24 Eylül 2022 Cumartesi

KİTAPLAR DERGİLER 2

 


GECE YARISI KÜTÜPHANESİ

Matt Haig

Domingo Yayınları, 282 sayfa

Nora Seed, hayatta hiçbir istediği olmayan bir genç kadın. Spor, bilim, aile, aşk, evlilik gibi hayati konularda kendini başarısız buluyor. Hayatının değersiz olduğunu düşünüp bu dünyadan ayrılmaya karar veriyor. Tam ölürken bir gece kütüphanesine geçiyor. Kütüphanede kendi yaşamından kesitleri anlatan kitaplar bulunmakta. Verdiği kararlar, pişmanlıklar, hepsi kitaplar halinde. Seçenek çok olduğu için kitap da çok. Kütüphane memuru ise eski öğretmeni. Ona iyi davranan tek kişi. Nora’ya kitapları açtırıp onu hayatının çeşitli anlarına gönderiyor. Nora bütün özlemlerini, kararlarını tekrar yaşıyor.

Güzel konu, güzel bir dil ve anlatım, dram, mizah her şey var kitapta. Zeki bir kurgu. İyi edebiyat. Okunması keyifli. Not:3/4





SESSİZ HASTA

Alex Michaelides

Domingo Yayınları, 309 sayfa

Heyecanlı, sürükleyici, merak ettiren, bol kavisli, sürprizli bir psikolojik gerilim. John Katzenbach, Wulf Dorn, John Verdon tarzı katil kim romanlarından.

Genç bir kadın ressam, Alicia, kocası fotoğrafçı Gabriel’i öldürmekten tutuklanır. Gabriel sandalyeye bağlanmış, ölü olarak ve Alicia da yanında silahla ve kanlar içinde bulunmuştur. Alicia, tutuklanır ancak hiç konuşmaz, susar ve bir daha ağzından tek kelime çıkmaz. Aradan 6 yıl geçer ve bir psikoterapist, Theo, Alicia’nın kaldığı hastaneye gelip ona yardım etmeye, konuşturmaya çalışır.

Bir solukta okunan romanlardan. Not:3/4




DERGİLER

Milliyet Sanat, Herkese Bilim ve Teknoloji, Evim dergileri her ay olduğu gibi yine eğlenceli, faydalı, öğretici. Bütün Dünya’yı ise bulamadım bu ay.

36 yorum:

  1. İki kitabı da çok duydum ama fazla dikkatimi çekmediler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      e tabii mutlaka okunması gereken romanlardan değiller :)

      Sil
  2. ilk roman elindeki hayatın kıymetini bil evladım mottosuna farkı bir bakış açısıyla yaklaşmış ilginçli duruyo o hayati konulardaki müthişli başarılı yaşamımla okuyayım feyz alayım ben da :)
    bak ikinci roman tam benlik işte gizem gerilim kabus ^^ kadın suçsuz mu suçlu mu merak ettim ama yaa :)
    derginin adını evrim diye okudum kapak fotoğrafında ev eşyası ne alaka diyorum yorgunluk başıma vurdu deepsii ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet bir tür edebi kişisel gelişim romanı gibi :) ha haaa başarılısın tabii akıllım :) kadın hem suçlu hem suçsuz :) ay olur bazen yorgunluk hıhıms :)

      Sil
  3. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni her yerde görüyorum, çok satanlardan düşmüyor :) Diğer kitabı bilmiyordum, konusu tam filme uyarlamalık görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      gece yarısı ivit ama iyi roman zaten :) sessiz hasta evet film dizi olcakmış zaten :)

      Sil
  4. GECE YARISI KÜTÜPHANESİ kitap listeme yazdım :)

    YanıtlaSil
  5. Gece Yarısı Kütüphanesi hoşuma gitti Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      bu roman sana uyar ivit :) oku bencesi :)

      Sil
  6. İki kitabı da kitap listeme ekledım deep :)

    YanıtlaSil
  7. Gece Yarısı Kütüphanesi; Bu kitabı okumayanı dövüyorlar artık. Her yerde karşıma çıkıyor.

    YanıtlaSil
  8. Yaa Deep dergi okuma alışkanlığına hayranım :)

    YanıtlaSil
  9. Söz martılarda, öfkeliyiz! Merakımı uyandıran bir konu kaleme almışlar. Bizim buraya migros açıldı ekpress yazıyordu galiba üstünde. İçine girmedim henüz, dergi satıyorlardır umarım. Satıyorlarsa alırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      dergileri migrostan alıyorum, express de de var ivit :)

      Sil
  10. Şu anda Gece Yarısı Kütüphanesi'ni okuyorum, senle denk düşüyoruz okumalarda bu sıralar. :D

    YanıtlaSil
  11. Gece yarısı kütüphanesi çok reklamı yapıldı. Ben çok sevemedim. Yarım bir yerlerde duruyor. Bulup okumaya kendimi zorlayayım. Sevgiler Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek.

      kolay okunuyor, bitirebilirsin yani :)

      Sil
  12. gece yarısı kütüphanesini okurken sürekli acaba ben böyle yapsam ne olurdu bu olsaydı ne olurdu diye sorgulayıp durdum kendimi :D ama sevdin ben kitabı ve diğer kitaplarını da çok merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimdeki yaz.

      evet ben de öyle düşündüm okurken hıhıms :)

      Sil
  13. Aa okumuşsun, sevmişsin sevindim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      çok heycanlı, dün okudum, bir günde :) görmeseydin dicektim sana :)

      Sil
  14. müfred.

    insan iradesi evet her zaman güçlü olamayabiliyor, olsaydı zaten dünyada kötülük kalmazdı :)

    YanıtlaSil
  15. Gece Yarısı Kütüphanesi'ni ben de okuyacağım, diğerinden emin değilim :)
    Dergi okumayalı epey zaman oldu, şuan fark ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler.

      yaaa ama ne güzel dergiler var kii :)

      Sil
  16. İki kitabı da merak ettim, Gece Yarısı Kütüphanesi çok övülüyor zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül özdemir.

      eveet pek popüler ve iyi de bir roman :)

      Sil
  17. Kütüphane benim yasa uygun ya ben neden böyle yaptım diye düşündüğüm zaman artık Norayi hatirlayacagim

    YanıtlaSil
  18. Artık dergi almıyorum. Eskiden her ay İstanbul Life alırdım. Yıllar sonra aldım ve derginin inanılmaz derecede değiştiğini gördüm. Baskısından, içeriğine kadar çok değişmişti. Bir daha almadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      istanbul life ben de eskiden düzenli olarak alırdım :)

      Sil
  19. ilkay.

    milliyet sanat güzel dergi yaa :) kütüphane iyi roman :) eveet kahve çikolata türk tarzı :)

    YanıtlaSil