6 Mayıs 2021 Perşembe

GİZLİ BAHÇE

 



İnsanların gizli bahçeleri oluyor. Gizli bahçe iyi bir yer. Saklanmak için. Gizli bahçe hep temiz tutulur, böcekler olmaz, kötü otlar olmaz.

Gizli bahçede hayaller kurarsın. Gündüz düşleri, gece düşleri. Gizli bahçe derin olur, özlemler, umutlar vardır bahçenin derinliklerinde. Roman kahramanları gelir o bahçeye.

Rüyalar da o gizli bahçeye aittir. Hayatın yansıması olur o rüyalarda.

O bahçedeki çiçekler, ağaçlar bize aittir. Yaşamımızdaki temel ihtiyaçları karşılayıp bahçemize geçeriz ve ağaçlarla, çiçeklerle iletişime geçeriz. Belki hayata sığamayız, tutunamayız ama bahçemizde tutunuruz. Bir hayal çizeriz. Yaşamın daha yavaş olduğu bir dünya hayali. Ağaçlara bakıp şarkılar söylediğimiz. Ağaçların her dalına, yaprağına bakarız. Çiçekleri görmek için onların şiirlere girmesini beklemeyiz.

Gizli bahçeyi kırmızı güllerle doldurdum. Güllerin arasında koşmaya başladım. Karşıma bir kapı çıktı. Beyaz bir kapı. Kapının önünde bir melek vardı. Melek dedi ki, bu kapıdan geçmek için bir mavi gül getirmelisin. Kapıdan bakıyorum. Bembeyaz kapının ötesi.

Kapının önünde bekliyorum, melek de yanımda duruyor. Mavi gülü bulmam lazım. Kapının öteki tarafından bembeyaz şapkalı bir kadın geliyor. Elinde bir mavi gül. Beyazlığın içinde tek bir mavi. Bana veriyor mavi gülü, ben de meleğe uzatıyorum. Tamam tamam diyor beyaz melek. Kapıdan geçmeni isteyenler var demek ki. Cennete geçmeni isteyenler.

Kapıdan geçiyorum, beyazlığın içine. Şapkalı kadına uzatıyorum mavi gülü. Belki başkalarına da vermek istersin diyorum. Yok diyor, artık gül sende, sen vereceksin istediğin kişiye.

38 yorum:

  1. Yaa sonu çok hoşmuş. Mavi en sevdiğim renk zaten, keyifle okudum. Hepimizin mavi gül vermek istediği kişiler vardır. Hayal gücün çok iyi. :)

    YanıtlaSil
  2. ama çok tatlı ki buu rüya gibi masal gibi :) biraz vişne suyu gibi tatlı ekşi hüzünlü ama mutlu yanii :) mavi gül bulalım o zaman ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      eveet turşulu dondurma tadında :)

      Sil
  3. Benim hiç gizli bahçem olmadı, o mavi gülü de layık olan birisine vermelisin.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      gizli bahçen olsaymış keşke, en büyük zenginlik bencesi :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş güzel bir giriş ve muhteşem bir final . Tebrik ederim Deepp

    YanıtlaSil
  5. Gizli Bahçe diye bir çocuk klasiği okumuştum çok küçükken, o zamanlar hep bir gizli bahçem olsun isterdim, hep gizli bir bahçede olduğumu hayal ederdim. Her zamanki gibi okuduklarımdan çok etkilenmişim:)
    Hikayeyi çok sevdim Deep, mavi bir gül gördüğümde seni hatırlayacağım hep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berra.

      filmi de çok güzel yaa :) kitaplardan etkilenmek hoş bir şey ki :)

      Sil
  6. Bloglarımız gizli bahçelerimiz mi?
    Zira sizi çok giz/li buluyorum Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nar.

      blog bencesi ön bahçemiz. ruhumuz, duygu, düşüncelerimiz burda. gündelik yaşam ise gizli bahçe, çünkü, gündelik yaşam insanların sahtelikleri, yalanları ve zorunluluklar, toplumsal roller ile dolu :)

      Sil
  7. ÇİÇEKLİ UMUT DOLU BAHÇENE BİN SELAM..
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      oooo, yıllar sonra geldin hee :)

      Sil
    2. Bloğa gelmişken bir merhaba diyeyim dedim güzellik..
      İyi ol hep..
      Öpüyorum

      Sil
    3. elif.

      pikii, sen deee :)

      Sil
  8. Ben de gizli bir bahçe istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynadaki yansıman.

      sende gizli bahçe var bence :)

      Sil
  9. O gülü bana verir misin?
    Seninle o bahçede de arkadaş olsak 🤗
    Çok güzel bir anlatım olmuş yineeee 👍👏

    YanıtlaSil
  10. Benim bahçem yok. Ama odam var. Ama gizlide değil. Fakat kolay kolay kimse de giremez. :) Kozmik oda gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli pencere.

      oooo, gizemli ve ürkünçlü oda yani :)

      Sil
  11. Ah, şimdi desem ki benim tüm hayatım bir gizli bahçe... O gülü bana versen, bahçeden çıkıp da başkasına veremem ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalemucu.

      tahmin edebiliyorum öyle olduğunu :)

      Sil
  12. müfred.

    güzel hayal ne güzel böyle de mutlu olunabiliyor ki :)

    YanıtlaSil
  13. ilkay.

    senin bahçen de maşallah maşallah balta girmemiş orman gibiii :)

    YanıtlaSil
  14. ay nasıl hoşuma gitti bunu okumak, huzur buldum:)

    YanıtlaSil
  15. Tebessüm ettiren bir yazı olmuş. Evet, hepimizin bir gizli bahçesi var. Bu bahçede senin de dediğin gibi hayaller, umutlar, rüyalar barınıyor. Yazınının son kısmını çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      hayal rüya de mi en çook :)

      Sil
  16. Bahçelerimizde mis gibi çiçekler açsın...

    YanıtlaSil
  17. Tek mavi gül iyi fikir değil bence. En azından bir düzine olması daha iyi olurdu. Şimdi bir kişiye cennetin beyaz kapısını açma imkanını vereceksin. Diğerleri arasından bu seçimi yapmak çok zor:)

    YanıtlaSil