13 Mayıs 2021 Perşembe

KARANTİNADA BAYRAM



Bayram tatlılarına, çikolatalarına zehir şırınga etsem acaba şu covid’leri öldürebilir miyim. Bayramda nasıl olsa gelirler ziyaretimize. Elimizi öperken yediririm onlara, kolonyaya zehir koyarım olmazsa, uçucu zehir, hop uçar covidler, gazoza da olabilir, Sarıyer Gazozuna Nuri Alço ilacı döksem covidler mafiş.

Bu bayram da evdeyiz. Kendi kendimize çikolata, baklava yiyeceğiz. Bol bol dizi izleyeceğiz. Dizilerden dolayı vampirler, ailenler, yaratıklar, hayaletler, zombiler en yakın akrabamız oldular. Eh hepsi bizden büyük yaşça, o yüzden bu bayramda artık onların ellerini öpeceğim, soracağım onlara, nasıldı eski bayramlar, vampirciğim annatsana Osmanlı’da nasıldı Feshane’de, yeraltında nasıl kutluyorsunuz zombicim, ya siz alien halacığım, gezegenlerde nasıl gelenekler var, hayalet dayı, sizde bayram namazı var mı?

Bayram temizliğinde elimde olsa bütün covidleri temizliycektim de ona uygun domestosum yok, pompalı tüfeğim de. Zaten bayram temizliği de zorlaştı iyice. Pandemiden dolayı kadınlar temizliğe gelmiyor, e biz de korkuyoruz eve kadın getirmeye tabii. Ben de korkuyorum annemler de. Annem eve kadın gelmeden kendi önce bir temizlik yapar, mutfağı banyoyu temizler ki temizlikçi kadın bizi pis sanmasın. Annemin kadını arifeden bir gün önce gelirdi hep, adı da zaten Arife, annem arifeden bir gün önce tatlıyı da hazırlar. Nerdee eski bayramlar, pandemiden öncekiler. Neyse ki bu bayram gelen giden olmaz. Anne dedim, bari, halıları camları çok ovma bari, yorma kendini baklava yiyecek halin kalsın, şitireks yapma kendine.

Annemin apartmanda bayram için birlikte baklava yaparlar, birkaç tepsi, hani yazın bahçede Ağustos domatesi yaptıkları gibi. Normalde yani pandemi öncesi, bayram sabahı dedemlerde toplanılır. Sabah on onbuçuk gibi. Genelde kuru fasulye, et, pilav, sarma, hoşaf olur. Bayram, aile açısından iyi oluyor. Zaten bayram dışında görüşmeler azaldı. Bayramda bizler bir araya gelirken ünlüler de Kıbrıs’a gider tabii. Tatile, kumara. Şimdi ise evde yatma, dinlenme ile geçecek yine, karantina devam ediyor, dizi izlemekten gözlerimiz Toshiba olacak veya tospik.

Yani aslında artık yeni sitelerde, bayram olmasa hiç hareket olmayacak. Kayadan dev tapınaklar gibi apartmanlar. Mahalle havası kalmadı. Markete bile giden yok, her şey telefonla. Bayram olunca biraz insan görüyorduk artık o da yok. İnsanlar da bir şekilde tatile, memlekete gittiler.

Keşke şimdi Osmanlı dönemi olsaydı da kayıklarla Kadıköy’e geçip mesire yerlerinde piknik yapsaydık bayramda.


NOT: Hepimizin bayramı neşeli, huzurlu, tatlılı, çikolatalı geçsiin.

47 yorum:

  1. Nerede o eski bayramlar miiiriiimmmm :))

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel anlatmışsın, virüsleri yok eden silahlarımız olsa keşke. :) Ben temizlik işine bayramdan sonra gireceğim, aç karnına uğraşamadım. 😀 Mutfak dolapları, buzdolabı, camlar her şey silinecek bekliyor. Annenin önden temizlik yapması da hoşmuş. :)
    Bayram yalnız geçiyor ama fazla kalabalık da beni her zaman bunaltır. Her kafadan bir ses olunca hoşlanmıyorum. Sevdiklerimi görememek dışında pek şikayetim yok yani. Komşuluk da yok zaten. Kimse gelmiyor, ben de kimseye gitmedim taşındığımdan beri. İyi bayramlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      bayram sonrası temizliği hımm iyimiş :) sakin bayram iyidir diyosun :)

      Sil
  3. Bayram havası kalmadı ki artık. Eskiden sokaklarda coşku olurdu. Şimdi korona var bi de.
    Tatlımızı dolmamızı yaptık kendimiz yiyeceğiz artık .. önümüzdeki bayram da sevdiklerimize sarılırız inşallah ..

    YanıtlaSil
  4. Iyi bayramlar diyippp😇😇😇

    YanıtlaSil
  5. Senin de bayramın neşeli, huzurlu, tatlılı, çikolatalı geçsin Deep🤗
    Nuri Alço ilacı iyi fikirmiş 😄

    deeptone zaman: 17:06

    YanıtlaSil
  6. yaa çok güldüm eve temizliğe hanımlar gelmeden evi temizlemek bütün Türk hanımlarında var demek ki. benim annemde aynıı

    YanıtlaSil
  7. Deep çok mu bunaldın? Eski bayramlar diziler. Dur sana bir şarkı tutayım bakayım ne çıkacak (terasta şarabı I yudumluyorum gakşam geceye dönüştü.) Çok güzel parça Hüsnü Arıkan kırık hava sözleri süper. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      pekii şarkıyı dinlerim tişkirs :)

      Sil
  8. Arada bana da bir geliyor keşke Osmanlı zamanında yaşasaymışım diye. Senin de bayramın mübarek olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sude.

      de mi yaa hayat daha yavaş iken :) senin dee :)

      Sil
  9. Osmanlı döneminde kayıkla Kadıköy'e geçildiğini bilmiyordum bayramlarda. Şimdiki yaşanan olaylar yaşanmasa biz de kayıkla mesire yerlerine geçsek keşke :') Her şeye rağmen yine de iyi bayramlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      keşke vallası :) sana daa :)

      Sil
  10. Yer altında nasıl kutluyorsunuz zombicim :)

    YanıtlaSil
  11. Evet gerçekten de bu bayram çok garip oldu. Eski normallerimizi arar olduk. İnşallah sonraki bayramlarımız daha güzel olur. İyi bayramlar arkadaşım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      işallah :) senin dee :)

      Sil
  12. Bayramın kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  13. Benim eşim de senin annen gibi:) Evi kadından önce bir güzel temizler, kadına bir şey kalmaz. Bir de yetmezmiş gibi ona güzel yemekler hazırlar, kahve ikram eder. Başka evlerde gevezelik edip kötü konuşmasın diye:)))
    Ben bu ara bir diziye fena kaptırdım, felaket heyecanlı. Dördüncü bölümü yayınlandı. Her sabah ilk iş olarak yeni bölüm yayınlanmış mı diye bakıyorum. Devletin bütün kademeleri ve muhalefet, gazeteciler dizi hakkında yorum yapıyor.
    Eyd mubarak!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      hımms fena kaptırdın sen yani. mutlu etmez o dizileeer :)

      Sil
  14. iyi bayramlar diliyorum
    karantineda bayram evde bayram yapacak da bişi yok
    napalım sağlık olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavianne.

      olsun napalım evde de güzeliz :)

      Sil
  15. Ayy elimizde semsiyeler tuvaletlerimizle begendiginiz erkeklere mendil atsaydik :) Bayram ziyaretimize gelselerdi lokum alip :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      evey ne güzel olurmuştu ama de mi :)

      Sil
  16. senin gezesin gelmiş senin perilerin kadıköy'de toz dökmüş...senin gezmen lazım çooook :-)))))))))))


    Mutlu bayramlar

    YanıtlaSil
  17. Mutlu bayramlar tatlım. Evde olunca bende kendimi temizliğe düzene vurdum. Sen ne güzel bir şeyler izleyebiliyorsun. Benim içimden o bile gelmiyor :)

    YanıtlaSil
  18. nerede o eski bayramlar ifsadesi, hiç bu kadar anlamlı olmamıştı. 3 bayram oldu, bayram ritüelleri yalan oldu. bitsin bu corona isyanlarıyla geçiyor amlesef.
    vardır bir hayır ne diyelim. bayramın mübarek olsun dost. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavilale.

      senin de, seni görmek güzeel :)

      Sil
  19. müfred.

    eveet değişik bayramlar. senin dee :)

    YanıtlaSil
  20. Temizlige giden kadınlar en cok işsiz kalanlar arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      hımm ya ben de kadın bulamıyom bugünlerde temizliğe gelecek :)

      Sil