30 Ağustos 2024 Cuma

KİTAPLAR 3

 



MONA’NIN GÖZLERİ

Thomas Schlesser

Timaş Yayınları, 400 sayfa

Roman haline getirilmiş bir resim kitabı gibi. Ünlü bir resim heykel kitabı olan Gombrich’in Sanatın Öyküsü adlı değerli resim kitabındaki gibi resimler tek tek anlatılıyor. Resimlerin ne anlattıkları, ne zaman ve nasıl üretildikleri, gündelik yaşamda neye karşılık geldikleri hoş bir dille sunuluyor biz okurlara.

Bir kurgu ile bağlanmış hepsi birbirine. Mona ufak bir kız. Ailesi ile yaşıyor. Görme zorluğu başlıyor onda. Doktora ve psikoloğa gidiyor. Dedesi ile arası iyi. Dedesi, bir gün hiç göremezse diye onu müzelere götürüyor ve tabloları inceliyorlar. Kör olursa zihninde güzellikler kalsın diye.

Resme meraklılar için çok keyifli bir roman. Yazan da sanat tarihçisi. Not:4/4


ÜÇ SAHTEKAR

Arthur Machen

İthaki Yayınları, 165 sayfa

H.P.Lovecraft, R.L.Stevenson tarzında romanları sevenlere.

Gizem, gerilim, korku, bilimkurgu, gotik türünde romanları yani. Bu romanda da bir altın sikke peşinde koşuluyor. Kötülükler, karanlıklar, şeytani düşünceler arasında birkaç kişinin ellerinde yer değiştiriyor bu değerli Tiberius parası.

1800’lü yılların sonları İngiltere. Romanlardan, dizilerden dolayı iyi bildiğimiz atmosfer. İngiltere’nin karanlık, kötü zamanları. Cahil dönemleri. Not:3/4

37 yorum:

  1. Mona'nın Gözleri güzelmiş, böyle kitapları seviyorum, bakacağım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      sanat edebiyat kurgu dışı ve kurguları iyi oluyor ivit :)

      Sil
  2. Monanın gözlerini merak ettim resimli kitapları çok severim okumak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hümeyra özkan.

      büyük ressamlar bildiğimiz tablolarını nasıl yapmışlar, bunu anlatıyor :)

      Sil
    2. Hımm güzelmiş konusu

      Sil
    3. hümeyra özkan.

      ivit hıhıms :)

      Sil
  3. Öyle bir zaman diliminde yaşıyoruz ki Derin; içinde gerilim filmlerini aratmayacak biçimde her tür sahtekârlık, yalan, aldatmaca. korku, kaygı var.
    Diğer arkadaşlarım gibi doğrusu ben de Mona'nın gözlerinden sanat dünyasına bakmayı tercih ederdim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet tabiii haklısınıız :)

      Sil
  4. Hımmmmmm.... Mona'nın Gözleri.. İlginç, içimdeki bir ses, bu kitabı almalıyız diyor. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros.

      resim sevenler için keyifli roman :)

      Sil
  5. MONA’NIN GÖZLERİ merak ettiğim ve okuduğumda seveceğimi düşündüğüm bir kitap. :)

    YanıtlaSil
  6. Kalemine sağlık deep, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  7. Kitabı çok gördüm merak uyandırıcı. Sevgili deep bu aldığın kitapları hep kütüphanende mi muhafaza ediyorsun yer sıkıntısı yaşamıyor musun? ben uzun zamandır kitap almıyorum elimdekileri de bağışlamak ve satmak arasındayım sende durumlar nasıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil.

      okullara veya kütüphanelere veriyorum, defalarca okumayacağım kitapları veya temel olmayan kitapları :)

      Sil
    2. teşekkür ederim buradan hem benim blogumdan cevap vermişsin

      Sil
    3. seni sıdıkaya benzettiğim bir yorum yapmıştım ama ona ne cevap verdin bilmiyorum. cevapları bana bildire tıklamıyorum. çok fazla yorum gelince posta doluyor. o da gözden kayboldu. hangi yazıya yazdıığımı da hatırlayamadım.

      Sil
    4. nil.

      ivit o yüzden blogunda da dedim işte :) hihi sıdıka eveet normal yani hoş benzetme evet ayol bizim ülkede bizler biçok sıdıkayız amaaa :) binlerce milyonlarca kız evde işsiz ve hep nette işte :)

      Sil
  8. Sanat kitapları çok nadir okurum, değişiklik olsun diye alırım belki.
    Gerilim, gotik kitapları baya severim de bu okumaya değer mi değmez mi karar veremedim. Gerçi 3/4 puan vermişsin, bir bakarım ona da o yüzden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      sanat edebiyat kuramsal kitapları bencesiii okumalısın, çevirmen olduğun için yaniii :) gotik roman çok yok zaten bu okunur ivit :) aslında bak bu romanı bir başka yayınevinden blog arkadaşımız gözde türker çevirdi, okuyan muggle blogu, ingilizce ve almanca kitap çeviriyor :)

      Sil
  9. İlk kitapta biraz çocuk kitabı havası var sanki.

    YanıtlaSil
  10. Sanat kitaplarını çok fazla okuduğum söylenemez ama Mona'nın Gözleri kitabını çok merak ediyorum. Okuma listemde vardı zaten ama yorumundan sonra seveceğimi düşünmeye başladım Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler.

      sanat kurgu dışı kitapları okumak çok faydalı oluyor :) resim kitabı sayılır bu :)

      Sil
  11. Mona'nın Gözleri'ni sürekli görüyorum. Gidip bende alayım :)

    YanıtlaSil
  12. Mona'nın Gözleri.Bu kitaba bakayım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      resim seviyorsan çok keyifli :)

      Sil
  13. Resim sanatına ilgi duyduğumdan özellikle ilk kitap olmak üzere her ikisini de listeme ekleyeceğim sevgili deeptone.
    Okuyan gözleriniz dert görmesin. Teşekkür ediyorum kıymetli paylaşımınıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      ilk kitabı seversin tabisi :)

      Sil
  14. İkisini de okumak isterim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel kitaplarmış ikisine de bakacağım listeme aldım. Mona'nın gözleri daha ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil