19 Ağustos 2022 Cuma

KİTAPLAR DERGİLER

 


AŞKIN SUÇLARI

Marquis De Sade

Can Yayınları, 134 sayfa

Sade, klasikleşmiş yazarlardan. Üzerinde en çok tartışılanlardan. Yazdıkları yazdığı dönemde zor kabul edilecek eserler, halen de zor kabul ediliyor. İnsan tutkularını yazıyor genelde. Bu kitabı yıllar önce Cemal Süreya dilimize çevirmiş. Bu baskı yeni baskısı. Kitapta yazarın üç uzun öyküsü bulunmakta. Yazdığı gibi yaşayan, hapishaneden, akıl hastanesinden kurtulamayan yazarın öyküleri etkileyici. İnsanın aklına gelmeyecek olaylar, dramları anlatıyor. Sindirimi zor ama ilginç öyküler. İlk öyküdeki Florville adlı kadının yaşadıklarını Yeşilçam bile zor hayal eder. Not:3/4


KORKUNÇ BİR FAL

Rus Öyküleri

Can Yayınları, 157 sayfa

Kitapta 1800’li yıllarda yazılmış altı adet öykü bulunuyor, o dönemin önemli Rus yazarları tarafından yazılmış. Yaklaşık 150 yıl önce yazılmış öykülerde dönemin Rus insanlarının yaşamını görüyoruz. Kar, buz, soğuk, atlar, hanlar ve hüzün. Kitaba adını veren öykü ise en etkileyici olan öykü. Bir kadının peşinden giden bir adamın öyküsü şaşırtıcı bir sona doğru gidiyor. Rus edebiyatı gerçekten de çok özel bir edebiyat. Not:3/4




PARA DERGİSİ

Sağlıkta yapay zeka mucizesi, kredi, para düzenlemeleri, Türk Havacılık Uzay Sanayi Şirketi, Gittigidiyor’un gidişi, başarılı şirketler, Türk lokumu, çevresel etki, e-spor, Türkcell Enerjim, eliptik bisikletler gibi güncel konular işlenmiş.




DİĞER DERGİLER

Milliyet Sanat her zamanki gibi kültür sanatta ilgi çekici, Herkese Bilim Teknoloji de bilimsel yönden faydalı ve ayrıca Dilara Koçak ve Doğan Kuban yazıları devam ediyor. Bütün Dünya da yine popüler kültür açısından hoş bir okuma.

35 yorum:

  1. Eskiden sık sık alırdım Milliyet Sanat. Uzun yıllardır almıyorum. Rus edebiyatı temaları beni benden alıyor. Para dergisinin konuları ilginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxcat.

      milliyet sanat en sevdiğim dergi yaa :)

      Sil
  2. milliyet sanat hangi günler veriliyor? ayrı mı alınıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      aylık, migrostan alıyorum :)

      Sil
  3. İki kitabı da not aldım sonbahar döneminde bir okuma listesi oluşturmayı düşünüyordum, teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      hımm sonbahara kışa hazırlık :)

      Sil
  4. Marquis De Sade'den rahatsız oluyorum o yüzden hiçbir kitabını okumak istemedim. Rus öyküleri iyiymiş ama o da öykü:) dolayısıyla çekiliyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Eskiden TÜBİTAK'ın Bilim Teknik dergisini çok alırdım. Herkese Bilim Teknoloji'ye bakacağım. Bu arada ağaç ev sohbetleri için bu haftanın konusunu belirledin mi? Kabul edersen ben başlatabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taha akkurt.

      bilim teknik alıyorum arada :) ağaç ev oleey :)

      Sil
  6. Korkunç bir fal'ı not aldım.

    YanıtlaSil
  7. Milliyet Sanat ve Bütün Dünya dergileri hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      ikisi de keyif veriyor :)

      Sil
  8. Yine güzel bir değerlendirme yapmışsınız, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Bu ayki Milliyet Sanat'ı 31 Temmuz'da aldım. Film sayfalarını hemen okudum dergi bitti :)) Film dosyaları şahaneydi. Yazılar küçük olunca gözlüksüz çok zorlandım ama büyük keyif aldım. Önümüzdeki ay yine alırım kii :)
    Aşkın Suçları'nı okumuş olabilirim yazarın önce adı çok tanıdık geldi, sonra da 'sindirimi zor' tanımın. Kitap bende yok sanırım ödünç alıp okudum, sağlamamı yapamadım bu yüzden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      oleey ne güzel dergi yaaa :) eski kitap, okumuş olabilirsin :)

      Sil
  10. Kitaba adını veren öykünün en etkileyici öykü olması normal çünkü ismi de etkileyici, ürpertici:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      eveet öykü de çok heycanlı gizemli :)

      Sil
  11. müfred.

    evler klimasız, evet, israilde, kanadada evleri hava durumuna uyarak inşa ederlermiş, ısıyı tutan veya tutmayan malzemelerle, bizim ülkede sadece beton işte :) maksat ev yapılsın insanlar kazansın :) klima bende de var ama kullanmıyorum, kullanırsam evden hiç çıkamam çümkü, vantilatör de var da onu da kullanmıyorum, bol bol dış yapıyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Korkunç Bir Fal adını ilk kez duyduğum kitaplardan biri, okumak lazım :)

    YanıtlaSil
  13. Yeşilçam'a bile zor hayaller kurduracak olan neymiş bu Aşkın Suçları merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      ya evet o kadar ilginç olaylar geliyor ki kızın başına vallahi şok edici diyebilirim :)

      Sil
  14. Kitapları not aldım. Milliyet Sanat'ı da sende görmüştüm daha önceden ama aklımdan uçmuş gitmiş, yeni sayısına bakayım buralarda var mı diye.

    Bu arada sivrisinek sorunu yaşanıyor oralarda galibaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      milliyet sanatı seversin sen :) ay sivrisinek iyi ilaçlama yapmamışlar ondan sanırımsam :)

      Sil
  15. Aşkın Suçları listemdeydi. Yeşilçam bile zor hayal eder diyorsan eyvah! :D
    Ellerine sağlık, yine ne güzel okumuşsun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      ya valla ne olaylar geliyor kızın başına :)

      Sil
  16. Marquis De Sade okumuşluğum var. Zor olsa da ben ilginç ve okunası bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      evet çılgın olsa da iyi yazar :)

      Sil
  17. İlk kitabın özetini okumuştum ama tamamını okumadım daha.

    YanıtlaSil