8 Ağustos 2024 Perşembe

BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ 7


 
Blogları Canlandırma Etkinliğimizde Temmuz ayı temaları psikoloji, yaz, yolculuk idi.

Ağustos ayını temalarını henüz belirlemedik. Henüz katılımcılar haberleşemedik. Insta engeli nedeniyle. Şimdi bu yazıda, temaları öneriyorum. Gecikmemek için böyle düşündüm.

Şimdilik Bonheur, Hümeyra, Nurgül, Yüreğimin İklimi, Fighting ve ben yazdık, Temmuzu. Okurix, Tefrika, Bez Cadıları ve diğer arkadaşlarımız da yazarlar.

Ağustos için de bu yazının altına düşüncelerinizi belirtebilirsiniz. Temalar ile ilgili. Ağustos için olabilecek temalar aşağıda ama başka temalar da önerebilirsiniz şüphesiz.

Temalar: Yapay Zeka/Eğitim/Hayvan Hakları/Romantizm/Hukuk/Tıp.

Temmuz ayı için psikoloji temasında bir yerli roman ve yaz temasında ise iki dizi seçtim. Hepsi de keyifliydi. Yolculuk temasını seçmemiş oldum.


UZUN ZAMAN ÖNCE

Zekeriya Çetin

İnkılap Yayınları, 160 sayfa

Uzun Zaman Önce bir psikolojik roman. Travmalardan kurtulamayan bir insanın romanı.

Geçmişte travma yaşayan insanlar zaman içinde iyileşebiliyorlar. Akıl ve mantıkları ile bu travmalarını kontrol altına alabiliyorlar. Ancak duygusal olarak alamıyorlar. Duygusal olarak önlerine bir engel çıkınca, terslik, zorluk çıkınca kendilerini kontrol etmeleri güçleşiyor.

Romanda bir adam var. Babası gaddar, otoriter. Adam çocukluğunda babasından şiddet görüyor. Evden ayrılmak için başka şehirde üniversite kazanıyor ancak babası onu zorla evlendiriyor.

Yıllar sonra, bu yaralı adamın karşısına kendi gibi yaralı bir kadın çıkıyor. Adam ile kadın sorunlu bir ilişkiye giriyorlar, girdap gibi bir ilişki. Çıkışı olmayan ilişkilerden. Adam karısını da ihmal ediyor tabii ki.

Hayatları yıkıcı bir drama doğru sürükleniyor.

Sürükleyici romanlardan. Filmi olsa ne güzel olur. Not:3/4


SUMMER IN LOVE

2023 yılı Çin romantik, fantastik, gençlik dizisi. Başrollerde Bai Xin Yi ve Wang Yun Hao. 18 bölüm ve bölümler beş on dakika. Dizi toplamda yaklaşık 2 saat.

Dizinin Türkçe adı Yaz Aşkı ve Yaz Aşıkı. Konusu, hayatı geriye döndürme. Geçmişi yeniden yaşayabilsek ne olur? Geçmişteki hataları düzeltebilir miyiz, yeniden geçmişe dönebilsek?

Lisede arkadaş olan 2 kız, 2 erkek. Bu dört kişi, aradan yaklaşık 10 yıl geçtikten sonra, hayatlarından memnun değiller. Kızlardan biri eskiye dönmek istiyor ve kendini suya atıyor. Son yıllarda dizilerde izlediğimiz gibi, suya girince geçmişe dönülüyor.

Diğer üçü de geçmişe dönünce bu dört kişi her biri kendince daha mutlu olmak istiyor.

Şirin, tatlı dizi. Herhalde herkes arada bir geçmişe dönmek ister. Not:3/4


SUMMER LOVE

2015 yılı Kore romantik dizisi. Dizi iki bölüm ve toplam 10 dakika. Bir kozmetik ürününün reklamı için çekilmiş dizide başrollerde Yoo Na ve Lee Min Ho. Yani herkesin sevdiği iki oyuncu. Kendi isimleri ile oynuyorlar. Kısa bir aşk hikayesi olan dizi hoş ve zarif. Not:3/4

44 yorum:

  1. Psikolojik romanları severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      hıhıms ben de :) bu romanı mart ayında mor düşler kitaplığı yazmıştı, sen ben ilkay yorum yapmışız, o zaman okumaya karar vermiştimdi :)

      Sil
  2. millet on dakikalık diziler çeker olmuş vay be...
    Roman çok travmatik, minnoş kalbimi üzmek istemiyorum o yüzden kalır :D
    Çin kore yaz dizileri gelmiş, hayranı olduğum japonun summer nude diye bi dizisi vardı keşke zileseymişim zamanında haha ben de onu yazardım.
    Geçen bilim kurgu bir anime izledim yapaylı zekalı falan o yüzden yapay zeka olsun bence deeeee.
    Ve insta grubumuz olmayınca yorumlardan karar vercez heralde böyle haha.
    Tefrika yazar demişsin 😭tenkyuuu💕 ama ben kara kara düşünüp hiçbir şey bulamadım help-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      yapay zekalı bilimkurgu amanin korku yaniii :)

      Sil
  3. Tamam, yolculuğu yazdım ben deee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      bcp yi geziye, yolculuğa bağladın seen :)

      Sil
  4. Politik film yada kitap, ölmeden önce okunması gereken kitap yada film olabilir Ağustos için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      güzel temalar, bunları eylül ayında yapalıım :)

      Sil
  5. Yapay zeka çok ilginç olabilir :) nasıl katılıyorduk,katılabiliyor muyduk🤔

    YanıtlaSil
  6. Sorunlu hayatlar okuyasım gelmiyor. Etrafımda o kadar çok sorunlu insan var ki; kitaplarda huzur bulmak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      hımmm benim de tam tersi durum :)

      Sil
  7. Summer ın love Summer love bir bakayım. Çin ve kore :)

    YanıtlaSil
  8. Başlanmış bir işi yarım bırakmamak gerekir diye düşünüyorum. Diğer yandan bu ay daha az katılımın nedeni aşırı sıcaklar oldu herhalde.
    Katılım için ayrılan süre ayın 20. günü sonrası ile sonraki ayın 10. günü arası olarak belirlenince tembel öğrenciler konumuna düştük. Ben de yazacağım Derin. Ancak sen gibi çok konu seçerek yazmak hepimizin harcı değil.
    "Uzun Zaman Önce " adlı romanın konusu ilginç. Sadece kitap, dizi, film mi seçmek zorundayız? Özgün yazılar da olamaz mı? Amaç; bloglara CAN kazandırmak olduğuna göre...
    Sağlıkla, iyilik ve güzellikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      bcp bitmez kiii :) film kitap dizi mecbur değil tabisi :)

      Sil
  9. Summer in love, not aldım deep, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  10. Dizilerin süresi beni etkiledi belki izlerim ahahah :)

    YanıtlaSil
  11. Bu nerenin suyu ya atlayınca geçmişe dönüyorsun, yok ben değil de bir arkadaşa lazımmış da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      ha haaaa yaaa bu dizilerde göle nehre veya yerdeki tağmur birikintisine basınca joseona filan dönüyorlar :)

      Sil
  12. Yorumunu görünce hemen geldim Deep :)
    Kitabı severek okumuştum ben de, etkileyiciydi.
    Çin dizileriyle çok bağdaşamadım ama Summer in Love'ın kısa olması çekici gelmedi değil. Listeme aldımm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı.

      aaa çin dizileri süfer amaaa :)

      Sil
  13. Çok güzel bir proje bu. Tebrik ediyorum, bende uzun zamandır buralarda değildim. Yeni geldim. Önerilerini dikkate alacağım Deep sunbae :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sğlık güzel tanıtım olmuş. Yoo Na ve Minho mu hayal bile edemedim hemen bakıyorum

    Ben ağustos teması için Hayvan hakları ve yapay zekadan razıyım :D



    YanıtlaSil
  15. Kitap çok ilgimi çekti. Benim hoşlandığım şeylerdir ilişki dramaları. Okumayı düşünüyorum. Teşekkürler bilgilendirdiğin için. Diğer arkadaşlarımızı da en kısa zamanda ziyaret edeceğim. Yaz günü hasta olduğum için şu an çok halsizim. Bir de güya sınavdn sonra sakin günlerim olacak inanılmaz yoğun ve kalabalık şu an hayat benim için. Azıcık mızmızlandım ama kusura bakma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      neslihan acu var yazar. böyle şeyleri çok heyecanlı yazıyor :) geçmiş olsuuun :)

      Sil
  16. ben temmuzu ilk yazanlardanım. :) temalar güzel bence :)

    YanıtlaSil
  17. Kitaba bayıldım bu tarz psikolojik kitaplar hiç okumadım ama sevdiğim konulardan olduğu için kitap benlik😌

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Deep,

    Sen olmasan bu blog dünyası ne eder diye düşünmeden edemedim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Bu sıralar çok okuyamıyor olsam da kitabı not aldım. Teşekkürler Deep.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyda.

      yazın sıcakta nemde okumak zor :)

      Sil
  20. Çin dizisi güzel duruyor, bakabilirim:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      şeker gibi dizilerden oooo :)

      Sil