iyi arkadaş olurlar, kankadırlar.

April bir gün odasında öldürülür. Suçlu yakalanır, hapse atılır.

Aradan uzun yıllar geçer. Hannah hep o cinayet gecesi ile yaşamıştır, yıllardır. Ve içine bir şüphe doğar.

Sürükleyici, heyecanlı. Not:3/4

 




YARASA

Jo Nesbo

Doğan Kitap, 300 sayfa

Harry Hole polisiyelerinin ilki. İyi polisiye ve çok da eğlenceli, esprili.

Hole ki Hole yerine Holy denmesini yeğliyor kahramanımız detektif, Norveç vatandaşı bir kız öldürülünce Avustralya’ya gönderiliyor. Onun pek de karışmasını istemiyor Avustralya detektifleri, tatil yap git diyorlar ama Holy rahat durmuyor, gün geçtikçe olaya karışıyor. Bu ülkedeki meslektaşı ile birlikte bu cinayeti araştırıyor. Heyecanlı, sürprizli. Not:3/4

34 yorum:

  1. İkisinden de hiç haberim yohtur🙈🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      senin de okuduğun ruth ware in yeni romanı :) nesbo ise artık iyi tanınıyor ülkemizde :)

      Sil
    2. O kadan tikkatsizim ki sonradan fark ettim🙈🙈🤭🤭😂

      Sil
  2. It Girl'ün konusu bana Pretty Little Liars'ı hatırlattı. Orada da kasabanın havalı kızı kayboluyordu, kalan arkadaşları böyle kendi içlerinde hesaplaşıyorlardı. Kitapların ikisi de sürükleyici duruyor, kaptırır insan kendini bunlara. :)

    2. fotoğraftaki dekorun tatlılığııı :))) Beni influence ettin şu an, linki var mı? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      nesbo iyi polisiye :) hımm evet yaa liars doğruu :) ya alışverişe giderken hediyelik eşya dükkanında görüp aldım :) baksana nette var çok, noel baba bibloları yaz gugula çok vaar :)

      Sil
  3. Ne ilginç kitaplar, ilk defa duydum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      nesbo, kuzey polisiyesi, popüler oldu ülkemizde, ware yenilerden yavaş yavaş tanınıyor :)

      Sil
  4. Holy'i tercih etmesi güzel :) bilmediğim bir kitap polisiye okumayalı çok var bu ara yeraltı edebiyatına meraklıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      yeraltı edebiyatı çok okurum ben de :)

      Sil
  5. Çok uzun zamandır gerilim okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      gerilim popüler kitaplarda da filmlerde de :)

      Sil
  6. Hmm ikisi de güzel duruyor. Ekledim listeme, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Böyle bir cinayetin izleri kolay kolay silinmez. "Ve içine bir şüphe doğar..." Cümle öyle merak uyandırıcı ki...
    Nesbo'yu hala okumadım ben. Filmi yok mu ki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      nesbo popüler oldu var filmleri :) ya evet o şüphe nelere yol açıyooo :)

      Sil
    2. Filmler için teşekkürler deep :)

      Sil
    3. film gündemi.

      pikuu :)

      Sil
  8. İlk kitap çok ilgimi çekti. Okumak için listemde olacak. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  9. The İt Girl ilgimi çekti deepcim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      çok keyifle okudum :)

      Sil
  10. Jo Nesbo kitapları kütüphanede yok malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      hımm alsınlar o zaman sen söyle de :)

      Sil
  11. Ooo Ruth Ware, it girl, konusu güzelmiş, merak ettim, yakında çevrilir bence, eline sağlık Deepcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      bu kitabını çok sevdim :) belki de ingilizce okuduğum için :)

      Sil
  12. müfred.

    vallahi yaa göz önünde olunca ya biri kıskanıyor ya da gıcık oluyor filan :)

    YanıtlaSil
  13. Bunları yeni gördüm teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. ilkay.

    nesbo budukça okuyorum iyi yazar :)

    YanıtlaSil
  15. Ayy Deep şimdi gördum.aylar önce yazmışsın
    Harry aşkım benim ya bitiriyorum son kitaptayim

    YanıtlaSil