28 Ocak 2023 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 2



GERİLİM KORKU

ISSIZ EV

THE RENTAL

Issız Ev, 2020, A.B.D.

İki çift bir sahil evini kiralarlar, tatil için. Eve gelirler, 4 kişi. Evde tuhaf olaylar başlar, çiftler de birbirine düşer. Alışık olduğumuz filmlerden. İzlenir. Not:3/4

UMMA

Sandra Oh, 2022, A.B.D.

Anne kız, birlikte yaşarlar. Anneanne ölür ve eşyaları anne kıza gelir. Eşyalar anneye geçmişi hatırlatır ve anne tuhaf davranmaya başlar kızına. Kendi annesi de ona tuhaf davranmıştır. Psikolojik gerilim. Not:3/4

GERİ SAYIM

Countdown, 2019, A.B.D.

Bir grup genç arkadaş bir telefon uygulaması indirirler. Uygulama, indirenlerin ölüm saatlerini gösterir, gerçekten de gösterilen saatte insanlar ölürler. Bunu değiştirmek isteyenler şeytana karşı bir mücadeleye girişirler. Son Durak gibi heyecanlı, korkutucu. Not:3/4

ZHOU

Incantation, 2022, Tayvan

Uzak doğu ritüelleri, lanetleri üzerine çok ilginç ve yöresel bir korku. Film, belgeselmiş gibi çekilenlerden. Bir ailenin, üzerindeki laneti çözmeye çalışması üzerine. Belgeselmiş gibi olması da bir kayıt bulunmuş da o kayıtla ilgili film yapılmış gibi olması. Korkuya değişik bir yaklaşım. İzlenir ama karmaşık. Not:3/4

FELAKET FİLMLERİ

THE HAPPENING

Mark Whalberg, 2008, A.B.D.

Bir virüs salgını filmi. Bir ailenin ölümden kurtulmaya çalışması. Benzerini çok izlediğimiz filmlerden. İzlenebilir. Not:3/4

DALGA

Bolgen (The Wave), 2015, Norveç

Kuzeyde, her zaman çığ tehlikesi olan bir dağlık bölgede, dağların yerinden oynaması nedeniyle çığ ve ardından tsunami başlar. Bilim adamları, görevliler, yetkililer, halk, felaketten kurtulmaya ve sağ kalmaya çalışır. Çok gerçekçi, heyecanlı bir film. Çok başarılı. Not:3/4

AKSİYON

THE ENFORCER

Antonio Banderas, 2022, A.B.D.

Tanıştığı yaşı ufak bir kızın hayat kadını olarak kullanılmasını engellemek isteyen bir adamın aksiyonu hızlı ve keyifli. Not:3/4

GİZEM

SOLGUN MAVİ GÖZLER

The Pale Blue Eye, 2022, A.B.D.

Christian Bale. 1800 sonları. Bir detektif bir askerin ölümünü araştırır. Ona genç bir asker yardım eder. Bu genç asker ise Edgar Allan Poe’dur. Ağır ilerleyen karanlık filmlerden. Not:3/4

DRAM

HVA VİL FOLK Sİ

What will people say

Iram Haq, 2017, Norveç

Norveç’te Norveç asıllı bir Pakistanlı kadın yönetmenden Norveç’te yaşayan bir Pakistanlı aile üzerine film. Ailenin ergen kızı Nisha, bir Norveçli oğlan ile ilgilenince ailesi onu Pakistan’a yollar, orda da hiç kimseyle anlaşamaz ve baskı görür, ailesi onu evlendirmek ister. Kızlara olan baskıyı gösteren filmlerden. Yönetmen kendi hayatından yola çıkarak çekmiş. Not:4/4

POLİSİYE

Nilde Ölüm

Death on the Nile, 2022, A.B.D.

Agatha Christie’nin en ünlü romanlarından birinin en yeni çevrimi. Nil üzerinde bir gemi ve bir cinayet ve Hercule Poirot. Türü sevenlere. Not:3/4

38 yorum:

  1. Pakistanlı aileyi izlemek isterim 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      çok güzel film, ödüllü zateen :)

      Sil
  2. En çok Countdown'ı ve Dalga'yı merak ettim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayıp fısıltı.

      countdown, dalga, ikisi de iyi bir de pakistan olan :)

      Sil
  3. Bolgen'e bakayım bu tip filmleri de Norveç'i de seviyorum:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bu filmi gerçekten de çığ bölgesinde çekmişler :) norveç en yaşanacak ülkelerden seçiliyor hep :)

      Sil
  4. Pale Blue Eye'ı izlemiş ve sevmiştim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      eveet gizemliydi :)

      Sil
  5. countdown biraz germişti beni ama güzeldi de bence :)
    diğerlerini bilmiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bu sıralar aksiyon ve polisiye ağırlıktayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      evet onlar iyi zaman geçirtiyor :)

      Sil
  7. Uzun süredir film izlemediğimi fark ettim. Moonfall filmini izledim dün. Konu baştan sona klasik bir bilimkurgu olsa da görsel olarak güzeldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      moonfall evet fena film değildi :)

      Sil
  8. Sen kesinlikle film gurmesisin deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dear monarosa.

      türlü türlü film olsun eveet :)

      Sil
  9. geri sayım ve dalga güzeldii dalgayı izlerken boğuluyorum sandım ben çok korkarım sudan :D nilde ölüm de iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      dalga evet anneeee amaniiin çok çok su :)

      Sil

  10. THE HAPPENING güzel filme benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dayı yazar.

      o film evet virüs aksiyon filmi izlenir :)

      Sil
  11. süper filmler, bakıcam Deepcim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      countdown, dalga, pakistan filmi, bunları öyütlerim :)

      Sil
  12. Agatha çok severim kitabı Niğde ölüm film olmuş ha... oooo,bakayım bir.

    YanıtlaSil
  13. Nil'de ölüm''ü nasıl atlamış olabilirim. Ki tüm romanlarını okuyan biri olarak.. Listeme aldım:)

    YanıtlaSil
  14. Nasıl izledin hepsini diye hayretlerdeyim şu an...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      geceleri film veya dizi izliyorum :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. diary of meri.

      countdown/the wave iyiydi :)

      Sil
  16. Yazını okurken çok yakına bir şimşek düştü, bayağı bir gümbürdedi :) Bolgen'deki gerilimi hissetmek hoşuma gitmişti. Genelde bu tarz filmlerde gerilmem nasılsa kurtulurlar diye düşünürüm. Sevdim yani.
    The Enforcer'i alırım. Nil'de Ölüm'ü seyretmiştim ama ne bileyim aradığım her neyse bulamamıştım bu filmde. Iram Haq'ın filmi de kaçmayacaklardan... İkisini de buldum :) Çok teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      çok iyi film o yaa :) nilde ölüm evet çok keyifli değildi, eski versiyonu da var onu da izledim fena değil o da :) iram haq filmi çok iyii :)

      Sil
  17. Yeni bir gençlik dizisi seyrettim fantastik bir konu, dünyayı hayaletler basmış filan:) ismi Lockwood & Co. İzlemediyseniz bir bakın ben pek bu tip diziler sevmem ama güzeldi, haber vereyim dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      oleeey teşekkür ederiiiim :)

      Sil