5 Ocak 2023 Perşembe

FİLMLER 2022

 


İzleyip bloğa yazdığım filmler 300 olmuş. Ancak yazmadıklarım da var, bunlar genelde eski filmler, 2000 öncesi olanlar, siyah beyaz olanlar da.

Netten izledim hepsini. Pandemiden beri 3 yıl oldu sinemaya gitmeyeli, çok da pahalı artık sinema biletleri.

Yılın en iyileri olarak gördüklerim:

Spencer (2021/İngiltere)

Kürtaj (L’evenement) (2021/Fransa)

Holy Spider (2021/Danimarka)

The Quiet Girl (2022/İrlanda)

Tam Sana Göreyim (2021/Almanya)

Bunların dışında;

Umudun Tarifi (An/Sweet Red Bean Paste) (2015/Japonya)

Bu filmin, Sefertası ve Asla Gözlerini Kaçırma adlı iki film ile birlikte 2000’lerin en iyi 3 filminden biri olduğunu söyleyebilirim.

Ayrıca;

Şu filmler de iyi;

Ben Olga (2016, Çek)

Lila Diyor ki! (2004/Fransa)

Slovenka (2009/Slovenya)

Lilya 4 Ever (2002/İsveç)

36 yorum:

  1. Kendime bir kaç ülke belirlemişim dışına çıkıpda film izleyemiyorum. Benim için iyi oluyor bu seri aklıma geldikçe açıp bakarım. Bu aralar izlediğim şeyleri hep tekrar izliyorum yeni bir şeye tahammülüm yok gibi bu monotonluk geçtiği zaman uğrayıp beğendiğim filmleri izleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dear monarosa.

      ben de izlediğim sevdiğim filmleri tekrar tekrar izliyorum :)

      Sil
  2. The Quit Girl'ü hala izlemedim. Bir de izlemediklerimden An'ı buldum alıyorum. Eski filmlerin bir ikisine ulaşamadım. Sağlık olsun diyelim. Listendekilerin kadın odaklı , duygu yoğunluğu olan bir de sarsıcı tarafları olan filmler olduğunu söyleyebilirim. Sevilmeyecek gibi değiller. Sefertası'nı da herhalde ölene kadar unutmam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      çok güzel yorum yaptın, evet listemdekiler belli konularda toplanmış :) sefertası mükemmel :)

      Sil
  3. Quiet girl-u listelim hemen 🤗

    YanıtlaSil
  4. Sinema biletleri de eskisi gibi değil artık.
    Paylaştıklarından ilgimi çekenlere bakacağım. :)

    YanıtlaSil
  5. Keşke senin kadar film izleyebilsem. :))
    Liste güzelmiş, ilgimi çekenlere bakacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı.

      akşamları film veya dizi izliyorum :)

      Sil
  6. Sinema biletleri her baktığımda daha da çok pahalılaştığı için yaşasın evde film keyfi mod on. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      ay evet ya 100 liraya film mi olur :)

      Sil
  7. Spencer'ı daha izlemedim, düşün sen beni :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      spencer geçen yıl en sevdiğim :)

      Sil
  8. izleyecek vakit bulursam işime yarayabilir.

    YanıtlaSil
  9. Blog ve iş dolayısı ile haberden başka birşey izlemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dayı yazar.

      haber hiç izlemedim daha :)

      Sil
  10. En iyi önerilerin için teşekkürleer :) O kadar oldu ki sinemaya gitmeyeli, sinemanın gidilebilir bir yer olduğunu unutmuşum. İyi ki internetten izlenebiliyor filmler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      evet yaa sinema diye bir salon vardı :)

      Sil
  11. Bence eski filmleri de yazmalısın çünkü akıldan çıkmayan, yılı eskise de kendisi eskimeyen, insanı etkileyen öyle çok film var ki. Bir tane şuraya film bırakıp kaçıyorum :) Richard Gere ve Edward Norton'ın oynadığı ve bu filmdeki performansı sebebiyle Altın Küre ödülü alan 1996 yapımı "İlk Korku"
    Tavsiyelerine teşekkür eder, mutlu geceler dilerim Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamiyet akan.

      eskilerden iyileri yazayım pekiii :) primal fear eveet iyi film :)

      Sil
  12. Hiçbirini izlemedim maalesef ama mor çiçeklere bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      eveet ne güzeller de mi ama adını bilmiyoms :)

      Sil
  13. Ne dizi film ne de sinema izleyebiliyorum. Akşam saat 21:30 oldu mu kitabımı alıp odama çekiliyorum. Sadece sevdiğim spor programı varsa o zaman kanalın başında oluyorum. Yakında Avustralya Tenis Turnuvası ( 16 - 30 Ocak ) başlayacak. Sabah 4'de kalkıp maçları izleyeceğim.
    İzlediğiniz filmlerin listesini paylaşmanız güzel olmuş. Emeğinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      eurosport da tenis, bisiklet, bilardo, kayak, izliyorum ben de hepsini :)

      Sil
    2. Şu an da Eurosport kanalında iki efsanenin London Masters snooker maçı var. Ronnie O'Sullivan ile Mark Williams'ın birlikte oynadıkları maçları hep efsanedir. :)
      Ne iyi yapıyorsunuz spor izlemekle. Sevinçler, hüzünler, azim...hepsi gerçek olduğu için ben de izlerim sporu.:)

      Sil
    3. nazlı toaç.

      eveet, williams büyükusta ana genelde kazanmak için oynamıyor, iyi maç tabii, bilardoda selby, robertson, trump, gözdelerim. gül akça var, "kitap gibi" blogu, o da bilardoyu hiç kaçırmaz, onun favı sullivan :)

      Sil
  14. Her yıl sayıcam diyorum sonra yine üşenip bırakıyorum benim kim bilir kaç oldu ki acaba🤔😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      ayol not al bir deftere, kitap dizi belgesel müzik film filan diye :)

      Sil
  15. ilkay.

    kitap müzik sinema en güzel şeyler yaaa :)

    YanıtlaSil
  16. Süper bir liste, bakıcam hepsine:)

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten sinema biletleri çok pahalı😑

    YanıtlaSil