22 Nisan 2021 Perşembe

PROFESÖR VE YÜNCÜ

 



PROFESÖR

Profesör yalnız yaşayan bir adam. Evinden çıktığında ve evine girerken mutlaka kedileri besliyordu. Onlara ciğer veriyor, yakındaki Burger King’den aldığı tavuk parçalarını dağıtıyordu. Müşterilerin bıraktığı, çöpe gidecek olan artıkları çalışanlar biriktiriyor ve ona veriyorlardı akşamları.

Bir gün profesör öldü, mahalleli onu önce camiye sonra da mezarlığa götürdü. Kediler de mahalleli ile birlikteydi. Adamın mezarı başında çok sayıda kedi ona son görevini yaptılar.


YÜNCÜ

Yüncü, dükkanında renk renk yünler satıyordu. Biraz huysuz ve suratsız biriydi. Bir gün dükkanının önünde durup da sokaktan gelen geçenleri izlerken birkaç üniversite öğrencisi geçti onun önünden. Adam onların arkasından zıpır bunlar dedi. Oğlanlardan biri bunu duymuştu ama sesini çıkarmadı.

Bir süre sonra o üniversite öğrencisi bu yüncü ile tanışmak için dükkana geldi. Dükkan kapalıydı. Camda, yüncünün vefatı nedeniyle bugün kapalıdır, diye bir yazı vardı. Yüncünün bir gece önce öldüğünü öğrenen üniversite öğrencisi, mezarlığa gitmeye karar verdi, adamın cenazesi kaldırılacaktı.  

Civardaki başka bir yüncüden renk renk yünler aldı, bir torbaya koydu bunları ve mezarlığa gitti. Adam toprağa konulurken elindeki bütün rengarenk yünleri mezarın içine serpiştirdi, dua edip ayrıldı mezarlıktan.

45 yorum:

  1. Niye attı ki,yünleri mezarın içine.Tam anlayamadım onu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nar.

      sadece hoş bir jest yaptı oğlan. adam onun hakkında olumsuz konuşmuş olsa da oğlan onun mezarında hoş bir şey yaptı.

      Sil
  2. aa zweig tarzında olmuş bu iki hikaye basit olaylar ama bir şaşkınlık bırakıyor insanda vurucu :) ferihanın şiirinde de birini öldürdün ayol çok neşelisin bu hafta feriha da bitti deepsi niye hüzünlendiriyorsun beni çikolata borçlandın çabuk git çikolata ye yerime :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      ay rastgelmiştir üst üste. çikolata tabii yerim :)

      Sil
  3. Galiba anladığım yüncünün hiç dostu yokmuş.Laf söylediği genç gitmiş sadece mezarına ama yünleri ne amaçla attı ben de anlamadım:( Bu arada çok şükür blogumu yoluna koydum, bütün yazılarımı yayinladim.Hepsi eski ama mecburen yeni tarihle yayinladim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülten.

      adam yüncü diye oğlan öyle bir jest yaptı işte kendince :) evet tarihleri yeni olsun geçmiş olsun :)

      Sil
  4. Çarpıcı hikayeler, sevdim Deep, kalemine sağlık :) Bu tür hikayelerin ciddi, kimi zaman ürpertici olayları büyük bir dinginlikle anlatışını seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      teşekkür ederim ponçiiik :)

      Sil
  5. İlham gelince işte böyle güzel hikayeli senaryolar çıkartabiliyosun,beceriklisin yani..物語のために。 ありがとうございました。
    (Monogatari no tame ni. Arigatōgozaimashita.) 😊

    YanıtlaSil
  6. Yüncü hikayesini sevdim :) Bir tane de benden olsun:

    Cimri

    Adamın biri çok cimriydi. Kimseye bir şeyini vermez hatta çiçeklerini bile koklatmazdı. Bir gün pazardan dönerken bir çocuk poşetlerini taşımak için yardım teklif etti, cimri de kabul etti ama "Bak 5 kuruş vermem ha, ona göre!" demeyi de eksik etmedi. Çocuk hiç ses etmedi, poşetleri eve kadar taşıdı. Eve vardıklarında nasıl olduysa bizim cimri bir anlığına imana geldi ve poşetlerden bir soğan çıkarıp çocuğa verdi. Çocuk teşekkür edip ayrıldı. Bir zaman sonra mahalleli belediyenin cenaze arabasını gördü. Kimin öldüğünü merak ediyorlardı. Küçük bir çocuk arabanın arkasında yuvarlanan soğanı gösterip "Bak anne, soğan da arabanın arkasından gidiyor!" dedi neşeyle. Kadın "Hayat böyledir yavrucuğum, "Ne verirsen elinle, o gelir seninle." dedi gülümseyerek.

    Hikaye benim değil, ben küçükken büyükannem anlatmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      nefis bir hikaye :)

      Sil
    2. KuyruksuzKediciğimin alattığı da, senin yazdıkların da çok hoşuma gitti. Ne sıcak kısacık öyküler.. tam benlik <3

      Sil
    3. momentos.

      eveeet kedinin anlattığı gerçek hikaye herhalde, çok anlamlı, benimkileri ben hayal ettim kurguladım:)

      Sil
    4. Gerçek olabilir, emin değilim. Büyükannem anlatmıştı ama çocuktum, gerçek mi diye sormak gelmemiş aklıma galiba :)

      Sil
    5. Benim anneannem de buna benzer bir şey anlatmıştı.. bence onlar anlattığına göre gerçektir.. :))

      Sil
  7. Hikayeleri ilgiyle okudum. Öğrenci galiba yüncü evinde gibi hissetsin diye yünleri serpti. 🤔

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar vefalı kedilermiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      belki vardır öyle kedileri hayal ettim :)

      Sil
  9. İyilik yap denize at, derler. Sebebi bu işte.

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. selimhan kalkan.

      bak ne güzel düşündün :)

      Sil
  11. etkileyici iki öykü okudum, yüncü oldukça düşündürücü oldu. öykülerini özlemişim, içe dokunan yönleri ağırdı bu kez.

    YanıtlaSil
  12. Selam deep ölüm üzerine hikayeler bu sıralar pandemi etkiliyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      hımm olabiler vallahi :)

      Sil
  13. İlham veren hikayeler olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. Değişik ama çok hoş :)

    YanıtlaSil
  15. İlki neyse ama ikinciyi anlamadım:-) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. szgnbsl.

      oğla yüncü amca ona olumsuz baksa da amcanın öldüğünü duyunca mezarına gidiyor, ona hoş bir jest yapıyor işte, yüncü diye renkli yünler atıyor mezarına :)

      Sil
  16. Çiçekler ve öyküler 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      ortancalar ne güzel değil miii :)

      Sil
  17. O yünler bana lazımdı yaaa :(

    YanıtlaSil
  18. Gencimizden olgun bir hareket :)

    YanıtlaSil
  19. İkisi ölüm ve mezarlıkla sonuçlansa da kedilerin ve gencin mezarlığa uğraması çok güzel hava katmış hikayeciklere

    YanıtlaSil
  20. Kediler aynı kedi ama gençler o eski gençler değil. Nerede o eski gelincikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      sen gençliğini özlüyon o zamansa :)

      Sil