1 Nisan 2021 Perşembe

GÜNCE 2



Güneşe dayanıksızdım biraz. Küçükken burnum da çok kanardı. Güneşte hep rahatsız oldum. Gün batımı, gölgeyi hep sevdim o yüzden. Vampir öykülerini bu yüzden çok sevmiş olmalıyım.

Hep filim, kaplanım, keçim, zürafam olsun isterdim. Kendimden de bir tane isterdim. Canım kendim. Bir tane daha olsam da kendime baksam derdim. Sonra kız kardeşim doğunca ona baktım.

Anneme diyordum ki, anne sen beni yanlış doğurmuşsun bak valla, beni balık veya kuş olarak doğurmalıydın anne ya. Annem, ne diyon derdi, anlamıyom seni. Ben seni doğurdum bak bolluk oldu ailemizde, sen bize bolluk getirdin, şans getirdin, son dakika şansı, her zaman her istediğimiz oluyor ama son dakikada hep, hıhım anne evet sen beni son dakikada doğurmuş olmalısın. 

Yolda civciv gördüm. Fotoğrafını çektim. Hemen eve gittim, oyuncak arabalarımdan birini aldım, civcivin yanına gittim, bir daha çektim fotosunu arabayla birlikte, yani o geziyormuş gibi ama tabii civciv ürktü, civcive dedim ki, sen kartalsın bee uç hadi uç. Aslında civciv olarak da doğabilirdim. Bir kitapta diyordu, cesaret ne kadar korktuğunu bilende vardır. Açılmayan kanatların gücü adına.

Anneciğim, beni civciv, balık, kuş olarak doğurmasan da biz bir aileyiz, kapılarımız farklı olsa da evin içinde, bir aileyiz, gül fidanı nerede yetişirse yetişsin gül fidanıdır, annecüğüm, hangi dizide duymuştum bunu söylesene kız?

Annem ben gözlerimi belertip, devirip bakınca ona, diyor ki, kızım, neden böyle bakıyorsun bana, anneciğim, bende senin ruhun var, babamınki, dedemin, anneannemin, herkesin ruhu bende. Ondandır böyle farklı bakışlarım, garip gözlerim.

Çok küçükken, okuduğum kitapların isimlerini, yazarlarını unuturdum, dinlediğim müziklerin de sözlerini hatırlar, isimlerini unuturdum, herhalde o zamanlarda zihnim isimler önemli değil diyor ve siliyordu ama biraz büyüyünce artık hiçbirini unutamaz oldum.

45 yorum:

  1. Değişik bir yazı olmuş, gülümseyerek okudum. Bakışlarını da merak ettim doğrusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      günlüklerimden kesitler işte :) yok ya komiklik yaptım orda :)

      Sil
  2. Bu mevsimdeki güneşi severim ben bunaltıcı olmayan ama içimi isitan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      eveet aman yaz güneşi olmasın de mi :)

      Sil
  3. Tatlı mı tatlı bu günce:) Gülümsettin, teşekkür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      ergen ve lise günlüklerimden :)

      Sil
  4. Ben olsam olsam kaplumbağa olurdum herhalde.
    :)))

    YanıtlaSil
  5. küçükken ben de kaplanım olsun isterdim bak :-))))

    YanıtlaSil
  6. Annen eyvah bizim kız kafayı yedi galiba diye geçirmiştir aklından:)) Son paragrafta bahsettiğin çok küçüklük hallerin bende de hep oluyor. Büyüyünce geçiyor olması içime su serpti:)))

    YanıtlaSil
  7. Küçükken en büyük fantezim su altında nefes alabilmekti, sanırım hala da öyle :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      oooo iyimiş bu hayal :)

      Sil
  8. Bu günlük biraz değişik olmuş arkadaşım, gülümsedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      ergen ve lise günlüklerimden :)

      Sil
  9. Ne kadar da tatlııı... GÜLÜMSETTİN:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlar kraliçesi.

      gülümsetmek en sevdiğim şey :)

      Sil
  10. Ne hoş ne farklı bir yazııı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra kafkaslı.

      günlüklerimden kesitler :)

      Sil
  11. Çok keyifli bir yazı olmuş, gülümsetti valla 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlüklü kitap.

      ya günlüklerim hep böyle, komikli :)

      Sil
  12. küçükken benim de güneşte burnum kanardı sonra geçti :D
    yaa canım kendim mi hahah :D sen bir civcivsin yavrum deniz balığım (yeşilçam repliği) :D
    ben de unuturdum yazar ve kitap isimlerini şarkı isimlerini de hala unuturum içerik daha önemli :D yaa yine çok hoş olmuş bu yazın bayıldıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      deniz balığım hımm güzelmiş :) hatırlamayıcı :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      hıhım ivit benim :)

      Sil
  14. bu yaşam kategorisi yazilarina bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      günlüklerimden kesitler, biraz komikleştiriyom :)

      Sil
  15. Sen tatlı sevimli civcivcik :)

    YanıtlaSil
  16. Güneş epilepsi nöbetlerimi tetikliyordu. Hep güneşin beklemesini beklerdi dışarı çıkmak için. Hiç arkadaşım olmadı bu yüzden :( Ailemizin ruhları bizde öyle mi :) Değişikmiş. Olabilir aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynadaki yansıman.

      oyyy yaa kıyamam sana. ruhlar olabilir ama de mi :)

      Sil
  17. benim de küçükken hafızam mükemmeldi ama şimdi unutkanlaştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra takım.

      hayatın hay huyundandır :)

      Sil
  18. kitap ve yazar hatırlamama sorunu takriben kaç yaşlarında geçiyor deep? geçen 40 oldum, bende hâlâ devam ediyor da.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilek eren.

      aman boşveer, hatırlama sen, annesin, sen muafsın :)

      Sil
  19. ilkay.

    ya çok kitap yazar film dizi oyuncu şarkı şarkıcı var, nasıl hatırlıycaz de mi hepsini :)

    YanıtlaSil
  20. Yazının sonunda gülümsediğimi fark ettim sevgili deeptone :) Çok içten bir yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dode.

      kendi günlüklerimden kesitleri biraz komikleştiriyom :)

      Sil
  21. Hangi tarihe ait bir günce, yazdığında kaç yaşındaydın ve şuan kaç yaşındasın bunları merak ettim okurken deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      ergen, lise günlüklerimden kesitler bunlar, günlüklerime anılarımı da yazıyordum, küçüklüğümle ilgili :) liseden sonra üniversite, yüksek lisans, sonra şimdi de bir süredir iş yaşamı işte :)

      Sil
    2. Çok güzel deep, hemen hemen aynı yaşlardayız desene :)

      Sil
    3. gizli özne.

      hıhıms ivit :)

      Sil