15 Nisan 2021 Perşembe

GÜNCE 3

 


Değişik meyveler var ya küçükken bir seram olmasını hayal ederdim, zaten her şeyi hayal ederdim, bahçeli evimiz olmadı hiç ama hep balkonlu evler ve saksılar işte.

Adamın birine otuzaltıbin volt elektrik çarpmış adam elektrik dahisi olmuş gitmiş bir de teori üretmiş notere gitmiş onaylatmış, minikken çatıda kuşumuzu ararken bana da elektrik çarpmıştı.

Anneannem diyor ki, düşüncelerini buzdolabına kaldırıyormuş. Ama en çok da olumsuz düşüncelerini. Orda dursunlar beni rahatsız etmesinler diyor. Bir kişi anneanneme eğer ikinci kez olumsuz davranırsa o zaman hatırlatıyormuş.

Makarna saymaya başladım. Merak ettim bir makarna paketinde kaç tane makarna var diye. 500 civarı saydım. 50’lik gruplara ayırdım. 50 tanesi bir kişilik öğün oluyor gibi. Yemeğin yanında yani.

Annemin komşusu teyze, cep telefonunu kaybetmiş. Ortalığı ayağa kaldırmış. Bulamamışlar. Kızını aramış. Kızı demiş, anne, çantana bir baksana, çantasından çıkmış tabii.

Ruh yokmuş galiba. Kimyasalmışız. Robot gibi, bitki gibi. Duygular, düşünceler de beyindeki kimyasal sonuçlarmış. Bilgisayar bozulunca geriye bir şey kalmıyor ya biz de öyle oluyoruz demek ki ruh olmayınca. Kalbim kırıldı, küstüm evrene, bunu nasıl yapar diye.

Akvaryum temizlemek önemli ve ilginç. Filtre, atıkları topluyor. Suyun akıyor olması lazım, hava kabarcıkları suyu oksijen dolduruyor. Akvaryum pek kokulu olmuyor. Normal ırmak gibi temiz oluyor ama filtre yosun gibi hatta daha kötü kokuyor, temizlerken. Temiz suda temizlersen filtreyi su çamur gibi oluyor mesela çünkü sudaki her çöpü tutuyor.

47 yorum:

  1. Ben de pamukta mandalina çekirdeği filizledim. Biraz daha boy versin saksıya alacağım, Fidan olsun ekeceğim güzel bir yere.. sera ben de çok isterdim ama her yer inşaat şimdi toprağı zor görüyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. andromeda.

      ne güzel bişi yapmışsın. mandalina hiç denemedim :)

      Sil
  2. Sigara içerken telefon ile konuşan arkadaşımın, sigara bittiğinde telefonu attığını bilirim bende :-)) Çok gülerim aklıma geldikçe 🙏😀

    YanıtlaSil
  3. Kısıtlamalar baya sıkıyor galiba, makarnaları saymaya başladığına göre:))

    YanıtlaSil
  4. Makarna saymak da iyiymiş.
    Bir ara benim oğlum oynardı makarna ile. Pişiriyorum derdi. Pek meraklı idi mutfağa. Geçti ama.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      hehe işallah yine meraklanır bir ara :)

      Sil
  5. Anneannen ne iyi yapıyor örnek aldım (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      çok iyi bir fikir ama de mi :)

      Sil
  6. çok ilginç fikirler hepsi de olabilir geliyor bana böyle bakınca...

    YanıtlaSil
  7. Kötü düşünceler buzdolabına...Güzelmiş bu. Makarnayı bilmem de bir ara bir çay kaşığı kaç pirinç tanesi alır muhabbeti vardı. Sanırım bizim evde de sayılmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      pirinç mi ooo, yüz tane vardır ama de mi :)

      Sil
  8. Kafasina darbe alip bilmediği dilleri konuşmaya başlayan kişilerin haberlerini görünce bi acaba ?! demisligim var misal :) elektrikte uyar :)

    Makarna sayma..sözün bittiği yer..kaçıncı leveldir ki bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      ooo o da iyimiş valla :) ha ha makarna evet evet haklısın :)

      Sil
  9. Aslına bakarsan derin, biz tamamen ruhuz :) yani en başından beri.. bir 'bedene' girmek istemeyen

    İsra suresi 85
    Sana ruhtan soruyorlar, de ki ruh Rabbimin emrindendir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selimhan kalkan.

      ne güzel bir yorum oldu bu :)

      Sil
  10. Ruhun varlığına inanıyorum.
    Geçenlerde annem de saatlerce boynunda asılı olan gözlüğünü aradı. 😂

    YanıtlaSil
  11. Makarna saymak :) ama anneannenin yaptığı çok iyi olumsuz düşünceler stres yaptığından en iyisi buzdolabına kaldırmak deep ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      evet evet uyguluyom ben daa :)

      Sil
  12. çatıda kuş aradığın anın eveey hatırlıyorum onu :) düşünceleri buzdolabına kaldırmak da güzel fikir ben de yapayım bunu artık :) makarna saymadım hiç ama ıslak mendil saymaya çalıştım birkaç kez kullandıkça ama hep de unuttum kaçta kaldığımı :D haha benim de annem güneş gözlüğünü arar etrafta ama meğerse kafasına taç gibi takmış olur :D ruh meselesi eveey canımı sıkıyor bu konu :D akvaryumda filtre en önemli malzeme hıhım :) oo fotideki de portakal çayı di mii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet evet buzluğa koymalı hatta :) aa ıslak mendil mi onu da sayayım :) ruh meselesi düşünmee ruhum :)

      Sil
  13. Ben de bazen makineleri bize benzetiyorum, yani insanlara. Ama ruhun olduğuna düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  14. Bilgisayar benzetmesi ilginç geldi bana:) Bilgisayarın elektrik devrelerinde problem çıktığında ekran kararıyor. İnsanın ruhunun da beynin kimyasıyla ilişkisi neden olmasın? Beyin kimyası bozulunca insanın ekranı da kararıyor:)) Elektriği göremiyor, işitemiyor, hissedemiyor, koklayamıyor, tadını alamıyorsun. Ama adamı çarpıyor, ampulü yakıyor, varlığını inkar edemiyorsun. Aynı ruh gibi...

    YanıtlaSil
  15. Makarnaları mı saydın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      eveey, 50 tanesi bir öğün, yemeğin yanında :)

      Sil
  16. hahahaahh :D çok güzel bir yazı olmuş. Ruh olayıyla ilgili çok yorum gelmiş 'isra suresi' falan diye ama bence hiçbir şey net değildir. İnsanlar var olduğuyla ilgili düşünür, hatta düşünmek zorunda hisseder. O yüzden bana 'ayet böyle diyor o yüzden ruh var, kesin' demek doğru gelmiyor. O zaman düşünmeyelim, araştırmayalım, okumayalım (!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlüklü kitap.

      evet ya düşünmemek daha iyi olabilir, yaşayabilsek yeter zaten :)

      Sil
  17. müfred.

    sevindim o zamaan :)

    YanıtlaSil
  18. Ayetleri Allah'ın kelamı olarak ele aldığımız için biz müslümanlar net olarak ruhun varlığına inanırız.

    Ancak bir başka ayetten* öğrendiğimiz üzere biz insanoğlu fıtraten "ya öyle değilse" diye apaçık gerçekleri dahi sorgulamaya ve tartışmaya epeyce bir düşkünüz.

    Yüce Allah buyuruyor;

    "Hakikaten biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali vermişizdir. Fakat insan tartışmaya çok düşkün olan bir varlıktır." Kehf Suresi 54*

    Elbette sizler farklı düşünüyor olabilirsiniz, ancak İslam da bu şekilde.

    En doğrusunu Hz. Allah bilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      ah evet insan demekki tartışıyor işte ama işallah hep sonunda doğruyu buluyordur. tabisi biz bilemeyiz. ruh bencesi de var zaten. bu güncelerde lise günlüklerimden kesitler yazıyorum. bilimsel bir makalede böyle birşey okuyup canım sıkılmıştı :) eğer böyleyse çok kötü diye kendimi kötü hissetmiştim. inanmak gerçekten de insanı huzura götürüyor :)

      Sil
  19. biz de nohut filizlendirip saksıya ektik:) ruh var işte canım 13gr değil mi hem de?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      aa film vardı evet galiba 21 grammış :)

      Sil
  20. Makarna saymak hııı süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      eveey, 50 spagetti bir öğün oluyol :)

      Sil
    2. süpersin. makarnada hep tam ölcü yaparım ama spagetti cok sevdigim icin hep fazla yapıyorum yahu ben :)

      Sil
    3. gizli özne.

      eh olur o kadar :)

      Sil
  21. Ben debir kez kursa giderken araba koltugunun altına duşürdüm kursta da deli gibi telefon aradım 😃

    YanıtlaSil