15 Ocak 2023 Pazar

KİTAPLAR DERGİLER 3


SAVAŞ, GÖÇ VE SARAYDA AŞK

Selçuk Aybek

Yaşam Yayınları, 225 sayfa

Gerçek yaşam öyküsü. Maçinli Hasan Tahsin Hoca’nın yaşamı. Kitabın sonunda fotoğraflar da bulunuyor.

1800’lerin sonları. Romanya’daki Türkler savaş nedeniyle kaçmak zorunda kalırlar. Zorluklarla İstanbul’a gelirler. Oradan da ülkenin çeşitli yerlerine dağıtılırlar. Maçinli Hasan da ailesi ile gelenlerden. Ailesi Bandırma’ya yerleştirilir. Hasan, okula gider ve daha sonra da öğretmen okuluna gider ve öğretmen olur. İstanbul’da Abdülhamid’in kızına ders verirken birbirlerine aşık olurlar.

İyi bir öğretmen olan Maçinli Hasan’ın hayat öyküsünü okumak keyifli. Not:3/4





DUKAN VE 50 ŞAMPİYON

Pierre Dukan

Artemis Yayınları, 330 sayfa

Ülkemizde Dukan diyetini uygulayanlar tanıtılıyor. Bu sayede zayıflayanlar kendi hikayelerini anlatıyorlar. Ayrıca Türk yemeklerinin Dukan tarifleri de bulunmakta.

Konuya ilgi duyanlar için motive edici bir kitap. Not:3/4


KARANLIKTA BİR IŞIK

Cheri Huber

Papirus Yayınları, 128 sayfa

Depresyonu ve çarelerini anlatan bir Zen kitabı. Depresyonu kabul etmek, üzerimizdeki etkilerinin farkında olmak, gerginliğimizin farkına varmak, bunun için de duygularımızın farkına varmak gerekiyor. Depresyonu kabul edip kendimizi serbest bırakmalı. Depresyondan kurtulmak için onunla barışmalı, daha çok da duygularımızın farkında olmalı, kendimizle ilişkimiz iyi olursa depresyon da gelir ve çabuk gider.

Hoş ve faydalı kitaplardan. Not:3/4


DUYGU EĞİTİMİ

Hamdi Kalyoncu

Yediveren Yayınları, 200 sayfa

Mutlu olmak için kendimizi ve duygularımızı eğitmemiz gerektiğini anlatıyor kitap. Güzel duygularımız olursa güzel huylarımız olur. Böylece arkadaşlarımızla iletişimimiz iyileşir. Çocuklukta aileler çocuklarına sevgi, şefkat ve hoşgörü gösterirse çocuklar büyüdüğünde daha sağlıklı duyguları olur. İnsanın karakteri doğumdan sonra bir yılda oluşuyor. Acıktığı zaman, ağladığı zaman, düzenli olarak yanına giden biri varsa o çocuk kendine güveniyor.

Duygularımızı anlatan faydalı bir kitap. Not:3/4




DERGİLER

Milliyet Sanat, kültür sanat konularında keyifli ve bilgilendirici, Herkese Bilim Teknoloji de bilimsel konularda bilgilendirici ve meraklı bir dergi.

29 yorum:

  1. Kitaplar da dergiler de çok güzeller 💓💓

    YanıtlaSil
  2. Zengin bir seçki olmuş, teşekkürler deep :)
    Maçinli Hasan Tahsin Hoca sevdiğine kavuşmuş mu merak ettim.
    Dukan diyetiyle ilgili kitapta başarı sağlayamayanlara da hiç yer verilmiş mi onu merak ettim. Başarılı örnekleri görenlere motivasyon sağlayacağına kesin gözüyle bakıyorum.
    Duygu Eğitimi en çok ilgimi çeken oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      maçinli, kavuşamıyor, padişahin kızının annesi engel oluyor :) başarılı olanlar var sadece :) ya evet duygularımızı eğitebiliyormuşuz yani :)

      Sil
  3. İlk kitap ilgimi çekti bakmak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      hıhım sürükleyici :)

      Sil
  4. Farklı ve ilgi çekici kitaplar. :) İlk kitabı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      ilk kitapta bir yaşam öyküsü güzel anlatılmış :)

      Sil
  5. Hamdi Kalyoncu'nun kitabını merak etmiştim daha önce de hatırlattığınız iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  6. Duygu Eğitimi, dikkatimi çekenlerden biri oldu.
    Bayadır dergi okumuyorum.

    YanıtlaSil
  7. Dergi okumayı çok seviyor ama bir o kadar da gıcık oluyorum. Öyle güzel yazılar, hikayeler, sözler, şiirler oluyor ki hepsini paylaşmak istiyorum ve paylaştığım kişiler de benimle aynı coşkuyu paylaşsın istiyorum ama olmuyor. Bir süredir fırsat bulup da dergi okuyamadığım için seni kıskandım şu an Deep.

    YanıtlaSil
  8. kendimi her telden okuyan biri olarak nitelendirirdim ta ki senin okuduklarını görene kadar. Ben artık yayın evi, çeviri derken çok kitap eliyorum. seni bambaşka yayınevlerinden bilinmedik kitaplar okurken görünce acaba diyorum benim tavrım hatalı mı? her yayınevi ve yazardan özgürce okumalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyma nil.

      yayınevi çeviri ben de dikkat ederim. ayrıntı, metis gözdelerim, çevirmen tabisi çok önemli. ancak şu var bak, değişik yayınevleri ve türlere de bakmak lzaım, yoksa hep tek yönlü okuyoruz, böyle şans verince arada sürpriz iyi kitaplar çıkıyor, yani yaptığın doğru bence ama arada da değişiklikler yapmalı, bakış açımız hep değişsin diye :)

      Sil
  9. İlkini okuyabilirim ama diğer kitaplar pek bana hitap etmiyor.

    YanıtlaSil
  10. Oleyyy, benim oglan yorum yazamama sorunumu çözdü. Maşşallah ne güzel çeşit çeşit okuyorsun. Tarihi romanları severim, arada da psikolojik kişisel gelişim gibi seyler lazım oluyor. hele dergiler kanayan yaram. keske dergi okuma pratiği de kazanabilsem.

    YanıtlaSil
  11. Karanlıkta bir ışık hmm bakmam lazım Deep teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavinin denizi.

      eveet depresyona zen öğütleri :)

      Sil
  12. müfred.

    halbuki gülümsemek insanlara ne iyi gelir yaa :)

    YanıtlaSil
  13. Kitabı ben de okuyacağım çok güzel duruyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      tarihsel gerçek hayat göç öykülerini seviyosan evet okuu :)

      Sil
  14. ilkay.

    oleey sen de alıştın bu dergiye ne güzeel :)

    YanıtlaSil