1 Eylül 2022 Perşembe

DAİMA ÇOCUK

 




Bebeğimi Joker kaçırınca onu bir panda kurtarırdı. Babam ile de minik arabalarla oynardık. Babam arabalarla futbol oynardı, yani topu arabalar götürüp kaleye gol atıyordu. Araba yarışı gibi. En hızlı giden araba golü atar.

Annem hep odanı topla dediği için salonda uyumak isterdim, toplamamak için. Tabii insan çok küçükken bir Budist gibi sakin olmayı öğrenemiyor. Komşu teyzeler ben sevdiğim için çorba, incir getirirlerdi.

Parkta oynamak, bilgisayarda oyun oynamak, çizgi film izlemek, ne keyifli. Tatilde kitap okumazdım. Kreş veya okul yoksa hep oyun.

Anneannemin tavuklarına yem vermeyi severdim ama onlardan korkardım da. Ağaçların altında kurbağa arardım. Anneannemin çardağında oturup etrafı izlerdim. Erik yerdim, kiraz yerdim. Salıncağa bindirsin büyük çocuklar diye beklerdim.

Güneş batınca anneannemle serinlikte sokağın ucuna kadar yürüyüş yapar geri dönerdik. O yol boyuna çıkmak büyümüş gibi hissettirirdi. Halka tatlısı alırdık. Onu yiyerek geri dönerdik.

Böyle sihirli bir kapıdan geçip gizli bir bahçeye ışınlanabilsek keşke. Ama orda zaman donmuş olsa. Orda yine çocuk olsak, bebek olsak, orda uyusak, hasta olunca oraya gidip iyileşip dönsek, ne güzel olurdu.

42 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı.

      eveet büyümek sıkıcı :)

      Sil
  2. Sihirli bir kapı çocukken ne kadar çok isterdim , kalemine sağlık deep :)

    YanıtlaSil
  3. Çizgi film izlemeyi çok severdim ben de. :) Çocukluk başka oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Bebeğinizi kaçıran "JOKER" kimdir, nedir, neyin nesidir? Anlayamadım. Merak ettim ve gerçekten bilmek istiyorum jokeri.

    Kimse büyümek istemiyor ve hep çocuk kalmak istiyor. Peki o zaman bizler ne yiyip içecektik? Ne giyecektik? Nasıl barınacaktık? Nasıl ulaşacaktık? Tüm ihtiyacımız olan bu hizmet ve araç ve gereçleri çocuklar yapamazdı ve önce herhalde açlıktan ölürdük, değil mi?

    Çok güzel ve keyifli bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize, gönlünüze ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      joker, batman çizgi romanındaki kötü adam :) var ya hani batman süperman örümcek adam :) büyümek isteyenler de vardır ya onlar yapsın işte :) teşekkür ederiim :)

      Sil
  5. Ah o sihirli kapılar, oyunlar, oyuncaklar. Gerçekten de çocukluğu özleten bir yazı olmuş Deep. Yüreğine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
  6. Halka tatlısına takıldım, nadir de olsa oğlumla fırının önündeki tatlıcıya uğruyoruz. Böyle anların kıymetini bilmeliyim diye düşündüm. Daha sık uğramalı, oğluşu sevindirmeli yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      tabisi bu kısa anlar işte unutulmuyor :)

      Sil
  7. Kurbağa bulunca ne yapardın :)

    YanıtlaSil
  8. Yiaa ne kadar güzel bir yazı, sayende çocukluğuma gittim Deep abla <3 Ortaokulda Bursadayken haftasonları ailecek gezintilerimizden sonra yakınlardaki seyyar satıcıdan halka tatlısı alırdık bana, ki çok severdim, eve gidene kadar onu yerdim. Okurken aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      ne güzel anı işte :)

      Sil
  9. Ben de geçmek istiyorum o kapıdan, mümkünse de kapıyı ardından kilitleyip hep o tarafta kalmak :)

    YanıtlaSil
  10. çocukluğumda erik koparıp yediğim bahçeye dönebilsem keşke

    YanıtlaSil
  11. Keşke son paragrafta yazdıkların gerçek olsa, yeniden dönsek çocukluğa :) Benim de anneannemle benzer anılarım var, ah ya hepsi çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
  12. Bu arada istersen bu hafta da Ağaç Ev'i yazabilirim Deep. Eğer kabul edersen yani, başkası yazmak isterse de olur :)

    YanıtlaSil
  13. Çocukluk, ne güzel bir ülkeydi <3

    YanıtlaSil
  14. Taha Akkurt'un Ağaç Ev Sohbetleri son hafta konusu fena etkiledi bizi. Çocukluğumuzu bırakıp bugüne gelmek istemiyor canımız:))

    YanıtlaSil
  15. Şimdi elimde bir halka tatlısı olsa bu yazıyı yeniden okusam, hiç yaşamadığım bir çocukluk ama sanki okurken o çocuk bendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      ayy sen de annatsana o zamansa çocukluğunu :)

      Sil
  16. gizli bahçe ben de isterdim ama var olmuş olsa oradan geri dönmek de zor gelirdi herhalde di mi. çocukluğu özlüyorum ama tam olarak hangi noktasına gitmek isterdim bilemiyorum mümkün olsa sadece iyi anlarda dolaşabilsek gezip o anlarda rahatlasak kaldığımız yerden devam etmeye enerji tolasak ne iyi olurdu. bugünlerde en çok anneannemin dizinde uyuyabildiğim ve bahçeden gelen kiraz ve dutları yiyebildiğim anları özlüyorum. halka tatlısıyla akşamüstü yürüyüşleri bizde de vardı ve çocuklar olarak sanki kamp yürüyüşü yapmışız gibi gelirdi bize, büyüler ise yol boyu günün dertlerini ve sıradaki şeyleri konuşur ve can sıkıcı olayların kötü kahramanlarının dedikodusunu yapardı. yolda serin rüzgarlar estiğini hatırlıyorum şimdi hava çok sıcak ya ondan geldi aklıma. rüzgar estiğinde veya buna benzer şeyler olduğunda mesela buz gibi su içtiğimde veya düşen yaprakları izlediğimde büyüyünce de aynı olacaklar mı diye merak ederdim aynı mı hissettirecekler diye :) niye bu kadar uzun yazdım bilemedim tosbik deepsi özlemişim bloğu :;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      gizli bahçe uzayda olsun gidip dönmeyelim :) evet güzel anılara gidip ordan devam edelim zamanı değiştirelim :) anneanne kiraz dut eveeet :) ay ne güzel yorum oldu buuu pinçik :)

      Sil
  17. Hepimizin içinde bu özlem var sanırım. Gerek yaş aldıkça gelen sorunluluklardan gerekse teknoloji çağının getirdiği yabancılaşma duygusundan. Yazını okurken Tezer Özlü'nün "Çocukluğun Soğuk Geceleri" isimli kitabı geldi aklıma. Belki okursun bir ara, öneririm. :) Keşke hep çocuk kalsak değil de keşke hep o dünyayı yaşatabilsek içimizde. Hep tozpembe olsa dünya. Hep o eski zamanlardaki gibi komşuluklar, dostluklar ve akrabalıklar olsa. Bence çocukluktan ziyade bunları özlüyor insan. Ellerine sağlık deeps. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      tezer özlü en sevdiğim, okuduum :) eveet pembe ve çocuk olalıım hep :)

      Sil
  18. ilkay.

    eveet biriktirmek ne zevkli yaa :)

    YanıtlaSil
  19. müfred.

    hımm küçükken balığa benziyorlar o zamansa :)

    YanıtlaSil
  20. Odayı toplamamak için salonda uyumak mı :) Sen harikasın.Şimdide yapabiliriz sanki :)

    YanıtlaSil
  21. Çoook şirin, sen anlatınca böyle kafamda canlandırıyorum çok hoş oluyor:)

    YanıtlaSil
  22. Keşke şöyle 3-5 günlüğüne de olsa çocukluğumuza dönebilsek.

    YanıtlaSil