11 Mayıs 2021 Salı

GÜNCE 4

 



Bol bol film izleyince insan filmlerle ilgili bir dolu düşünce üretiyor. Zombiler örneğin, sahilde şezlongda, portakal suyu içiyor, tepesinde Algida şemsiyesi.

Küçükken kirlileri çamaşır sepetine atmaya üşendiğim için hepsini giysi dolabına koyardım, dolap açılınca kötü kokardı, annem azarlardı, azardan kaçmak için hemen apartmandaki komşu çocukları ile oynamaya giderdim.

Lisedeyken, banyo kapısındaki askı hep düşüyordu, ben de babama dedim, ben yapıştırayım, kulplara yapışkanı sürdüm, babama dedim hadi sen yapıştır, verdim askıyı ona, babam benden alırken yapışkanın elime akmasına neden oldu, bütün parmaklarım yapıştı, hemen birbirinden ayırdım tam kurumadan ama yapışkan elimde dondu. Çıkartmaya çalışırken acıdı, ufak bir yeri kanattı, ben de aseton döktüm o daha çok acı verdi ufak yaraya. Yapışkan çözündü ama hemen yine dondu. Birkaç kez hem çeşmenin altında hem asetonla denedim. Çoğu gitti ama tamamen gitmesi günler aldı.

Anneannemin tarifiyle turşu yapıyorum. Biber turşusu. O çünkü çok sirke koymuyor. Onun yaptığı petibör tatlısı ise kolay, mozaik pastanın uyduruğu gibi ama güzel. Anneannemde gelenek, birisi ev alırsa veya evlenirse ona yastık yorgan diktirtir hediye olarak.

Kirpi gördüm. Ona pisi pisi dedim, kediler geldi. Rüyamda uçan kaplumbağa görüyorum. Bir de apartmanın önünde bir kedi hep nöbet tutuyor sanki. Niyeyse. Acaba etrafta kuşlar mı var?

Beynim diyor ki, bu nasıl bir beyin, her şey her yerde, toparla biraz bilgileri, aynı çekmecelere koy. Farklı yerlerde olunca hatırlayamıyorsun tek kez okuduğun bilgileri, gruplandır şunları.

Rüyamda Korece öğreniyordum, dizileri daha iyi anlamak için. Ama kurs hocası Korece’yi Grek harfleriyle anlatıyordu. Rüyamda kafam karışıkmış demek ki.

Bir küçük ayıcığım vardı. Benden bir yaş büyük olan kuzenim onu aldı benden ve geri vermedi. Ben ağlayınca da babaannem çok kızdı, kocaman oldun, bırak oyuncakları diğerleri oynasın dedi. Ben de babaannemin evinden çıkıp yakınlardaki anneannemin evine gittim. Çok ağlayınca dayım gitti aynısından aldı.

Iron Man izlemiştim. Diyordum, bu ne demek, ütü adam mı olur? Babam da demir ye de daha çok zeka yap kendine demişti.

Hırsızlar kapıyı çalar mı? Çalarlar. Hırsızlar bahçe kapılarını çalıp satıyorlar. Demir olanları.

34 yorum:

  1. hahah günceler en sevdikleriim :D yine çok komiik :D ah yaa anneanneler papatya işte :) hırsız mıı neee korkuunç :) ay o ne güzel çiçek öylee bende de mor rengi vaar migros çiçeki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      migros kültür doğa ve edebiyatı :)

      Sil
  2. Sen kokan ne hoş bir günce🤗Kirpiye pisi pisi deme bak birbirine düşüreceksin hayvanları🙃

    YanıtlaSil
  3. Bir halden başka bir hale ışınlıyorsun bizi Deep. Keyifle okudum. Demir Lady gibi yazmışsın 👏👏🧿😊😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  4. Sahilde zombi komikmiş. Kirli çamaşırlara da güldüm. Yapışkan çok kötü olmuş yazık. Hep beraber Korece öğrenelim. :)) Çok keyifli bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      günlüklerimden kesitler işte :)

      Sil
  5. Daldan dala atlama günceler, çok severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. andromeda.

      evey, günlüklerimden parçalar :)

      Sil
  6. Haha güzeldi, ilginçti, değişikti, komikti, hoştu hepsi=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      günlükleri okumak hep çok tatlı yaa :)

      Sil
  7. Zombiye çok güldüm😂Harika bir günce olmuş kalemine sağlık😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      günce tutmanın yararları :)

      Sil
  8. Senin rüyalarına girmek ve ben de macera yaşamak istiyorum:) O derece güzel rüyaların var:)

    YanıtlaSil
  9. Kafa karışmış sanki. Özelikle de rüyalarda. Evet hırsızlar çalar kapıyı bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      hehe hırsız kapıyı iki kere çalar :)

      Sil
  10. hahha korece:)
    özlemişim burayı

    YanıtlaSil
  11. koreceyi grek harfleriyle anlatmak :)))
    bu arada iyi bayramlar deepcim :)

    YanıtlaSil
  12. Evet, çocukluk anılarını ve rüyalarını anlattığın bu seri çok eğlenceli. Ben de Müfred gibi senden bir yaş büyük kuzeninin oyuncak ayını aldığında babaannenin kalkıp sana kocaman oldun bırak şu oyuncukları demesine şaşırdım! Neyse ki dayın daha anlayışlıymış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      oyuncaklarımı kimseyle paylaşmadığım için kızıyordu ama çok küçüktüm ki yaa :)

      Sil
  13. Yazdıklarını okuyunca insan uçuşa geçmiş gibi oluyor :))
    Bu arada ya korece öğrensek yaaa, ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momentos.

      korece öğrenen arkadaşlarımız var yaa :)

      Sil
  14. zihnim açıldı ohhhh:)))

    YanıtlaSil
  15. müfred.

    kendi oyuncağımı paylaşmak istemiyorum diye ama çok küçüktüm ki :)

    YanıtlaSil
  16. ilkay.

    çocukluk ve ergen günlüklerimden işte :)

    YanıtlaSil
  17. Turşu mu yapıyorsun sen :) Zombilerden korkuyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      sen yapmıyo musuuun :) zombiler komik yaa :)

      Sil
  18. Tüm çekmeceleri birlikte açmış olduk deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      beynimizdeki çekmeceler eveey hehehe :)

      Sil