24 Şubat 2024 Cumartesi

DERGİLER KİTAPLAR


 

DUL KASABI

Pavel Kohout

Doğan Kitap, 376 sayfa

Tarihsel gerilim, dönem cinayet romanı. Freud ve The Alienist dizilerini andırıyor.

İkinci Dünya Savaşının son zamanları. Alman işgalindeki Prag’da bir seri katil ortaya çıkar. Çek ve Alman polisler katilin peşine düşer. Bir yandan da savaş devam eder. Cinayetler kişisel midir yoksa politik mi, bunu anlamak da bu savaş ortamında zordur. Politik polisiye sevenlere. Not:3/4




NEŞTER

Paul Carson

Altın Bilek Yayınları, 475 sayfa

Hastane gerilimi. Hastanede bir katil. Neşter cinayetleri. Katil, hemşire, doktor, hastabakıcı, hasta, hasta yakını, ziyaretçi olabilir. Hastanede ölümler ve insan kaçırmalar başlar. Hastanenin adı kötüye çıkmasın diye soruşturmayı sessiz yürütmeye çalışır detektifler. Maktul sayısı artar. Türü sevenler için çok sürükleyici. Not:3/4







SON 10 SANİYE

Simon Kernick

Olimpos Yayınları, 423 sayfa

Bir kadın detektif bir seri katili yakalar. Seri katil hastaneye sevk edilirken yolda kaçırılır. Kaçıranlar, seri katilin öldürdüklerinin akrabalarıdır. Detektif, adamın peşine düşer yine. Bir de bir sivil polis düşer adamın peşine. Heyecanlı bir kovalamaca romanı. Not:3/4




NEFES

Michael Katz Krefeld

Martı Yayınları, 500 sayfa

Danimarka ve Almanya’da geçen bir suç romanı. Geçmişten, Nazilerden günümüze kadar gelen bir askeri suçu da kapsayan romanda Nazi suçları ile soygunculuk bir arada işleniyor. Danimarka’da bir şirkette çalışan bir adam zimmetine para geçirir ve Berlin’e kaçar. Berlin’de bambaşka bir olaya karışır. Hırsızın kızkardeşi ise bir eski polis ile birlikte Berlin’e gidip kardeşini aramaya başlar çünkü adam kaybolmuştur. Oldukça heyecanlı bir roman. Not:3/4






46’LIK

İki ayda bir çıkan fikir, sanat, edebiyat, psikoloji dergisi. İstanbul merkezli. Psikologlar, profesörler, yazarlar, ünlüler yazıyorlar. Çoğunlukla psikologlar. Yazılar, makaleler, öyküler, şiirler bulunuyor dergide. Bu sayının teması yalnızlık. Arka kapakta Nilgün Marmara şöyle diyor: “Ey iki adımlık yerküre/Senin bütün arka bahçelerini gördüm ben”.


TOZLU RAF

Sanat, müzik, edebiyat dergisi. Samsun çıkışlı. Can Ozan, Deniz Tekin, Cem Adrian, Sezgin Alkan, öyküler, şiirler, yazılar bulunuyor bu kış sayısında. Dergiden bir alıntı: “Bazı aşklar kırk yılda bir gibidir”.

52 yorum:

  1. Nefes ve Dul Kasabı ilgimi çekti rastlarsam okuyayım:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      tarih dönem polisiye ivit uygun size :)

      Sil
    2. Bakıp da görmemek ve hatırlayamamak böyle bir şeymiş. Çok acayip, bir yandan da komik. İyi ki bana hatırlattınız çok teşekkürler. Ayrıca Kernick burada bana hiç cazip gelmemiş:))

      Sil
    3. gül akça.

      eveet hıhım :)

      Sil
  2. Paylaşımını dün gece okudum, geç saatte yorum yazmadım. İki dergi özellikle dikkatimi çekti. Araştıracağım. Eski bir Varlık Dergisi okuru olarak dergileri de unutmamak gerektiğine inanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Neşter ve Nefes'i merak ettim. Gerilim her zaman ilgimi çeker. :)

    YanıtlaSil
  4. Dergi bilmem ama kitaplar güzel. Neşteri okumadım mesela. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      hastane gerilimleri hep iyi oluyor :)

      Sil
  5. Beraat kandilimiz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      eveet bol dualı geçmiştir işallah hepimiz için :)

      Sil
  6. Kitaplar hep kesme biçme. Dergileri alayım ben Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      evet, gerilimlerde mecburen dehşeti gittikçe arttırıyorlar :)

      Sil
  7. Dul Kasabı tanıdık geldi sanki. Diğer kitapları okumadım ama heyecan, gerilim dolu görünüyorlar. Gözlerine sağlık😊🙏

    YanıtlaSil
  8. Katili bol kitaplar.üst üste okusam dünyaya inancımı yitiririm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      ha haaa okuyup unutulacak romanlar :)

      Sil
  9. Dergi okumayı özlediğimi fark ettim deep, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      edebiyat dergileri ne güzel oluyor yaa :)

      Sil
  10. 46’LIK merak ettim :)

    YanıtlaSil
  11. tozlu raf kapak fotisi kont drakula gibi çıkmamış mı :) hmm sevdiğim tarz romanlar hepsi de :)

    YanıtlaSil
  12. Polisiyelerin her birinin hikaye ayrı bir ilgi çekici. Şu sıralar okuyacak vaktim olmuyor ama uğramak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      böyle kitaplar aç ye gibi oku bitir :)

      Sil
  13. Kitaplar pek benim tarzım değil ama dergiler güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı.

      gerilim okumuyon sen eveet :)

      Sil
  14. 46'lik cokzel görünüyor ama dergilere karşı cimri hislerim var maalesef :'D Arada mutlu olmak için bilim çocuk aliyodum ya da büyüksü şeyler okumak istersem de bilim ve teknik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      dergiler paalı tebi ivit :)

      Sil
  15. Drgi okumayı çok ihmal ediyorum. Daha çok netten yazılar okuyorum. Kolayıma da geliyor sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      eveet gittikçe kolaya gidiyoruz zaten :)

      Sil
  16. Kitaplar polisiye romanı mı deep :) Alayım da okuyayım.

    YanıtlaSil
  17. Romanları pas geçiyorum, korkarım ben:)) eline sağlık Deepcim:)

    YanıtlaSil
  18. 46’LIK'ı merak ettim hiç duymamıştım ilk defa sende gördüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli tırtıl.

      dergilerin hepsini bilmek zor zaten :)

      Sil
  19. Çok dergi okuma alışkanlığım yok ama kitaplara bakacağım:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  20. 46 lık, bugün gördüm kitapçıda. Boyutları hoşuma gitti. Bir ara alıp içeriğine de bakacağım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki kum tanesi.

      hıhım ivit okunur dergilerdeen :)

      Sil
  21. Filmler iyiymiş, maalesef artık hiç dergi alamıyorum hayat çok pahalandı. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      dergiler çok pahalı oldu evet yaa almak zor :)

      Sil
  22. Dul kasabını merak ettim 😊

    YanıtlaSil