19 Kasım 2022 Cumartesi

ŞEKSPİR FİLMLERİ



Şekspir’den uyarlanan iyi filmlerden bir seçki:


HAMLET

Laurence Olivier, 1948, İngiltere

Tiyatro ve sinemada Şekspir oyuncusu olan Olivier hem başrolde hem de filmi yönetiyor. Babasının intikamını alan Prens Hamlet’in hikayesini anlatan bu film kusursuz. Not:4/4

SATICININ ÖLÜMÜ

Death of a Salesman

Volker Schlöndorff, 1985, A.B.D.

Arthur Miller’ın bu ünlü oyunu da bir Şekspir eseri olmasa da o kalitede. Oyunun film versiyonunda satıcı rolünde Dustin Hoffman harika. İş hayatı düşüşe geçen ve yaşlanmakta olan bir pazarlamacının hayatı sorgulaması ve ailesi ile ilişkileri mükemmel sergilenmiş. Not:4/4

OTHELLO

Oliver Parker, 1995, A.B.D.

Othello’nun zenci olduğu film başarılı uyarlamalardan. Othello, Desdemona, İago ilişkisi. İago rolünde İngiliz Şekspir oyuncusu Kenneth Branagh. Not:3/4

HAMLET

Kenneth Branagh, 1996, İngiltere

Şekspir oyuncusu ve yönetmeni Branagh bu filmi hem yönetiyor hem de Hamlet rolünde. Diğer oyuncu kadrosu da diğer Şekspir filmlerinde olduğu gibi çok iyi. 1948 versiyonu kadar olmasa da bu da çok iyi film. Not:3/4

VENEDİK TACİRİ

Merchant of Venice

Michael Radford, 2004, İngiltere

1984 ve Postacı gibi iki unutulmaz filmi olan yönetmenin bir diğer kusursuz filmi. Venedik Taciri bir klasik olmasına rağmen çok heyecanlı, sürükleyici. Acımasız Venedik Taciri bir Yahudi iş adamına kredi verir, tefeci olarak, karşılığında onun etini ister. Büyüleyici klasik. Not:4/4

36 yorum:

  1. Aralarında en sevdiğim nedense Othello :) Kenneth Branagh çok seviyorum, belki de ondandır bilemedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem ekici.

      eee branagh abimizdir severiz saygı duyarız :)

      Sil
  2. Satıcının Ölümü dikkatimi çekti Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      kitabı da oyunu da filmi de çok iyi :)

      Sil
  3. hiç izlemedim filmlerini ama fırsat buldukça okuyorum

    YanıtlaSil
  4. Bizim Orhun çok seviyor Şekspir karakterlerini:) Küçücükken çizgi romanlarını aldırmıştı. Ben ise eh işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      eveet çizgi romanları var :) e biraz ağır eserler tabisi :)

      Sil
  5. Hamlet'in bir, iki versiyonunu izlemiştim çok uzun yıllar oluyor. Othello'nun konusunu iyi biliyorum ama filmini izlemiş miydin çıkaramadım. Venedik Taciri'ni seyretmedim ama birkaç komedisini izlemiştim uzun yıllar önce çok iyiydi. Günümüz sitcomları halt etmiş yani.
    Satıcının Ölümü'nü izlemedim ama çevirisini yaptığım için çok severim. Sonuna çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      insan ruhunu en iyi yansıtan yazar şekspir :)

      Sil
  6. Venedik Taciri'ni izlemiştim. Satıcının Ölümü'nü de Asghar Farhadi'nin filminde dolaylı olarak izlemiştim. Dustin Hoffman'lı olanı da tazelemek lazım. Ki şu an yapıyorum :)
    Yazara göre filmleri kategori etmen hoşuma gitti deep. İzlenen filmlerin niteliği anlamında farkındalık yaratmış. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ya evet yaa şekspir günleri yaptım kendim ve izledim :) aslında bu filmlerin tümü iyi. tiyatrocular sanırım bunların hepsini sevmiştir.

      Sil
  7. Hırçın Kız (my sassy girl, 2008) diye film vardı, Shakespear uyarlaması sanıyordum ama değilmiş sanırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      hımm bilemedim ama sassy girl muhteşem film yaa :)

      Sil
  8. Venedik taciri çok merak ediyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavinin denizi.

      yaa gerilim gibi heyecanlı film, herhalde yönetmenin ustalığından :)

      Sil
  9. Filmlerini hiç izlememiştim. Fırsat buldukça izlerim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler.

      şekspir yaa muhteşem amca :)

      Sil
  10. Merhabalar.
    Dünyanın en iyi dram oyun yazarı olarak bilinen William Shakespeare'den uyarlanan iyi filmlerden seçkilerinizi bizlerle paylaşarak bizleri bilgiendirdiğiniz için emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. En kısa zamanda konusu ilgimi çeken filmleri izlemek istiyorum. Teşekkürler.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      şekspir evet kimse ona yaklaşamaz :)

      Sil
  11. Bende hiçbirini izlememişim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      hımm ağır filmler tabii :)

      Sil
  12. Hepsini izliycem zati seyreyleyecek film arıyordum :)

    YanıtlaSil
  13. İzlemeye değil ama hepsini okumaya niyet etmiştim dün gece. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      oku tabii müthişli, sonelerini de oku :)

      Sil
  14. Shakespeare'e önce okuyarak başlasam iyi olacak sanırım :)

    YanıtlaSil
  15. Shakespeare filmleri izlemediğimi farkeden ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      büssürü var izle barik bir tane :)

      Sil
  16. Bunları not aldım. :)
    Bu ay Hamlet tiyatrosu vardı, gidemedim. Başka zamana kısmet olursa gitmek istiyorum inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      hamleti bülent emin yarar dan izlemiştim çok iyiydi :)

      Sil
  17. Hiç Shakespeare filmi seyretmedim Deep. Hatta hiç bir eserini tiyatroda da seyretmedim. En kısa zamanda syretmek için not aldım.

    YanıtlaSil
  18. Hamlet ve Othello'ya bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      şekspir dünyanın en iyi yazarı :)

      Sil