18 Nisan 2021 Pazar

SİHRİN EN KOYU TONU



SİHRİN EN KOYU TONU

V.E.Schwab

Pegasus Yayınları


Büyülerin olduğu bir dünya. Fantastik bir hikaye.

Romanda sihri bir kenara bıraksak aslında romantizm, macera, suç, aksiyon var. Bir bakıma Katiller Çetesi’ne benziyor. Sarai ile Victor gibi bu romanda da Lila ile Kell var. Sarai gibi Lila da bir miktar yasadışı bir kız, eski İngiliz filmlerindeki kasketli, sokaklarda koşan hınzır ama tatlı sokak kızlarına benziyor, Kell de güçlü olan, romantizmden anlamayan karakter, yani Victor veya Moon Lovers’daki Prens Wang So.

Üç ana karakter, Kell, Lila, Rhys. Rhys bir prens, Kell ile yarı kardeş gibiler. Lila, hırsız kız, Kell ise krallık koruyucusu, elçisi gibi görevleri olan bir tür sihir adam, bir Antari büyücüsü, bir gözü siyah olan ve dünyada sayısı az olan kahramanlardan. Kell, dört Londra arasında geçiş yapabiliyor, genellikle duvarlarda açılan geçitlerden diğer Londra’lara geçiyor. Dört Londra, aynı doğada dört ayrı şehir gibi. Yani her şey aynı ama dört tane var aynı şehirden, bir bedende dört ruh gibi. Londra da bildiğimiz İngiltere’de değil.

Dört Londra, gri, siyah, kırmızı, beyaz. Sadece büyücü Kell ve diğer büyücü Holland bu dört şehirler arasında geçiş yapabiliyor, yaklaşık 300 yıl öncesine dek herkes geçiş yapabiliyorken sihir dünyasındaki olaylardan dolayı bu artık olanaksız ve yasak. Kell ise dört şehir arasında dolaşarak bir çeşit antikacılık yapıyor keyif için. Bir şehirden aldığı bir nesneyi öbür tarafta satıyor. Şehir geçişleri dışında başka büyü yapması gerekmiyor. Ancak bu alışverişlerin birinde eline bir taş geçiyor, taş ile başka şehre geçince işler karışıyor, çünkü taş sihirli, dahası sihrin kendisi. Taş elindeki kişiye bağlı olarak iyi veya kötü sihirler yapabiliyor. Örneğin, taş sayesinde bedenden bedene geçişler de olabiliyor.

Ultra Maniac adlı Manga’daki gibi herkes taşın peşine düşüyor. Lila da Kell ile birlikte diğer Londra’ları görmek istiyor ve bu taş sayesinde o da duvarlardan geçebiliyor. Kell ve Lİla taşı kötülerden korumak için çabalıyor, Holland da taşı istiyor, bu arada Prens Rhys’ın yaşamı da tehlikeye giriyor.

Kell ve Lila ile Kell ve Rhys sohbetleri eğlenceli. Sohbetler aslında çok bilindik ve tanıdık ama ortam çok fantastik ve karanlık olduğundan okuru büyülü ve biraz da esprili bir atmosfere sokuyor roman. Konu ilginç, ortam dekor 1900 başı İngiltere gibi, kahramanlar da tanıdık gibi olunca roman çok sürükleyici olmuş haliyle.

Büyü, romantizm, dönem, sihir, fantazya sevenlere.

Not:3/4

44 yorum:

  1. Gerçekten ilginç, eğlenceli bir kitaba benziyor. Çok da güzel anlatmışsın kitapçıda eline alıp ufak bi göz gezdirip karakterleri tanımaya çalışıyormuş gibi hissettim :) Sanki kafa sesim konuşuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seymsomething.

      hıhım keyifli eğlenceli ve konu da ilginç. kitabın genel havasını verdim işte :)

      Sil
  2. Ayyy Deep beğenmene çok sevindim! Gerçekten de hem büyülü ve birazcık espirili bir atmosfere sokuyor okurken <3

    YanıtlaSil
  3. Fastastik komedi dışında pek ilgimi çekmez. Eskiden Tatlı Cadı vardı, teyzesi falan duvarların içinden geçerdi. Yaşlı olduğu için bazen beceremez çarpardı duvara ve yaşlandım artık derdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      wandavision bu dediğine benziyor :)

      Sil
  4. Fantastik, hatta fazla fantastik gibi:-) Keyifli bir hafta olsun.

    YanıtlaSil
  5. Pegasus yayınları, büyü, romantizm... Bir insan daha ne ister ki? Ekledim listeye! Ellerine sağlık deep koskocaman sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  6. Konusu hoşuma gitti, okunacak listem uzun olsa da bir kenara yazdım :)

    YanıtlaSil
  7. İlginç görünüyor konusu. Londralar arası geçiş keyifli olmalı. :) İsimler niye bu kadar kısa ona takıldım, anlatılan atmosferi pek hissettiremedi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      isimler, bilemedim, gözüme batmadı :)

      Sil
  8. Bu hafta AES konusunu kim belirliyor, geç kaldııı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      ötekileştirdiklerimizden misiniz :)

      Sil
  9. Türü bana hitap ediyor okumayı düşünüyorum yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Konu ilginç :) Ultra Maniac ve Wang So benzetmeleri de, daha ilginç hâle getiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      hıhım gerçekten de ilginçli :)

      Sil
  11. büyüler,sihirler..merlinin dünyası gibisin..kaderinde büyü ve sihir konusunda eğitim görmek olabilir mi? 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      işallah hogwarts'da :)

      Sil
  12. Çok farklı bir konusu var, fırsatım olursa okuyacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berra.

      konusu da anlatımı de pek sevimli :)

      Sil
  13. ilkay.

    pegasus evet haklısın. pek hoş bir roman bu. seveceğin bir tür :)

    YanıtlaSil
  14. ilkay.

    hıhım, senin hayal gücüne yakışır bu roman :)

    YanıtlaSil
  15. konusu çok ilginçmiş duvardan geçmeleri HP'ye benziyor :D okurum ben de sevdiğim bir türdeymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evey keyifli yaa, bu yazarın vahşi adlı kitabını da okuycam )

      Sil
  16. Gerçekten tam benim tarzım :D zamanında Katiller Çetesi'ni de beğenmiştim. En yakın zamanda almalıyım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlüklü kitap.

      yaa demiştim işteee yaa bana ne bana ne :)

      Sil
    2. Bir değil, iki değil, dört Londra :) Kıyamet alameti gibi :)

      Sil
    3. yaşamdan yazılar.

      eveeet :)

      Sil
  17. Fantastikse severim 😊

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar :)

    Öyle güzel yazmışsınız ki, kitabı alıp bir an evvel okumak istedim.
    Farklı bir dünya okumayalı epey zaman oldu. Listeme ekledim.

    Sağlıcakla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma koçoğlu.

      çok keyifli roman bu yaa :)

      Sil
  19. Vitoria Schwab' tan daha önce Arşiv-Azat serisini okumuştum ve çok sevmiştim. Beni 'Sihrin En Koyu Tonu' ile siz tanıştırmış oldunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma koçoğlu.

      okuycam ben de diğer kitaplarını :)

      Sil
  20. Diğer kitaplarını da öneririm mutlaka :) Çok seveceksiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma koçoğlu.

      eveet tahmin edebiliyorum sevceğimi :)

      Sil
    2. O zaman şimdiden iyi okumalar dilerim:)

      Sil
    3. fatma koçoğlu.

      saol. sana da iyi öyküler dileriim, okuycam yine tabisi öykülerini :)

      Sil
    4. Çok teşekkür ediyorum, o zaman yeniden buluşmak üzere :)

      Sil
    5. fatma koçoğlu.

      hıhım ivit :)

      Sil