13 Aralık 2022 Salı

ÖFKE

 


Birçok hastalığın temelinde stres, öfke, kin, nefret gibi duygu durumları yatıyor. Bu olumsuz duyguların şiddetine göre hastalıklar da ağır olabiliyor. Hasta olduktan sonra da bu duygular yine etkili. Hastalığa kızmanın derecesine göre yine hastalık artabiliyor.

İlginç ama bütün rahatsızlıklar benzer şekilde ortaya çıkıyor. Kızgınlık. Hepimiz bir şekilde anne babamıza, kardeşimize, iş arkadaşlarımıza, okul arkadaşlarımıza kızgın olabiliriz. Bizi sevgisiz büyütenler, yalnız bırakanlar olabilir. Anne babalar bunu yapabiliyor. Veya anne baba kardeşlerden birine daha çok ilgi gösterebiliyor.

Kızmak için nedenimiz çok. Anne babalar da çocuklarına kızarlar. Ben seni böyle mi yetiştirdim, benden böyle mi gördün gibi. Ona kız buna kız, sonu gelmiyor.

Bir yandan da siniri, kızgınlığı, öfkeyi bastırmak da kötü, o da hastalık nedeni. O nedenle kız ama sürdürme. Kız ve at içinden, gitsin. Kendine kızmak, hayata kızmak. Bunlar da çok popüler.

Tabii hayatımıza olumlu ve sağlıklı devam etmek için bizi nelerin kızdırdığını bulmamız lazım. Annem beni hiç anlamıyor, patronum bana haksızlık yapıyor gibi. Bunun üzerinde düşünüp birkaç gün belki bunları saptayabiliriz. Kendimi değersiz hissediyorum, en çok da buna kızıyorum, gibi. İnsanlar bencil, gibi. İsyan edeceğim, kaçıp gideceğim gibi. Beni sevmiyorlar, dışlıyorlar gibi. Ya da kendime kızıyorum, kendime ceza vereceğim gibi.

Kızgınlık, sinir, öfke insanı hasta eder, yıpratır, yorar, günü yaşamamızı etkiler, hiçbir şeye odaklanamayız. O nedenle, öncelikle nelere kızdığımızı bulmak, sonra da bunları kabul etmek ve sonra da bunlardan kurtulmayı gerçekten istemek lazım.

64 yorum:

  1. Cem karacanın şarkısındaki döndük dolaştık aynı geri geldik sozu geldi aklima. Baba anneye, anne cocuga, cocuk buyuyunce kendi cocuguna ofke donuyor dolasiyor yine bizi buluyor

    YanıtlaSil
  2. Kendi adımca söyleyim ben kolay sinirlenen ve kızan birisi değilim. :) Tabi aşırı derecede uğraşılmadığı sürece öfke kontrolüm hep var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinan gcl.

      o zamansa sen deee öfkelilere yardım et :)

      Sil
  3. Stres konusunda çok fazla şey yazabilirim, boyun, bel fıtığı rahatsızlıkları vertigo hatta sayamadığım hastalıkların sebebi stres ve kızgınlıklar gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      yaa baksan yaa EFT uygulasana kendine, yutupta bulabilirsin :)

      Sil
  4. Her şeye sinir olabilen biriyim, tabi öfkemi dışa vurmuyorum kolay kolay ams bir günde bile onlarca şey sinirimi bozabiliyor. En çok da insanların tavırlarına kızıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hımm öfkeni dışa vurup unutmak daha iyi olabilir :)

      Sil
  5. İnsan içindeki kötü duyguları besledikçe hasta olmasına neden oluyor ve psikolojik hastalık fizyolojik belirtiler de gösteriyor :( Ayrıca anne babalar çocukları belli bir yaşa geldikten sonra rolleri değiştirebiliyor.... Korku ve stresin bende sırt, mide ve boğaz ağrısı yaptığına da çokça şahit oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komet.

      bunun için EFT tedavisi var, kendi kendine yapabilirsin :)

      Sil
    2. Ay nasıl bir tedaviden bahsediyorsun :))

      Sil
    3. komet.

      nette, yutupta bir bak, bulursun, EFT yöntemleri, EFT vuruşları, uygulayabilirsin, öfke demoları var bir de, bir bak, olmazsa bulamazsan sölerim yinee, link filan yaniii :) iki türlü oluyor, bir, olumlama, iki tedavi :) kendin yapabilirsiin :)

      Sil
  6. Öfkeden çok üzüntü hasta ediyor diye düşünüyorum. Takıntı yapıp içine atanlarda sorun oluyor. Genelde öfkeli insanlar bağırıp çağırıp sıkıntılarını atıyorlar. Asıl dışarıya yansıtamayanlar kötü. Ülkenin iklimi de kötü herkes patlamaya hazır bombaya döndü:( Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      hiii vallahi hepimiz öfkemizi dışa yansıtırsak bizim ülke tam kaos olur :)

      Sil
  7. Keskin sirke küpüne zarar.

    YanıtlaSil
  8. Affetmenin intikamdan daha yüce olduğu, şefkatin de öfkeden daha güçlü olduğu söylenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      affetmek insana iyi gelir, merhamet ve şefkat da eveet :)

      Sil
  9. Öfkeyle kalkan zararla oturur:)

    YanıtlaSil
  10. Kendime çok kızıyorum bazen ben de Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      yaa kızma tabii başkalarına kız daha iyi hihihi :)

      Sil
  11. Kurtulmak lazım bazı huylardan da, işte....

    YanıtlaSil
  12. Ben genelde anlık kızıyorum, kızgınlık değil de sinirlilik gibi. :)

    YanıtlaSil
  13. öfke bir işe yaramıyor gerçekten de sağlığımızı bile bozabiliyor

    YanıtlaSil
  14. Ruh sağlığı ile beden sağlığı iç içe. İkisine de iyi bakmalıyız.

    YanıtlaSil
  15. çok doğru, öfke çok güçlü bir duygu ve boşaltılmazsa gerçekten hasta ediyor... eline sağlık Deepcim:)

    YanıtlaSil
  16. Hayatımın bir dönemini hiç öfkelenmiyormuş gibi öfkeyi yok sayarak geçirdim bu beni hasta etti cidden, ölü gibi duygusuz davranırken tüm yaşam enerjimi yitirdim... sonraları öfkemi saklamadım ama bu sefer de en yakınlarımdakilere kusmuş oldum öfkemi haliyle kendime öfkelendim, bundan kurtulmak için fiziksel olarak efor harcamam gerektiğini düşünüyorum ama kolumu kıpırdatacak enerjim yok, öfkem büyüdükçe beden hacmim genişliyor, bir tür kısır döngü... biriktirmeden kurtulmak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pusarık.

      hım anladım. nette bu konuya uygun yöntemler var, EFT metotları, öğütlerim :)

      Sil
  17. Bugünlerde beni durduran, donuklaştıran bir neden var. Öfke ya da üzüntü mü acaba. Bunu bulmaya çalışacağım..

    YanıtlaSil
  18. kesinlikle doğru ....Bu duygular hasta eder en sağlam adamı bile...

    YanıtlaSil
  19. Öfkesinin ifadelerinde somutlaştığına da şahit olduğum bir arkadaşım var-dı ve ben eskiden onun için çok üzülürdüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      üzücü tabii :)

      Sil
  20. Saman alevi gibiyim kızdığım zaman

    YanıtlaSil
  21. Bir şeye sinirlenmişsem sonrasında hiç enerjim kalmadığını fark ediyorum. Sinir insanın enerjisini yok ediyor. Kısa devre olmuş gibi yani sonrasında da sigorta atar elektrik kesilir. Şimdilik yan etkisi yok ama bu olmayacağı anlamına gelmez tabi. Çözüm aramak lazım dediğin gibi. :)

    YanıtlaSil
  22. Önce tespit etmek, sonrasında da sorunla ilgili işe koyulmak gerek.

    YanıtlaSil
  23. Şu da bir gerçek ki, mutluluk kadar bulaşıcı bu öfke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      eveet gerginlik gerginlik getiriyooo :)

      Sil
  24. Derin sulara dalmışsın. Evet kızgınlık-öfke insanı cidden yıpratıyor ama bazen insan bunun önünü alamıyor. Öfkeleniyorsun ötesi yok işte. Çok imrenmişimdir rahat, hayata sürekli olumlu bakan insanlara. Malesef hiç öyle olamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      kısa öfkenin zararı olmaz sanırım, uzun süreli olanlar kötü :)

      Sil
  25. Kolay kolay öfkelenmeyen insanlardanım. Sakinlik suskunluğa dönüşebilir. Ama öfke kontrolü yapamadan patlamaların da içte hasarlar yapacağına inanıyorum.
    Sevdiğim bir söz vardır: "Gözyaşı halinde atılamayan sıkıntılar bedende başka organların ağlamasına neden olur." Psikosomatik hastalıkların temel nedeni stres. Kalp, kanser, diyabet, vertigo, zona, migren ...vb.
    Güzel bir konuydu. Ne güzel, uzun uzun çok şey konuşulabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ne güzel yorum yaptın ama sen de öğretmeniiim :)

      Sil
  26. yine doğru tespitler. hoş bir farkındalık yazısı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir garip şeyma.

      hımm yazayım böyle yazılar mademsi :)

      Sil
  27. müfred.

    evet tabii. kökeni ne olursa olsun öfkeden kurtulmak da iyidir herhalde :)

    YanıtlaSil
  28. ilkay.

    ah evet, yalnızlık, sevgisizlik gibi bir duygudan çıkabilir doğru :) eveet öfkenin nedeni bulunabilir, altta yatanı :)

    YanıtlaSil
  29. ya kızmak çok kolay da soğumak çok zor oluyor :( yani at gitsin kısmı pek benlik değil ama kızgınlıklarımıza olan uzaklığımız bir nebze faydalı olabiliyor. bir de bize kızanlar var , onlara da ne yapiciğiz bilemiyoz :(

    YanıtlaSil
  30. Stres her şeyin başı, stres yapmamak lazım tabi mümkünse:)

    YanıtlaSil
  31. Ah o stres yok mu o stres 😬

    YanıtlaSil
  32. Kızmak gerçekten insanı yıpratıyor

    YanıtlaSil