3 Ocak 2023 Salı

DİZİLER 2022


 

2022 yılında 70 adet dizi izlemişim. Ülkeler olarak çoğunluğu A.B.D., İngiltere, Pakistan, Malezya, Kore oluşturuyor. Bunların dışında Çin, Japon, Avustralya, İsveç, Kanada, Belçika, Norveç, Finlandiya, Danimarka ve yerli diziler daha az sayıda.

Tür olarak ise gizem, gerilim, suç, polisiye ağırlıkta. Bunların dışında manga, biyografi, hukuk, tıp, distopya, dram, spor, komedi, korku, casus, gençlik, dönem, western, fantastik türlerinden ise daha az sayıda.

En iyi dizinin Ozark olduğunu söyleyebilirim. Heyecanlı, şaşırtıcı dizi. Inventing Anna, Top of the Lake, 1883, Sucession, Bloodline, Bjornstad, Shining Girls, The Bay, Wednesday, Euphoria, Alchemy of Souls, Stay Close, Attorney Woo, Bloodlands. Genel olarak iyi diziler. Dizilerin çoğu iyi zaten.

Son yıllarda, İngiliz, İrlanda, Kanada, Polonya ve Kuzey Avrupa suç, polisiye, gerilim, gizemlerinin en iyi diziler olduğunu söyleyebilirim. Uzakdoğu dizileri ise zaten genelde hepsi iyi. Fransa, İtalya, İran, Rus dizilerini bulmak zor oluyor.

Ayrıca, Yellowstone, The Blacklist, Mom gibi artık şimdiden klasik olan diziler de halen devam ediyor.

31 yorum:

  1. Ozark listemde bekleyen dizilerden. :)
    Inventing Anna, çok güzel bir diziydi. İkinci sezonu da olsa keşke.
    Wednesday da iyilerden.
    The Blacklist’e bir bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      ozark çok iyi :) anna çok şaşırtıcı :) blacklist, havasına girersen müthiş dizi :)

      Sil
  2. En çok İngiliz dizilerini seviyorum:) 70 adette iyiymiş bravo:) keyifli seyirler

    YanıtlaSil
  3. Maaşallah, ben olsam kafam corba olur gerceklik algim kayardi galiba... diyorum ben yasliliktan hep benim bu hantalligim 😊

    YanıtlaSil
  4. Bu sene neler izledim acaba hiç hatırlamıyorum ama ben en çok Coda'yı beğendim. Hatırladıkça değişir mi kafamdaki liste bilmem ama seninki de iyiymiş.

    YanıtlaSil
  5. Ben çok az dizi izledim, daha çok kitap okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      benim de kitap daha çok dizi daha az :)

      Sil
  6. wow harika bi skor yapmışsın ,tebrik ediyorum çoğunluk inşallah keyifle geçen zamandır , bazı gerilim gizem dizileri vakit kaybı oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      yok kötü dizileri izlemem ben :)

      Sil
  7. Ben de tonla dizi ve film izlediğimi yıl sonunda fark ettim😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      evet sen de iyisin zaten bu konuda :)

      Sil
  8. 70 mi vuuuu :) ne kadar da çok :)

    YanıtlaSil
  9. Ozarkı izlemeye başlıyorum o halde deep, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      ozark çok iyi evet :)

      Sil
  10. Ozark dizisi iyiydi. Sende görüp izlemiştim. Top of the lake iyiydi de izledim ama tek sezonla kaldım. Akılda kalıcıydi o da. Malezya , Pakistan dizi listelerin sayesinde de hiç bilmediğim konularda bilgi sahibi oldum. Zor bulunuyor dediğin ülkelerin dizileri bende de çok az. 70 dizi! Skor süper 🤗🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      yaa amerikan dizisi izlemezse insan dizi bulmak zor oluyor :) kore japon tayvan tayland çin başka onlarda da çok var, izle izle bitmez :)

      Sil
  11. Ben hiç saymadım ya tüüh kaç tane izledim acaba🤔

    YanıtlaSil
  12. Uzak doğu dizleri kore ve tayland favorim

    YanıtlaSil
  13. Casusluk filmleri ve dizileri bu yıl özel ilgi alanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      çok iyi casusluk filmleri var :)

      Sil
  14. Ozark a pek mesafeliyim ya izlese miydim acep??

    YanıtlaSil
  15. Bu sene en az dizi izlediği seneydi :(

    YanıtlaSil
  16. ilkay.

    evet farklı ülkeler farklı türler seviyorum :)

    YanıtlaSil