11 Ağustos 2022 Perşembe

ESKİ GÜNLER


 



Banyodan sonra hemen su içilmez. Zararlı. Anneannem sıkı sıkı tembihler. Bir kere içmiştim. İçim irkildi. Ayakta su içilmez, miden sarkar. Su içerken insan başını tutmalı. Anneannemin öğütleri.

Okuldayken, bol bol okulda olayım eğleneyim diye, temizlik kolu, Kızılay kolu filan bütün her şeye giriyordum. Temizlik kolu olunca okula erken gidiliyordu. Sınıf başkanı olduğumda, öğrenciler sınıfa girmezse çekip sınıfa sokuyordum onları, dört oğlanı giysilerinden tutup sokmuştum. Öğretmenin elinde ucu topuzlu sopa vardı. Ellerimize vururdu bazen.

Sınıfta hep dans ederdik. Sürekli bir koreografi çalışması olurdu. Durmadan hocalarla alay ederdik. Bu hoca spastik, acaba genetik mi kalıtsal mı?, gibi.

Evin girişinde su saatlerinin olduğu dolap gibi bir şey vardı. Bir gün, annem su saatine bak demişti de dolabın metal kapağını açınca birden bir dolu pire çıkmıştı, havaya uçmuştu. Yani, pireymiş onlar. Filmlerde görüp de küvette suyun altına girip ölü taklidi yapıyordum anneme.

Solucanları, kurbağaları öldürüp cenaze töreni düzenliyordum. Annecim normal değil mi işte bizim ev perili derdim.

Anneannem şindik der şimdik de der şimdi yani. Küçük yerine güccülük der, ufaklık yani, küçükcük gibi.

Her zaman hayalperest oldum. Zombi komşusu olan bir vampir olayım, ikimiz birlikte psikoloğa gidelim, marketlerde bile var artık psikolog, sonra parkta buluşup çekirdek çitleyelim.

38 yorum:

  1. Dört oğlanı giysilerinden tutup sınıfa soktun demek. Senden korkulur Deep :)

    YanıtlaSil
  2. 1970'lerde yapılmış bir film önermiştin. Oğlan kendini asıyordu filmin başında. Annesi de odaya girip konuşup duruyordu. Oğlan kendini asmış... Annenin umurunda değil. Şakaymış meğerse. Sonra kendini birkaç kez daha öldürdü... Banyoda ölü taklidi yaptığını okuyunca direkt o film geldi aklıma :) Küçükken suyla ilgili o öğütler biz de vardı. Ama unutmuşum hep sen yazınca aklıma geldi. Bir de radyoda spiker kız dün "soğuk su içmeyin bu sıcaklarda hararet yapar ılık su için diyoruz hep" diye dinleyicileri azarladı. Buzlu suları içip içip niye kanmadığımı anlamış oldum böylece :) Yeri gelmişken yazayım dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      a evet souk su ılık su konusu var ivit :)

      Sil
  3. Büyük annelerin nasihatları ne tatlıydı gerçekten, küvette ölü taklidi yapışına güldüm, perili evde çok tatlı :) Hahah ben de cenaze törenleri yapardım ne kadar kötü bir insan olduğumu hatırladım şuan, unutmayı tercih ederdim, sağol hatırlattığın için 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts.

      ha haa cenaze törenleri sen de yapıyodun demek ki :)

      Sil
  4. Cidden, ilkokulda temizlik kolu vardı ya. Unuttuğum bir şeyin kilidini açtın bende bu yazıyla :)

    YanıtlaSil
  5. Su içerken ayakta büyüklerde var o baş turnalar :) dengeyi kaybedip düşmemek için iyi yöntem ama en iyisi bir yer bulup içmek.lop diye mideye düşüp karın ağrısı yapmaz en azından:)

    Cenaze töreni ilginçmiş, neden ki ve kaynağı ne acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      bilmiyorum valla filmlerde görmüşümdür :)

      Sil
  6. Kurbağa mı öldürüyordun? Neyse ki cenaze törenlerini ihmal etmiyormuşsun. Merhametli katil:))))

    YanıtlaSil
  7. ben kitaplık kolu idim, koroda idim, ev okulun önünde olunca bir şey lazım oldu mu, koş özlem eve annen şunu versin bize takımında idim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      hehe o da tatlıymış :)

      Sil
  8. Terliyken de su içilmez Deep :) Bana da küçükken hep öyle derdi babaannem.

    YanıtlaSil
  9. Su sayacında pire nasıl oluyor çok şaşırdım. Yaa deeptonecuğum solucan, kurbağa filan ay üzdün beni yaa...ama çok küçüktün sanırım çok küçük yaşta insan iyi, kötüyü ayıramazmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      oluyormuş işte hem de yüzlerce. evet minikken tabisi :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      belki anıların vardııır :)

      Sil
  11. Anneanne öğütleri demek ki aynı benim rahmetli anneannemin de ek olarak terliksiz gezmeyin diye kızması vardı, Adana 40 derece sıcak terlik değil zeminin buz gibi soğuk olmasını dilerken hem de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      ha haaa anladım evet haklısın :)

      Sil
  12. Ben hep resim kolu, müzik kolu... :)

    YanıtlaSil
  13. ilkay.

    hepimizin sırları vardır hihihi :)

    YanıtlaSil
  14. Ne tatlı bir anneanne:) hayalperest olmaksa her zaman çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      anı defterlerimden kesitler ivit :)

      Sil
  15. Merhabalar.
    Anneanneyin öğütleri hala geçerliliğini koruyan yapılması gereken önemli alışkanlıklardır.
    Okul hayatınızdaki aktif durumunuz, özgüvenini kazanmış bir öğrenci olduğunuzu gösteriyor. Sınıf başkanı dediğiniz sizin gibi olmalı. Gerekirse öğrencinin yakasını toplayabilen bir sınıf başkanı, kutlarım.
    Güzel, keyifli ve zevk alarak okuduğum bir paylaşımınızdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  16. İlkokulda bizde de sürekli bir kareografi çalışması olurdu. Neden acep? :D

    Zombiyle psikolağa gitmek bak bundan güzel kitap da olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      ha haaa dans seviyoruz demek ki. moonwalk hihi :) ha haa zombiler vampirler kankalarımız yaa :)

      Sil
  17. Deep ya, cenaze töreni düzenlemek nedir 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
  18. Ayakta su içilmemesi konusu sudaki mikroplarla ilgili, ayaktayken su midede pek kalmadığı için yeterince ölmüyormuş mikroplar, öyle biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hımmm ilginç bilgi teşekkür ederiim :)

      Sil
  19. Ben hep ayakta su içerim eyvah 😱

    YanıtlaSil