1 Aralık 2022 Perşembe

NEFES

 




Nefes alıp vermek en rahatlatıcı eylem. Yavaş yavaş. Burundan alıp ağızdan vermekle rahatlayabiliriz. Nefes alıp verirken bedenimizi de gevşetebiliriz, serbest bırakabiliriz.

Sadece bu andayız. Başka her şeyi unutuyoruz. O anda çok sevdiğimiz bir görüntüyü de hayal edebiliriz. Deniz kenarında ağaçlar altında olmak gibi. İyice gevşeyinceye, zihnimiz boşalıncaya dek nefes alıyoruz.

Nefes aldıkça derin derin, iyice gevşiyoruz, rahatlıyoruz, bu dünyanın bize bıraktığı yükleri bedenimizden atıyoruz. Biz yük taşıyıcısı değiliz. Neden her şeyin sorumluluğunu üstümüze alıyoruz ki?

Huzur bulunca hayalimizde, bilinçaltımızda istediğimiz yere gidiyoruz. Bu belki öteki ülke, belki yok ülke, gizli bahçe de olabilir. Ağaçların, yaprakların, renkli çiçeklerin olduğu bir yol bir bahçe. Buraya gitmenin anahtarı bizde, zihnimizde. Hepimizin arada bir sığındığı bir gizli bahçesi vardır.

Bedenimizin her bölgesini gevşetiyoruz. Deniz kenarında her renk taşı elimize alıyoruz. Suya basarak hareketler yapıyoruz, güneşi veya mavilikleri selamlıyoruz, yoga yapanlar gibi, minicik dalgaların ayağımıza değişine bakıyoruz. Bahçedeki çiçekleri tek tek inceliyoruz. Ağaçlarda sincaplar var, sana bakıyorlar, hızlı hızlı hareket ediyorlar. Kelebeklerin peşinden koşuyoruz. Kaplumbağaları izliyoruz.

Bu sakinleşmeye her zaman ihtiyacımız var. Bunu gereksiz bulanlar var. Zaman kaybı olarak görenler. Zaman ne ki? Hep işimiz var, hep bir şeyler acil. Sakinleşmek için illa ki depresyona mı girmek gerekiyor? Stresten boyun ağrıları çekmek mi gerekiyor? Kendini değersiz hissetmek mi gerekiyor?

57 yorum:

  1. Bu yazın bana öyle iyi geldi ki <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      hepimizin ihtiyacı var sakinleşmeye ve biraz durmaya :)

      Sil
  2. Stresten boyun ağrıları! Bu durumu yaşayan birisi olarak çok haklısın deep, hayat kalabalık uğultusunun tüm kahrını yasatirken anda kalıp sakinleşmeye ihtiyacımız var ... Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      hımm, ağrılar için EFT var, aklında olsun, netten izleyip uygulayabilirsin kendin :)

      Sil
  3. Nefes egzersisleri onemli gercekten

    YanıtlaSil
  4. Ciğerlere temiz bir hava cekmek aslinda en degerli sey. 1991 senesinde mexico sehrine oksijen kabinleri kurmuslardi hava kirliliginden dolayi. Schubert insanın doğa sevgisine antropolojik bir sabit diyerek hayatımızım olmazsa olmaz bir sabitesi oldugunu soyler. Gercekten de öyledir. Doğa ile insanın arasını açmak beyin ile beden arasındaki baglantiyi koparmak kadar öldürücü ve saçmadır. Elimizden gelen her vakti doğa ile içiçe tefekkür halinde geçirmek gibisi mi var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize her yer okul.

      eveet doğa gerçekten de :)

      Sil
  5. Yaradanın nefesini üflemesiyle başladı hayat , hayata başladığımız yer ;NEFES kıymetini en çok bilmemiz gereken , emeğine sağlık ne güzel bir farkındalık olmuş yazın

    YanıtlaSil
  6. Küçük bir meditasyon yapmış gibi hissettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      valla ben de yazdıktan sonra okurken öyle geldi, kelimeleri öyle seçmişim farkında olmadan :)

      Sil
  7. Nefes çok önemli hayat için fakat nedense en az önemsenenlerden, yogaya mı başladın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      yok, yapanları görüyorum, yapmak isterim tabisi ben de bakalım, reiki, EFT, hipnoz gibi konuları seviyorum :)

      Sil
  8. Yaa, ne kadar güzel anlatmışsın. Evet, bazen durup bir soluklanmak gerekiyor. Kendi iyiliğin için ayırdığın o değerli zaman dilimi kesinlikle vakit kaybı değil.

    YanıtlaSil
  9. Doğru nefes alamıyoruz gerçekten, o yüzden de hep gerginiz. Uyku öncesi özellikle daha dikkat edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hıhım tabisi dikkat eet :)

      Sil
  10. Yazıyı okumaya başladığım anda dik oturur pozisyonda düzenli nefesler almaya başladım. Anında rahatlattı. Cümlelerin dingin ve derin anlamları da meditasyonda olsam da biri bana bu cümleleri söylüyor olsa dedirtti. Gerçekten o yetişme telaşı, dünya düzeninin bize otomatik yüklediği görevler ve bunlara karşı bizim bilinç altından gelen tutumumuz çok yorucu. Arada durup nefes almak, yaşamanın güzelliklerini görmek çok önemli. Teşekkürler bu güzel yazı için. Huzur verdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      evet yaaa arada bir dünyayı biraz durdurmalı :)

      Sil
  11. Bir haftadır nefes alamıyor yatıyorum. Hala burnum tam açılmadı. Bu gece yarısı apartmanın ön tarafında tamirat var. Bu seferde sesten uyuyamadım. O kadar önemli ki. Güzel bir yazı sevgiler deep

    YanıtlaSil
  12. Ne zaman çok acelem olup hiçbir şey yetişmeyecek gibi hissetsem durup sakince derin nefes alırım. Sanki nefes almalarımı yavaşlatınca zaman da yavaşlıyor ve o yetişmeyecek dediğim her şey yoluna giriveriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      eveeet insan bir anda daha farkında oluyor gevşiyor :)

      Sil
  13. Gözlüklerime pembe filigran çekeceğim :)
    Sorumluluklardan biraz olsun sıyrılmak güzel olurdu. Yazını okurken saldım kendimi. İyi geldi. Sabah sabah bu gerginlikte ne dedim içimden. Zaman kaybı düşüncesinde haklısın, böyle düşünmeyip hiç değilse 5-10 dakika hayal kurmaya gevşemeye hak tanımalıyız kendimize.
    Şu an pencereden yağan yağmurun sesi geliyor, ortam hayal kurmaya müsait yani :) Günün güzel geçsin deep, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      yağmur ne güzel oluyor amaaa uyku getiriyor :)

      Sil
  14. Sağol Deep, sabah sabah baya iyi geldi. Galiba böyle bir şeye ihtiyacım varmış. Normalde sabahları meditasyon yapıyorum ama bugün es geçmiştim, sayende birnevi onu da yapmış bulundum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      eveeet meditasyon cümleleri gibi olmuş sayiden de :)

      Sil
  15. Kaliteli nefes hayattır. Son paragrafla her şeyi özetlemişsin zaten sevgili Deep.

    YanıtlaSil
  16. bende slow motıon modda yaşıyorum günlük rutini.Ne yaparsam yavaş ve dikkatli yapmaya çalışıyorum.Bu herzaman mümkün olamayabilir misal toplu taşımada düşünsene usul usul bindiğimi ağzımın ortasına çakmak isterler galiba.Dediğin gibi kendimle başbaşayken daha mümkün bu.Nasıl keyifli o anı yavaşlatmak üstüne bereketli oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      slow motion yaşamak güzeelmiş :)

      Sil
  17. ilkay.

    küçük deniz kızı ve elsa, biricikler :)

    YanıtlaSil
  18. Ne kadar nefes alıp versem de şu gerginliği bir türlü üzerimden atamıyorum bu aralar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leyla dumlu.

      hımm, nette EFT videolarını izleyip uygulayabilirsin :)

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      sakin yazdım ivit :)

      Sil
  20. nefesin kısaysa hayatın kısa
    nefesin uzunsa hayatın uzun olur demişler doğru demişler :)

    YanıtlaSil
  21. Ben bu nefes yoga trenine henüz binemedim ama illaki faydası vardır bi öğrenebilsem anda kalmayı geçmiş için pişmanlıkları kafamdan savıp gelecek için endişelenmeyi bırakmayı..Ama zor işte..Yapı meselesi olduğunu düşünüyorum ben bunun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babaannemin takvimciği.

      nefes, eft tedavileri var bir gün gidersin :)

      Sil
  22. Bir nefes almaya ne çok ihtiyacımız var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      eveeey vallahi hep doğaya çıkmalı :)

      Sil
  23. Ahh ne güzel yazmışssın. Biraz durup dinlensek yetecek halbuki :)

    YanıtlaSil
  24. Aman allahım meditasyon gibi oldu, ciddi ciddi güneşli bir kumsala gittim ya la:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      öyle gibi yazmışım yaa :)

      Sil
  25. Nefes aldım derin derin, gözlerimi kapadım. Gözlerimi açarken yavaş yavaş nefesimi verdim. Sonra durup kendimi dinledim, gördüm ki ne ben ne de dünya değişmiş:)

    YanıtlaSil
  26. Nefes terapisi bile var bildiğim kadarıyla:)

    YanıtlaSil
  27. Çoğunlukla nefes egzersizi yapmaya çalışıyorum ama bazen odaklanamıyorum. Dünya işleri aklımı rahat bırakmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      dünya işlerini daha rahat yapmak için zaten nefes şeysi :)

      Sil
  28. Bence de çok faydalı 😀

    YanıtlaSil