5 Eylül 2022 Pazartesi

DÜNYANIN SONU





Kuraklık artacak. Çöl bölgeleri artacak. Kutuplar olmayacak.

Birçok tür kalmamış olacak ortada. Kurak olduğu için besin az olacak. Her şey çok fena pahalı olacak.

Bu durumda, toplumlar vahşileşecek, kimyasal ve biyolojik savaşlar görülecek.

Lab’da besin üretmek mümkün olacak ama sadece zenginler faydalanacak.

Enerji, güneşten ve rüzgardan sağlanacak. Ancak, sanayi endüstri çok artıp ormanlar kalmadığı için hava kalitesi de çok kötü olacak.

Bir sürü yeni hastalık ve genetik bozukluklar olacak.

Zenginler Mars kolonisine taşınacak. Dünyadakiler kendi haline terk edilecek.

İnsanlar kuraklıkla ve kirlilikle baş edemeyecek.

İnsanlar açısından böyle olur gibi.

Gezegen açısından ise, dünya Mars gibi çöle dönüşür. Dünyanın çekirdeği soğur ve bu şekilde manyetik enerjisini kaybeder.

O zaman atmosferi kalmaz. Atmosfer kalmayınca her şey ölür.

En sonunda da zaten güneş patlayacak, güneş bir karadeliğe dönüşecek, dönüşürken ona yakın gezegenleri parçalar.

Mars’takiler yakın, onlar da kurtulamaz. O yüzden belki insanlar, önce zenginler tabii Mars’tan başka gezegene geçecekler. Çünkü, güneş patladıktan sonra insanların işi zor bizim buralarda, gezegenlerde.

Bu yüzden, insanoğlu, dünya benzeri sulu ve güneşi olan başka gezegenler bulmalı, şimdiden.

Bunlar, en azından birkaç bin yıl sonra olabilir.

21 yorum:

  1. https://akkurttaha.blogspot.com/2022/09/agac-ev-sohbetleri-159.html

    sevgili taha akkurt un yazısısı :)

    YanıtlaSil
  2. Birkaç bin yıla insanlar birbirini yemezse bir şey olmaz. Dünyanın yok olması için birkaç yüz bin yıl dersek belki biraz daha rasyonel olabilir. Mars kurtuluş değil bence. Aklım nedense distopya yerine ütopyaya gidiyor. Benim gibi karamsar bir insan bunu nasıl düşünür kendimden şüphe etmeye başladım. Hasta mı oluyorum ne?:))

    YanıtlaSil
  3. Muhtemelen yazdığın senaryolar gerçekleşecsk ve her şey çok kötü olacak off. Marsta yaşam veya kolonileşme olacak mı en çok bunu merak ediyorum aslında. Hatta sana göre Mars dışında başka bir gezegen daha lazım, hayırlısı:)

    YanıtlaSil
  4. Ay bunu düşünmek istemiyorum, dünyanın gidişatı zaten beni üzüyor, eline sağlık Deepcim:)

    YanıtlaSil
  5. 1 veya 1,5 milyar yıl sonrasında dünyanın sonu gelecek (tabii insanoğlu daha önce de başarabilir!!) 4 milyar yıl sonrada güneş kırmızı cüce olacak ki o zaten her şeyin sonu. O zamana kadar uzak gezegenlere gidecek teknoloji bulunabilir. Moonhaven diye bir dizi seyrettim bu konuyla ilgili bir bakın isterseniz. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı konuyla ilgili bir dizi daha: Last Light sadece 5 bölüm. Son günlerde bu tip çok dizi çıkmaya başladı prova mı ediyorlar ne? pandemiden sonra birde bu gelmesin başımıza!!

      Sil
    2. gül akça.

      moonhaven ve last light tamamdır :) amanin sakın haa :)

      Sil
  6. Dark dizisindeki bir sahne geldi gözümün önüne, koloniler var, havada zehirli gazlar, maske takıyor herkes, bitki örtüsü yok olmuş.Korkutucu senaryolar umarım bu şekilde olmaz.

    YanıtlaSil
  7. Bu haftaki konu film senaryolarını aratmayacak yazılar çıkarıyor ortaya. Seninki de o tadı veriyor Deepcim. :)

    YanıtlaSil
  8. bence iklim krizi kuraklık aşırı sıcaklık ve tarım alanlarının bozulması sonumuzu getirecek

    YanıtlaSil
  9. Bir felaketler zinciri. Düşünmek, hayal etmek bile tedirgin ediyor insanı. Bilim -kurgu kitapları ve filmleri de sevemedim o yüzden. Doğal afetler insanlığın sonu olacak. Depremler, seller, volkanik patlamalar, susuzluk, gıda yetersizliği, savaşlar... Ve hiçbir önlem almayan, gücünü yanlış kullanan toplumlar.
    Hepimiz suçluyuz. Bu vurdumduymazlık, bu aldırmazlık ve duyarsızlık hepimizi büyük yıkımlara sürüklüyor.

    YanıtlaSil
  10. Bunları düşününce benim anksiyeteler iki katına çıkıyo :(

    YanıtlaSil
  11. Dünya yok olacaksa sessiz sakin bir şekilde yok olsa iyi olur, şova gerek yok :D

    YanıtlaSil
  12. Yapacak yorum bulamıyorum. Ellerinden geldikleri kadarıyla bazı insanları dünyayı yok etme konusunda aceleci olduğunu biliyorum. Bu bile bizim ne kadar nankör olduğumuzu gösterir.

    YanıtlaSil
  13. Konu güzelmiş :)
    İlk senaryo; Komşu güneş sistemlerinden biri çöktüğünde kocaman bir gezegen güneş sistemimize girecek -çekim yasası nasıl işliyordu unuttum gerçi. - böyle bir yasa var mıydı onu da unuttum :)) önce Satürn'e çarpacak Satürn dağılınca parçaları bilardo topları gibi diğer gezegenlere çarpınca hayat son bulacak.
    İkinci senaryo şöyle, güneş sistemimizin dibinde bir karadelik belirecek ve güneşi yutacak, güneşi yutan bizi de yutar nasılsa...

    YanıtlaSil
  14. Yakın zamanda yokolmaz sanırım ama yazdıkların adım adım yaşanıyor sanki

    YanıtlaSil
  15. Marsta koloni bana göre hayal be Deep :)

    YanıtlaSil
  16. https://kaplandiary.blogspot.com/2022/09/agac-ev-sohbetleri-159.html

    sevgili kaplan diary nin yazısısı :)

    YanıtlaSil
  17. şimdilik görebildiğim 3 kişi olduk yazan.

    taha akkurt
    kaplan diary
    deepsi

    :)

    YanıtlaSil
  18. Bence distopik bir yaşam olmayacak.Işık ve aydınlığın olduğu bir cennet hayal ediyorum :)

    YanıtlaSil