21 Ocak 2023 Cumartesi

KİTAPLAR

 


TUTUMLU KÖPEĞİM

Bodo Schafer

Altın Kitaplar, 224 sayfa

Tutumlu Köpeğim, sıra dışı bir finansçı olan bir Labrador ile 12 yaşındaki bir kızı anlatıyor. Kitap, kısa zamanda 3 milyondan fazla satılmış bir çocuk kitabı ancak para kazanmayı anlatıyor. Hem eğlenceli, maceralı bir roman hem de ekonomi öğretiyor. Gerçekten de çok okunmayı hak eden bir kitap.

Kira, ailesi ile yaşayan ufak bir kız. Hayalleri var, laptop almak, yolculuk yapmak gibi. Anne babasının da hep borçları ve hep şikayet ediyorlar. Kira, bir gün yaralı bir köpek buluyor eve getiriyor. Köpek bir süre sonra onunla konuşmaya başlıyor. Ona, para kazanmayı ve biriktirmeyi, harcamayı öğretiyor. Kira, küçük yaşında para kazanacak birçok işi yapmaya başlıyor, çevresi genişliyor, yatırımlar yapmaya başlıyor ve anne babasına da yardım ediyor.

Çocuklar için de büyükler için de keyifli ve faydalı bir eser. Para ile sorunu olanlar özellikle okusunlar. Not:4/4





SANATIN PSİKOLOJİSİ

Derleyen: Oğuz Özügül

Pencere Yayınları, 130 sayfa

İnceleme yazılarının derlendiği bir kitap. Sanatın psikolojisi, yani, sanata psikolojik açıdan bakıyor. Sanatçının psikolojisi, sanat meraklısının psikolojisi gibi. Üretenin ve algılayanın psikolojisi sanat için önemli kuşkusuz. Bu konu çeşitli sanat ürünleri üzerinden incelenmiş. Hamlet, Yüzyıllık Yalnızlık, Atina Okulu, Michalengelo’nun Musa’sı, Freud, Pasolini’nin Medea’sı gibi kültürel konular yoluyla sanat ve psikoloji anlatılıyor.

Genel kültür kitabı. Not:3/4


YARATICI İNSAN

Henri Laborit

Payel Yayınları, 130 sayfa

İnsanoğlunun tarim ve yerleşimden sonra, kentleri kurmasından sonra düşgücü, imgelem yoluyla dünyayı dönüştürmesini anlatan kitap bir tıp bilimcisi elinden çıkma. Toplumcu bakış açısından yazılan kitapta insanoğlunun gereksinimlerinden yola çıkarak düşlerini gerçekleştirmesi anlatılıyor. Not:3/4





ESTETİĞİN ABC’Sİ

Hülya Yetişken

Say Yayınları, 110 sayfa

Bir felsefe profesöründen estetiğin temelleri. Estetik, sanat, tarih, felsefe, psikoloji, bilim, hepsi birlikte anlatılıyor. Bir sanat yapıtına güzel dediğimiz zaman aslında bu bir estetik görüşü anlatıyor. Doğada bir manzaraya bakınca güzel deriz, bir sanat eserini ise bir insan üretiyor, üretimin güzel olması için de estetik kurallar var. Estetik kaygılarla üretiliyor bir sanat yapıtı.

Öğretici kitap. Not:3/4


AFORİZMALAR

Franz Kafka

Sis Yayıncılık, 60 sayfa

Yazarın 1917-1920 arasında yazdığı aforizmalar. Verem olduğu, öleceğini bildiği dönemde yazılmışlar. Ailesinin, evlendiğini ve başarılı bir yazar olduğunu göremeyeceğini kabullenmiş bir dönemi. Yazarın hayat üzerine düşünceleri bu aforizmalar. Aforizmalarının bir kısmı da günlüğünden. Not:3/4

38 yorum:

  1. ilk kitabı kuzenlerime de okutabilirim sanırım güzelmiş diğerleri bana uygun ama son kitap bozuk olan ruh halimi az daha bozabilir gibi geldi onu okumayayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      eveet hediye etmek için iyi bir kitap :) aman aman zaten kış depresyonu var piyasada :)

      Sil
  2. Hiçbirini okumadım. Hatta aforizmslar hariç ilk kez duydum. Haberdar oldum şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar.

      eveet tabii çok kitap var hepsini duyamayız :)

      Sil
  3. Ya bu dönem estetik felsefesi gördük zor ve sıkıcıydı hatta bugün final sınavına girdiğim estetikten sanatla manatla ilgili kitap görmek okumak istemiyorum ayy :)

    YanıtlaSil
  4. İlk kitap işe yarar mı gerçekten, labrador makul tavsiyeler veriyor mu merak ettim. :) Okuyanlar da bir hayli fazlaymış. Ama bilemedim okusam mı yoksa böyle bir kitap mı yazsam? :) Şaka bir yana yazar kendini zengin etmiş görünüyor. Tavsiyeleri de iyidir umarım. Teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      işe yarar evet yaa hatta bence hediye edilmeli akrabalara :) hımm yazabilirsen yaz tabiii :) iyi tavsiyeler hıhıms :)

      Sil
  5. İlkini okumalı, keyifliye benziyor

    YanıtlaSil
  6. SANATIN PSİKOLOJİSİ kitabını okumaya çalışacağım sanatçının piskolojisini yakından okuyalım:)

    YanıtlaSil
  7. Yaratıcı İnsan baya iyiymiş aslında :)

    YanıtlaSil
  8. Kafka'nın Aforizmalarını nasıl buldunuz? Almayı düşünüyordum bir dönem sonra vazgeçtim. Tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myvslir.

      tavsiye ederim, tabii kafkayı seviyorsanız, çünkü ağır sayılır biraz karamsar :) kafka okumadıysanız bu kitaptan başlamayın :)

      Sil
  9. İlk iki kitabı sevdim, güzel görünüyor. Kafka'nın aforizmalarını okumuştum ama başka bir yayınevinden:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. güzel öneriler canım yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Kafka’dan okuduğum o son kitap çok karmaşıktı. Köy Öğretmeni ve Ateşçi kitabı. Aforizmalar’ı da duymuştum. Belki buna bir şans veririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      kafka okumak kolay değil tabisi :)

      Sil
  12. hepsi de çok güzele benziyorlar, yaralı köpeğin anlatacaklarını çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  13. İlk kitap çok ilgimi çekti sonra Aforizma lar tabi:) Kafka okuma modunda değilim ama okuyacağım kesinlikle bu kitabını da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap cumhuriyetim.

      kafka her zaman okunmaz :)

      Sil
  14. müfred.

    hımm alman köpeği bu bilmiyordur :)

    YanıtlaSil
  15. Kafka'nın Aforizmalarına gözüm takılıverdi. :)

    YanıtlaSil
  16. Hepsini listeye aldımmm Deep!

    YanıtlaSil
  17. Kafka'nın külliyatını okumak istiyorum ama kısmet :)

    YanıtlaSil
  18. Süper kitaplar, ilkini özellikle çok merak ettim:)

    YanıtlaSil