1 Mart 2022 Salı

2022 OSCAR ADAYLARI 2




İlk yazımda altı filmi izleyip yazmıştım. O filmlerden, film olarak The Lost Daughter, oyuncular olarak da Garfield, Chastain, Colman zihnimde yer etti, Don't Look Up, Drive My Car, Nightmare Alley, Tick Tick Boom, Tammy Faye, defalarca izleyeceğim filmlerden değiller. The Lost Daughter, kasvetli olmasına rağmen her zaman izlenebilir.

Bu yazımda ise hafta sonu izlediğim altı film var, bu filmlerden, Being the Ricardos ve West Side Story, izleyip unutulacaklardan, yani defalarca izlenmez. Ancak, Spencer, Licorice Pizza, Paralell Mothers, Dune, bu dördü iyi film, izlenebilir defalarca.

Şimdilik oniki film oldu. Almodovar hayranı olarak en sevdiğim film elbette Parallel Mothers. Ancak sevsem de bu film en iyi filmlerden değil. Şimdilik en iyi filmler, Spencer, Dune, Licorice Pizza. İzleyeceğim beş film kaldı. Belfast, Coda, King Richard, Macbeth, Power Dog. Daha sonra da En İyi Uluslararası Film adaylarını izleyeceğim.

En iyi oyuncularda ise Kidman ve Cruz etkileyici değiller, Chastain, Colman, Stewart, daha göz doldurmuşlar, Colman ve Stewart'ın rolleri daha durgun ve dram, biraz daha zor, Chastain'in rolü biraz abartılı ve absürt bir karakter olduğu için diğerlerinden daha kolay. Colman ve Stewart iyiler, ikisi de dramatik karakter, Stewart'ın rolü, gerçek kişiye dayandığı için canlandırmak biraz daha zor. Ve gerçekten de Stewart'ın Diane'sını görse herhalde Prenses Diana gider sarılıp öperdi onu.



EN İYİ FİLM:

WEST SIDE STORY: Yeniden çevrim olan bu film orijinali kadar enerjik, canlı bir gençlik müzikali değil. İyi fiim tabii, aşk gençlik, dans, müzik, gençlik çeteleri, sınıflar, ilgiyle izleniyor ancak orijinali varken bu filme neden gerek duyulmuş ki! Not:3/4

DUNE: Kitap iyi, yazar iyi, ilk çevrimi iyi. Dune, bilimkurgu klasiklerinden. Bilimkurgu ile dini, felsefeyi, siyaseti birleştiriyor ve yirminci yüzyılı geleceğe taşıyor, uzak gelecekte bir gezegen, gezegende petrol yerine su ve baharat var ve onları isteyen Fremenler, yani Batılılar, gezegen de Ortadoğu, ayrıca tarikatlar, rahibeler, tabii büyücüler, cadılar, kılıç ustaları ve kurtarıcı kahraman Arrakis.

En iyi film dalında aday olsa da yönetmende aday değil, halbuki film bir yönetmenindir. Film, görsellik, hikaye, oyuncular, müzik, dekor, ortam, her yönden kusursuz. Arrival yönetmeni Villeneuve usta, mükemmel bir film ve büyüleyici bir bilimkurgu yapmış. 3 film olacak serinin ilk filmi, unutulmaz ve defalarca izlenir. Not:4/4

LICORICE PIZZA: Yönetmen Anderson, büyükustalardan, özellikle Magnolia, Punch Drunk Love ve diğer filmleri ile, kendine özgülerden, Wes Anderson gibi. Bu film de rahat, yumuşak, geniş, gevşek, zengin, renkli bir romantik komedi. Belirgin aşk öyküsü yanında birçok kısa öykü var, yani vinyetler, bu kısımlarda yönetmen, arkadaşları ile eğlenmiş, bizi de eğlendirmişler. Film mutluluk veren, olumlu, şirin bir film. Oyuncular renkli, Sean Penn, Wiliam Holden rolünde harika, Bradley Cooper, Tom Waits, ayrıca filmde birçok aile üyesi var, Philipp Seymour Hoffman’ın oğlu, Caprio’nun babası, Jack Nicholson’ın oğlu gibi. Ayıca başroldeki Alana Haim’in kendi ailesi anne baba kardeşleri oynuyor ve bu oyuncu da Oscar’a aday olmalıydı.

Film de genç bir oğlanla ondan büyük bir kız arasında arkadaşlık ile flört arasında bir ilişki yaşanıyor daha doğrusu yaşanamıyor, çünkü ikisi de ilişki ne bilmiyor, bu arada ikisi birlikte işler de kurup batırıyorlar. Bu arada günümüzden yaklaşık 50 yıl öncesinin yaşantısını, müziklerini, giyimini de izliyoruz. Bir dönem filmi yani ve filmde sinemaseverler için bir dolu gönderme var. Film, bir lunapark gibi. Defalarca izlenir. Not:4/4

EN İYİ OYUNCU:

SPENCER: Filmin yazarı Steven Knight (Peaky Blinders, Locke, SEE), yönetmeni Pablo Larrain (Jackie). Referanslar sağlam. Konu ilginç, Princess Di’nin hayatından bir kesit. Film de tipik bir İngiliz dönem filmi. Doğa, dil, binalar, giysiler, İngiliz kırsalı filmleri havasında. Di, Kraliyet ailesi ile tatilde çok sıkılıyor, zaten hassas, ayrıca bilumiası var, bunalıyor şatoda. Kristen Stewart, Di’nin kırılganlığını, konuşmasını, yürüyüşünü, tavırlarını şaşırtıcı bir gerçeklikle oynamış. Film de müziği, görüntüleri, konusu, inceliği, zarafeti ile ustaca olmuş. Biraz dram biraz gerilim. Estetik film. Not:4/4

PARALLEL MOTHERS: Almodovar, önceki filmi Acı ve Zafer’den sonra yumuşak bir film yapmış. Acı ve Zafer onun başyapıtlarındandı. Bu film de her zamanki şirin, renkli, çılgın dünyasından bir kesit. İki kadın hastanede aynı anda doğum yapar, bebekler karışır, bu durum drama yol açar. Her zamanki gibi dramı bile yaşama bağlı, hayatın içinde yaşayan İspanyollar. Cruz da her zamanki gibi oynamış. Defalarca izlenir, bu dram komedi, dramedi. Not:3/4

BEING THE RICARDOS: Bu seneki diğer biyografiler gibi, Tammy Faye ve Tick Tick gibi, karizmatik, eksantrik kişiliklerin gerçek öyküsü olan bu filmde bir zamanlar A.B.D.’de ünlü olan Lucille Ball ve kocasının yaşamı anlatılmış. Böyle kişilikleri izlemek her zaman ilginç, çünkü sonuçta bunlar yetenekli ve özel kişiler. Nicole Kidman da başarılı ancak hayran olunacak kadar değil. Film de iyi ancak unutulmazlardan değil. Not:3/4

40 yorum:

  1. Spencer' i merak ettim. Şimdi görsellerine baktım sen söylemesen bilmezdim Kristen Stewart olduğunu. Ne kadar benzemiş, onu seçmek kimin aklına geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      spencer ı iki kez izledim. yönetmen, kristen'i ruh ve davranış olarak diana ya benzediği için seçmiş. kristen de biraz anlaşılmaz, gizemli diye ve kristen in yaşamı da diana nın prenseslik öncesi yaşamına benzediği için seçmiş, çok da iyi yapmış :) bundan daha iyi yansıtılamazdı herhalde :)

      Sil
  2. Dune kesinlikle çok iyiydi. Aslında tek filme sığmayacak bir yapım olduğu fikri yeni filmi izlediğimde olgunlaştı bende. İki film yapılacağını duymuştum ben. Ama üçe çıkardılarsa bu daha da iyi olmuş.
    Licorice Pizza sanırım film dünyasına aşina olanları çeken bir yapım. Tanıdık yüzler, tanıdık mekanlarla seyirciyi besliyor doyuruyor. Henüz izlemedim ama uzun uzun hakkında yazılanları okumuştum. Yazdıklarında bu düşüncemi destekliyor.
    Ricardos ve West Side Story filmlerini henüz izlemedim.
    Spencer filminde gerilim de vardı, Di'nin peşine taktıkları o adam fenaydı, mutfakta yakaladı prensesi çok gıcık olmuştum ona. Ama Boleyn'in kitabını odaya onun bıraktığından şüpheleniyorum... Filmle ilgili konuşulacak çok detay var aslında; Saly Hawkins'in son dakika golü de bir parmak bal çaldı izlerken :)
    Oscar törenine 25 gün kaldı sayılı gün çabuk bitiyor, biz elimizi hızlandırsak iyi olacak gibi ;)
    Almadovar'ın Julieta'sı da Paralelden iyiydi sanki. Aklımda öyle kalmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      dune, hıhıms, licorice eveet eğlenceli, ricardos, west side da fena değiller, spencer evet gerilim, hawkins çok iyiydi, julietta, volver, annem hakkında her şey, konuş onunla, bunlar çok iyi, oscardan önce verilecek ödüller var daha, onlar da belirler oscarı :) coda ve king richard ı da izledim, ikisi de keyifliydi :)

      Sil
  3. Dune bence de çok iyi bir yapım bakalım sonuclar ne zaman geliyor

    YanıtlaSil
  4. Bu sene sanırım hepimiz yetiştireceğiz deep filmleri ;)

    Stewart gerçekten şahane bir performans sergilemiş. Leydi Di'yi oynamamış, yaşamış diyorum ben. Tam point verdim oyunculuğuna ♥

    Licorice Pizza benim için tam bir ergen filmi olmuş. İzlerken evet eğlendim ama sürekli koşup durmalarına ve ergensel triplerine gıcık oldum :))) Bu aralar ergenimin maksimum tavanda yaşadığı gelgitlerden bunladığımdan sanırım ekranda da yaşamak doz aşımına uğrattı beni heheheee :)) Tamam izlenebilir bir film ama benim için bir olağanüstülük yok.

    Dune konusunda çok yorum yapamıyorum, malum bilim kurgu benim seçeneklerim arasında yer almıyor.

    Şu an sadece tek filmim kaldı. Yazma hızım izleme hızıma eş gitmiyor ama yetiştireceğimi umuyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      izleriz eveeet :) stewart evet yaa mükemmeldi :) licorice pekii :) dune evet hıhıms :) power dog kalmıştı galiba senin :)

      Sil
  5. Spencer ve Parallel Mothers'ı öncelikle izlemek isterim. Oscar törenine az kaldı. Bakalım neler olacak Deep:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      ikisi de iyi :) oscar eveet nolcaak :)

      Sil
  6. Licorice Pizza'yı neden sevdin sanırım çözemedim. Bana yönetmen "eş dostla bir film çekeyim, anı olur" demiş gibi geldi. Spencer henüz izlemedim. Bilim kurgu ile aram çok olmasa da evet Dune güzeldi bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      licorice, eş dostla evet, ancak 70 leri anlatmış ne güzel bir de kısa kısa anlar vardı, sinema meraklıları için, örneğin sean penn, willam holden i oynuyordu ve holden in suzie wong, taşralı kız, kuwai köprüsü, toko ri köprüsü filmleri ile konuştu başroldeki kıza, çok komikti, film mutluluk veren eğlenceli bir filmdi ve sinema sanatına saygu duruşu gibiydi, yoksa o iki kişinin ilişkisi çok önemli değildi. spencer da dune da iyiler :)

      Sil
  7. benim favorim dune ve spencer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      eh evet en iyi iki film bu ikisi :)

      Sil
  8. Dune ve Spencer'ı sinemada kaçırdım.İlk fırsatta izlemek istiyorum😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      dune u sinemada izlemek ne güzel olurdu yaaa :)

      Sil
  9. Spencer'i izlemek için listeme ekliyorum. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      spencer izle, iki kez izledim, yine izlicam :)

      Sil
  10. dune u merak ediyorum sinemada kaçırmış olduğuma üzülmüştüm bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      dune u büyük ekran izlemek iyi olurdu :)

      Sil
  11. Wow this is an amazing one..

    https://www.alyinwanderland.com/2022/02/cute-grunge.html

    YanıtlaSil
  12. dune her zaman okumak isteyip yine zaman bulamadığım bir kitaptı ve film olmasını merakla beklemiştim bence harika bir filmdi kitabı okumadığım için karşılaştırma yapamam ama sanki biraz hızlı geçti bazı şeyler keşke bu kadar şeyi tek filme sığdırmasalar ve 3 film yerine birkaç bölüm daha ekleselermiş diye düşündüm ama benim bu düşüncem sırf o dünyayı daha geniş tanımak için yoksa filmi tek başına düşündüğünde eksik bir yanını bulmak zor gibi o yüzden şimdilik adayım bu film benim :) diğerlerini izlemedim ama pizzalı prensesli ve anneli filmleri merak ettim onlar da ilginç görünüyor ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      dune okursun yiaa :) hımm dune serisi çok kitap, nasıl sığcak kepsi bakalım 3 filmde :) o filmler de hoş evet ama bir dune değiller tabii :) dune alsa iyi olur en iyi film oskarını :)

      Sil
  13. Dune'u kitabını okuduğum için izlemiştim ve çok sevdim, çok iyi bir uyarlama olmuş diyebilirim.
    Spencer'ı çok merak ediyorum, onu izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      dune filmi sevilmez mi :) spencer da kaçırılmaz :)

      Sil
  14. Bir süre sonra bu film incelemelerini kaldırıyor musun, bilmiyorum. Geçen eşimle bir film izleyelim dedik, rezildi. Eğer bunlar kalacaksa 4/4 lüklerinden konusu bize hitap edenler arasından seçebilirim. Yoksa sorun değil, not alırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      yok kaldırmıyorum, istediğin zaman bakabilirsin, not almak da iyi tabii, ben de bloglardan not alıyorum bazı kitap film müzik ve dizileri :)

      Sil
  15. Parallel Mothers'a dair ilk defa olumlu bir yorum okudum, izlemekten korkuyordum, rahatladım biraz :)

    Daha törene 1 ay var ama çoğumuz neredeyse bitirdik, süper gitti bu yıl :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      paralel anneler minnoş film yaa, yeşilçam gibi :)

      Sil
  16. Ricardos'u seyretmeyi düşünmüyordum ama sen böyle yazınca bakalım izlerim nelki Nicole kidman'ın oyunculuğunu hiç başarılı bulmam tamamen Tom Cruise katkılı olduğunu düşünürüm hep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      bu film izlenir, fena değil, kidman da fena değil :)

      Sil
  17. Dune bir sürü kategoride aday birinden bile almazsa acadamyi basarım , zaten nasıl müzikleri ile aday olmadı onun şaşkınlığındayım MÜKEMMELDİ müzikleri 🥺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saltcık.

      eveet hans zimmer bu filmin müziğini yapmak için sık sık birlikte çalıştığı nolan'ın tenet inin müziğini yapmayı kabul etmemiş, dennis de dune u yapmak için son bond filmini yapmayı kabul etmemiş, dennis herhalde iyi yapar bond filmini de :)

      Sil
  18. Licorice Pizza ve Spencer' i izledim, çok iyiydiler bana göre. Being The Ricardos ne yazık ki başladım, bitiremedim :( Şimdi Dune izleyeceğim. Ne yazık ki Paralel Mothers telif hakkı nedeniyle kalıdırılmış bulamadım. Diğerlerine de sırayla bakacağım. 👍

    YanıtlaSil
  19. Siz aldınız başınızı gittiniz, ben üç filmde kaldım :-( Fazlasını izleyebilir miyim bilmiyorum. İzlediklerimi yazayım bari.

    YanıtlaSil