21 Şubat 2024 Çarşamba

OSCAR ADAYLARI 1


2024 Oscarlarına çeşitli dallarda aday olan 19 film seçtim. Şimdilik 10 tanesini izleyebildim netten. Past Lives ve Oppenheimer'ı geçen yıl izlemiştim. Kalan 9 filmi de nette bulunca izleyeceğim. Past Lives ve The Teacher's Lounge, bu iki filmin çok iyi çekilmiş, hatta kusursuz olduklarını düşünüyorum. Diğerleri ise ortalama filmler.


RUSTIN (2023/A.B.D.)

Gerçek yaşam öyküsü. Amerikalı eşcinsel siyahi aktivist Rustin’in yaşamı. İlginç kişilik, ilginç yaşam. Oyuncu çok iyi canlandırmış. Ağırkanlı filmlerden. Not:3/4

MAESTRO (2023/A.B.D.)

Gerçek yaşam öyküsü. Amerikalı besteci Leonard Bernstein’in yaşamı. Bradley Cooper oynamış, yönetmiş. Müzikseverler için. Biraz daha kısa süreli olabilirdi. Not:3/4

SOCIETY OF THE SNOW (2023/İspanya)

Gerçek yaşam öyküsü. Karlı buzlu dağa düşen uçak yolcularının hayatta kalma savaşı. Biraz daha kısa süreli olabilirdi. Not:3/4

NYAD (2023/A.B.D.)

Gerçek yaşam öyküsü. Küba’dan Florida’ya yüzen yaşlı yüzücü Nyad’ın yaşamı. Filmden çok belgesele benzemiş. Oyuncular Bening ve Foster çok iyiler.

POOR THINGS (2023/İngiltere)

İlginç filmlerin yönetmeni Lanthimos’tan bir ilginç film daha. Oyuncular Stone, Dafoe, Ruffalo çok iyiler. Bir tür Frankeştayn öyküsü. Genç bir kız hamile iken ölür. Bir doktor, kızın bebeğinin beynini ölen kızın kafatasına yerleştirir, kız yaşar ancak biraz tuhaf biri olur. Komedi ile dram iç içe. Herkese göre değil. Not:3/4

BARBIE (2023/A.B.D.)

Hoş filmlerin yönetmeni Gerwig’den yine hoş bir film. Barbie ve Ken gerçek dünyada yaşarlarsa nasıl olur? Eğlenceli film. Robbie ve Gosling iyiler. Not:3/4

OPPENHEIMER (2023/A.B.D.)

Gerçek yaşam öyküsü. Bilim adamının yaşamı. Film bir saat daha kısa olabilirdi. Sürükleyici film değil. Nolan, Batman, Bond gibi filmler için çok uygun, tekniği yüksek bir yönetmen ancak şiirsellik, romantizm eksik onda. Mükemmel oyuncu Murphy de bu role pek oturmamış. Not:3/4

KILLERS OF THE FLOWER MOON (2023/A.B.D.)

Scorsese’nin önceki filmi İrlandalı başarısızdı ancak bu filmi ondan daha iyi ancak bu film de çok uzun. Dizi gibi olmuş. Günümüzün en iyi oyuncularından Caprio, Baba’daki Marlon Brando gibi oynamış, yüz ve ağız hareketleri, konuşması Brando’ya benziyor. Amerikada yerlilerin yerleşim bölgesinde petrol bulununca beyazlar yerlileri öldürmeye başlar ve yeni kurulmakta olan FBI da bu ölümleri inceler. Rahat izleniyor, uzunluğu dışında iyi. Not:3/4



PAST LIVES (2023/Güney Kore)

Unutulamayacak filmlerden. Konu iyi, oyuncular iyi, renkler, ortamlar, filmin uzunluğu, her şey yolunda gitmiş. Duyarlı bir film. Bir kız bir erkek, çocukluk arkadaşları, yıllar sonra buluşurlar ve genelde konuşurlar. Aşk, evlilik, arkadaşlık üzerine. İkilinin yıllar sonra karşılaşması bir kader gibidir. Belki de önceki yaşamlarında da tanışıyorlardı. Uzakdoğu kültürünün derinliği, inceliği sarmış filmi. Mükemmel. Not:4/4




THE TEACHER’S LOUNGE (2023/Almanya)

Kusursuz filmlerden. Her yönüyle iyi. Konusu da ayrıca etkileyici. Eğitim dersi, öğretmenlik dersi gibi. Hiç melodrama kaçmadan hem de. Hırsızlıkla suçlanan ve azınlık olan öğrencisini çok doğru ve dürüst şekilde savunan bir öğretmen. Not:4/4

50 yorum:

  1. Tam puan verdiklerini merak ettim.. Senin oscar favorin hangisi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı ruh.

      en iyi film adaylarından henüz 6 sini izledim, 4 tane daha var izleyeceğim. şimdilik past lives ama tabisi ona vermeyecekler. oppenheimer a veya flower moon a verirler gibi :)

      Sil
    2. O 4 filmi çıtır çerez gibi iki günde bitirirsin sen, o zaman yakınlarda yeniden ziyaret etmeli bu paylaşımı :)
      Barbie almasın da kim neyi alırsa alsın :)
      Bu yıl Jimmy Kimmel sunuyormuş, keşkem Ricky Gervais, Ellen ya da Wanda Sykes sunsaydı çok daha eğlenceli olurdu..

      Sil
    3. kırmızı ruh.

      nette bulabilirsem hepsini izliycem tebisi :) gervaisi herkes seviyor :)

      Sil
  2. bu kadar filmi, kitabı kafanın içine nasıl sığdırıyorsan?sadece kar kardeşliğini izledim. filmlerin konuları sıra dışı görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü.

      geceleri film dizi kitap işte. dizi örneğin bitiyor bir gecede bir sezon gibi :)

      Sil
  3. Poor Things izlesem mi bilemediğim filmlerden. Şimdilik bekltiyorum onu. Dolunay katilleri'nde sıkıldım ben. Past Lives'i de izlemedim henüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      poor things izlenir, sadece çok değişik filmlerden, yönetmenin önceki filmleri gibi :) past lives biricik film :) dolunay evet yaa çok uzundu sıktı :)

      Sil
  4. Öğretmenler Odası'na tam puan, süper. Zavallılar'dan not kırmışsın, şaşırmadım hatta profesyonel bir bakış dedim ve diğer değerlendirmeleri bekliyorum, özellikle Kaptan Benim'e vereceğin puanı...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buraneros.

      iziiycem buldukça tüm filmleri. lanthimos un bütün filmlerini izledim zaten :) yaşasın sinema :)

      Sil
  5. Bir tek Past Lives'ı izledim ve beğenmiştim. Son filmi de sen önermiştin, izleyeceğim. :) Poor Things de merak ettiklerimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      poor things sert film sindirimi zor :)

      Sil
  6. Sonuncuyu merak ettim, güzel gibi. Barbie gerçekten mi aday ya? Nefret ederim barbie oyuncaklarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      minikken hiç barbie'n olmadı o zamaan :)

      Sil
    2. Çocukken az da olsa olmuştu barbiem ama o yaşlarda anlamıyorsun tabi bu tarz oyuncakların zararını. Şimdi evime sokmam. :)

      Sil
    3. duygu özkan.

      pekiii :)

      Sil
  7. Oppenheimer yeni seyrettim ve hiç beğenmedim. bir bilim adamını anlatmış sadece. çok da uzun . öğretemenler odası seyrettim bir de o güzel bak. diğerierini sıraya soktum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      düşüncelerine katılıyorum eveet :)

      Sil
  8. OPPENHEIMER filmini merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli tırtıl.

      herkes sıkıcı buldu, bakalım sen sevcen mi :)

      Sil
  9. Past Lives izlesem severim kesin ama yaslili film istemiom hehehe :)

    YanıtlaSil
  10. Emeğine sağlık deep, tekrar uğrayacağım 🙂

    YanıtlaSil
  11. Barbie'yi izkeyeyim dedim ne saçma sapalanak filmdi 15 dakika zor sabrettim🤭🤣 Ğoor Thinls'i merak ediyorum,Opanheimer'i sinemada izlemiştim izlee izlee bitmemişti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      barbie de oppenheimer de bol reklamı yapılan ama sıkıcı filmler :)

      Sil
  12. Zavallılar ve Öğretmenler Odası'nı izlemek için not etmiştim. Barbie dışında başta Nyad olmak üzere hepsini izlemek isterim. :)
    İzleyen gözlerinize sağlık olsun. Çok teşekkür ediyorum paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      öğretmenler odasını, nyadı öğütlerim :)

      Sil
  13. Hadi bunları da not ettim. Liste kabarık bende. Sana mümkün değil yetişemem zaten. Ay bu arada geçen senenin en bahtsız bedevi oscar ödülünü kendime verdim. :))))

    YanıtlaSil
  14. Güzel filmler var arada izlemediğim şu öğretmen filmi dikkatimi çekti. İzlemek isterim. 😊

    YanıtlaSil
  15. boyama yapmaya mı başladıın boya kalemi görünce dayanamıyorum hepsini alasım geliyo çizim yapmayı özledim ben de :) poor things izledim tuhaftı ama asla oscarlık değil bencesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      boya kalemlerim var da boyamadım bişeyler :) poor things de kız belki oscar alabilir :)

      Sil
  16. Rustin, Maestro, Oppenheimer, Barbie bunları şimdi ediniyorum. Şükür çevirileri var hepsinin. Poor Things'i beklemem lazım... Filmleri bulma konusunda hazıra konmak hoşuma gitti :)) Öğretmenler Odası ve Past Live seyir ve konu olarak bana hitap etti. Beğendim. Killer of the Flower Moon'un destansı bir konusu vardı. Beğendim ama diğer ikisi kadar değil :) Bugün açıklanan SAG ödüllerinde Oppenheimer iki ödül aldı, BAFTA'da da Oppenheimer sıkı ödüller kazanmıştı. Bakalım Oscar'da ne yapacak? Sana kocaman teşekkür ediyorum, emeklerine sağlık deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. foto hasta siempre.

      american fiction ı izledim, bugün de the anatomy of a fall izliyorum, ikisi de iyi filmler :) flower moon düzgün çekilmiş iyi film tabii, evet epik ama işte teachers lounge va past lives daha insancıl, sıcak filmler :) oppenheimer a verirler :) iyi film olduğu için değil ama işte amerikalıların sevdiği filmlerden. suya sabuna dokunmayan. nolan filan işte :) oscar ödülünü kaldırsınlar artık :) pek önemi kalmadı :)

      Sil
  17. Poor Things diyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Oppenheimer yorumunda güldüm :D Bütün senemiz o ve barbie güzellemeleriyle geçmişti çünkü. 4 puanlıkları izlemek istiyorum. Çok özet yorumlarının hastasıyım asla beceremiyorum, deneyeceğim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      evet yaaa yaz mevsiminde barbie ve opınhaymer duymaktan bıktık :) 4 puanlık iki film de çok iyi yaaa :) biri güney kore diğerinin yönetmeni türk :) yaa bak kısa yazmak daha zor. uzun yazmak kolay kiii :) yaparsın ayolcum :) tefrika tefrika yazmazsaaan kikiki :) bcp ocak raporusunu ve bcp şubatı da okuuuuuu :)

      Sil
  19. Öğretmenler Odası alır bence konusu müthişti çok beğendim ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      eveeet eveeet eveet :)

      Sil
  20. Aralarında izleyeceklerim var:) Çok güzel olduklarına eminim:)

    YanıtlaSil
  21. Aralarında en popüler olanlar Barbie ve Oppenheimer sanırım. İçlerinde henüz izlediğim yok maalesef. Dune 2 yi izlemek istiyorum sinemada ama film süresi uzun gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      barbie ve oppenheimer ivit doğru yaz mevsiminde hep bu ikisini duyduk :) dune ivit 3 saat filan yani zor :)

      Sil
  22. Barbie'yi görmedim acaba methettikleri kadar güzel mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      eğlenceli film ama önemli bi film değil :)

      Sil
  23. Birkaç tane kalmış Barbie konusunda kararsızım. Bıktım kızımın çizgi filmlerinden de 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      barbie izlemesen de olabilir :) ha haa çizgi filmleeer :)

      Sil